• Ad
  • כך תבקרו במוזיאוני הרכב החשובים בעולם לגמרי בחינם

    בשבוע שעבר מוזיאון פרארי הצטרף למאגר ה-Street View של גוגל וכעת ניתן לערוך סיור וירטואלי מלא בכל חללי המוזיאון של יצרנית האקזוטיקה ממראנלו. פרארי לא לבד ובלי לזוז מהכסא מול המחשב תוכלו לצאת לסיור וירטואלי גם במוזיאון למבורגיני, פורשה, הונדה, מאזדה ואחרים. הדקו חגורות, שימו יד על העכבר וצאו איתנו לסיור מוטורי מסביב לגלובוס
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נהוג לחשוב שבישראל אין ממש תרבות מוטורית ושמרבית האנשים לא ממש מייחסים חשיבות למסורת ולעבר המוטורי כאן בלבנט. אמנם אין ספק שאי אפשר להשוות אותנו למדינות כמו בריטניה וארצות הברית, אך בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מטפחים רכבי אספנות בין אם כאלה שהתחילו את דרכם על אדמת ארץ הקודש לפני עשרות שנים ובין אם כאלה שיובאו לכאן כוותיקים.

    בארץ פועלים גם כמה מוזיאונים לכלי רכב, הבולטים ביניהם הם אוסף הרכב של איתן ורטהיימר המוצג במוזיאונים בתפן ובעומר, מוזיאון הרכב על שם קרן סהר בקיבוץ אייל, תצוגת המכוניות במוסך רלקס באשדוד, מוזיאון הטרקטור בעין ורד, מוזיאון המשאיות של חברת תעבורה ברמלה ומוזיאון האוטובוסים של אגד בחולון.

    עוד ב-TheCar:
    מכוניות האספנות היקרות בעולם
    הפרארי הגנובה שנתגלתה אחרי 28 שנים
    על מי אתם מנסים לעבוד? המכוניות שהתחפשו לבוגאטי ויירון

    אין ספק שכל חובב רכב ימצא בכל אחד מהמקומות הללו עניין רב וחייבים להצדיע לאנשים שמשקיעים מזמנם, ממונם ומרצם כדי לאפשר למי שרואה ברכב יותר מכלי פונקציונלי לשינוע ממקום למקום להביט על העבר המתגלגל שלנו.

    ועדיין, עם כל הכבוד לפטריוטיות הארץ ישראלית שלנו, אין מה להשוות בין האוספים המוצגים בארץ הכוללים לרוב לא יותר מ-10-50 רכבים, לרוב לא נדירים במיוחד, לבין הרכבים שניתן לפגוש במוזיאוני המכוניות ברחבי העולם. אבל מה לעשות, בעוד שכדי להגיע לכל אחד מהמוזיאונים שהוזכרו לעיל כל שעליכם לעשות הוא להכנס למכונית ולתת קפיצה של כמה שעות מקסימום, כדי להגיע לאותם מוזיאונים מסביב לעולם צריך לקחת חופש, לקנות כרטיס, להחתים דרכון, לבזבז כסף בדיוטי, להזמין מלונות, לשכור רכב ועוד ועוד.

    אנו, כמובן, ממליצים לעשות זאת וסביר להניח שביקור במוזיאון רכב יעניין כל חולה הגה הרבה יותר מכל מיני "אתרי חובה" שעל פי מדריכי הטיולים אסור לפספס, אבל בכל זאת מדובר באופרציה לא פשוטה והיום, ממש כמו שאתם יכולים לטייל ברחובות מנהטן, פריז או לונדון מבלי לזוז ממסך המחשב בבית, יש גם כמה מוזיאוני רכב שפתחו את שעריהם למצלמות "הסטריט וויו" של גוגל.
    הרשו לנו לקחת אתכם לסיור מוטורי וירטואלי מסביב לעולם.

    מוזיאון פרארי

    המוזיאון של יצרנית האקזוטיקה המפורסמת בתבל הצטרף בשבוע שעבר לסטריט וויו וכעת בניגוד לעבר (על לאחרונה ניתן היה לסייר וירטואלית רק בהיכל התהילה של פורמולה 1 שבמוזיאון) אתם יכולים לסייר בין כל החללים והקומות של המוזיאון המציג את ההיסטוריה של המותג, עם מכוניות המרוץ והכביש הבלתי נשכחות הנושאות את סמל הסוס הצוהל. התכוננו להרבה אדום בעיניים.

    מוזיאון למבורגיני

    גם במציאות המרחק בין המפעלים והמוזיאונים של פרארי ולמבורגיני לא גדול וניתן בקלות לבקר בשניהם באותו יום, אך בסטריט וויו אתם יכולים לדלג ביניהם בתוך שניות.
    במוזיאון למבורגיני תוכלו להציץ על יצירותיו של פרוציו למבורגיני שהחל את דרכו כמהנדס ויצרן טרקטורים ובשנות ה-60, לאחר שלא התקבל לעבוד בפרארי, עשה הסבה והחל לתכנן ולייצר מכוניות ספורט אקזוטיות. תוכלו לנווט בין שתי קומות המוזיאון ולהביט מקרוב על כמה מהיצירות המדהימות של למבורגיני – מהמיורה האלוהית, דרך הקונטאש העתידנית לתקופתה ועד לדגמים עדכניים כמו האבנטדור ווהורקאן שמקפידים לשמר את הרוח ואת שפת העיצוב של המותג.

    מוזיאון פורשה

    אחרי שתסיימו להתרשם מהיצע האקזוטיקה האיטלקית תוכלו לקפוץ לגרמניה לביקור וירטואלי במוזיאון פורשה בשטוטגרט ותוכלו לסייר בין חללי התצוגה השונים.
    במוזיאון תפגשו הרבה גרסאות של ה-911 מכל הדורות, ללא ספק הדגם המוביל של פורשה כבר יותר מיובל שנים, אבל גם 356, 944, בוקסטר ושאר דגמים מבית המותג.

    מוזיאון קורבט

    הקורבט של שברולט היא ללא ספק אחד מהאייקונים המוטוריים המשמעותיים ביותר של ארץ הדוד סם. לארץ הקודש, לעומת זאת, היא מעולם לא יובאה באופן סדיר אך לא מעט קורבטים חדשות וישנות הגיעו במהלך השנים לכאן וללא ספק מדובר בדגם הפופולרי ביותר לייבוא כרכב אספנות.
    מוזיאון קורבט הלאומי שבקנטאקי שבארצות הברית עבר בראשית 2014 טלטלה משמעותית לאחר שבמרכז חלל התצוגה נפער בולען ענק שלקח איתו 8 קורבטים נדירים לאדמה.
    בדיעבד האירוע העניק למוזיאון פרסום עולמי והביא לעלייה גדולה במספר המבקרים בו.
    מרבית הרכבים שנפגעו שוקמו ואלה שלא מוצגים במוזיאון במצבם המעוך. מעבר לכך במוזיאון יש עוד כ-70 קורבטים מכל הגרסאות והדורות.

    מוזיאון מכוניות השרירים של פלויד גארט

    אם אתם בעניין של שרירים אמריקאים סביר להניח שתשמחו לקפוץ לביקור וירטואלי גם במוזיאון "Floyd Garrett's Muscle Car Museum" שבעיירת הנופש פיג'ן פורג' שבטנסי.
    המוזיאון לא מאוד גדול בשטחו אך כולל חלל תצוגה מרכזי עמוס לעייפה ב -90 גרסאות מיוחדות ונדירות של מכוניות שרירים אמריקאיות עם מנועי ביג בלוק והרבה סוסים ברוטליים – ממוסטנגים, דרך ת'אנדבירד, קמארו, פונטיאק GTO, דודג' צ'ארגר ועוד ועוד. כולם מוצגים כאן במצב תצוגה מדהים ובליווי הסבר מפורט על כל רכב.

    מוזיאון מאזדה

    לא רק מוזיאונים המציגים מכוניות ספורט יקרות ואקזוטיקה ברשימה שלנו. ברחבי העולם יש גם הרבה מוזיאונים מרשימים של מותגים "רגילים" ועכשיו הגיע הזמן להפליג עם העכבר להירושימה שביפן שם נמצא המוזיאון של אחד ממותגי הרכב האהובים בישראל – מאזדה.
    מאזדה היא הרבה יותר מ-3 ולנטיס ולמותג היפני הקטן יש היסטוריה מעניינית, דרך חשיבה ייחודית וכמה דגמים בלתי נשכחים

    מוזיאון טויוטה

    משם תקפצו למוזיאון הבית של מותג הרכב הנמכר בעולם – טויוטה.
    המוזיאון נמצא בנגקוטה שבפאתי נגויה שביפן וכולל שלוש קומות של תצוגה, מראשית ימי החברה בשנת 1937, דרך רכבים כמו הקורולה שהפכו את טויוטה למה שהיא היום ועד לדגמי ספורט מרשימים מה-2000GT, הסופרה וה-GT-86 המזכירים כי כשהיא רוצה טויוטה מסוגלת לייצר גם רכבים שפונים לרגש.

    מוזיאון הונדה

    עדיין ביפן נקפוץ למוזיאון הונדה, לא רחוק מטוקיו.
    לצד רכבי כביש סדרתיים ב- Honda Collection Hallהושם דגש על מסורת המרוצים של המותג בסדרות השונות – ממרוצי אופנועים, דרך אליפות מרוצי מכוניות סאלון ועד לפורמולה 1.
    כמו כן, במוזיאון ניתן לפגוש כל מיני פיתוחים של המותג כמו למשל את אסימו, הרובוט החמוד שהחברה פיתחה.

    מוזיאון סקודה

    רבים לא ממש יודעים זאת אבל לסקודה יש היסטוריה מפוארת בת יותר מ-120 שנה וממש לא מדובר בעוד יצרן מזרח אירופאי שנולד בתקופה הקומוניסטית על מנת להרכיב גרסאות עלובות של דגמים מערביים ישנים, ושהרבה לפני האוקטביה, בסקודה ייצרו הרבה מכוניות מוצלחות.

    מוזיאון דוקאטי

    התחלנו באיטליה ונרגע לפני שאנחנו חוזרים למציאות נקפוץ עוד פעם לארץ המגף, אך נוותר על שני גלגלים ונצא לסיבוב קצר במוזיאון של יצרנית האופנועים דוקאטי שתמיד ידעה לשלב בין ביצועים חמים, עיצובים אלוהיים והרבה הרבה נשמה.

    >

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.