• Ad
  • הי פי הסינית היוקרתית מניחה גלגלים באירופה: הופעה ראשונה בפסטיבל המהירות של גודווד
    יצרנית מכוניות היוקרה החשמליות הסינית 'היי פי', בקושי בת שנתיים, באה להציק לפורשה ולאסטון מרטין בשווקי הבית שלהם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית מכוניות היוקרה החשמליות הסינית היי פי (HiPhi) תשיק מוחרתיים את הקרוסאובר החשמלי (היקר) שלה – Y – בפסטיבל המהירות של גודווד, אחד מאירועי תרבות-הרכב הנוצצים ביותר באירופה. זה הצעד הראשון, או הקילומטר הראשון, במסע של חברת הסטרט-אפ הצעירה לשוק האירופאי.

     

    הי פי הסינית היוקרתית מניחה גלגלים באירופה: הופעה ראשונה בפסטיבל המהירות של גודווד

     

    היי פי, שכבר מייצרת מכוניות חשמליות ומוכרת אותן בסין, הוקמה בסך הכל לפני כשלוש שנים על ידי Human Horizons, חברת ניידות חדשה שבעצמה הוקמה רק בשנת 2017 על-ידי יוצאי 'סאיק' (SAIC).

    Y הוא הדגם הקטן והכי פחות יקר מבין שלושה דגמים שהיי פי השיקה, והוא גם החדש ביותר לאחר שנחשף לפני כשלושה חודשים בתערוכת הרכב הבינלאומית של שנחאי.

    היי פי שמה גלגל ראשון באירופה בחודש שעבר עם חנוכת אולמות תצוגה בנורבגיה ובגרמניה, שני השווקים החשובים ביותר כרגע באירופה לרכב חשמלי, והיא אכלסה אותם בשני הדגמים הקיימים שלה: הקרוסאובר הגדול X (מישהו אמר טסלה?) ומכונית הסדאן Z GT שמחירה באירופה מתחיל ב-105,000 אירו. מחירו של הקרוסאובר הגדול, X, מתחיל באירופה ב-109,000 אירו, והוא זמין גם בגרסה מוארכת עם שלוש שורות מושבים.

    על הכוונת: לא פחות מאשר פורשה ואסטון מרטין, שלא לדבר על אאודי וטסלה.

     

    הי פי הסינית היוקרתית מניחה גלגלים באירופה: הופעה ראשונה בפסטיבל המהירות של גודווד

     

    אנשי היי פי טוענים שהמהלך האירופאי שלהם מכוון אל קהל של "צרכנים צעירים, אמידים, ופתוחים לדברים חדשים", והיא מנסה לקרוץ להם עם רמה גבוהה במיוחד של קישוריות ושירותים מקושרים, ועם "תכונות היי-טק" או בעברית מדוברת: "גאדג'טים".

    גרעין מקימי היי פי כולל את דינג ליי ופיל מורטאו אשר עמדו בראש מיזם הרכב המשותף של ג'נרל מוטורס עם SAIC בסין. מורטאו עמד בראש המיזם האמריקני-סיני החל בעת הקמתו, בשנת 1996 ועד לשנת 2005, ולאחר מכן ניהל את פעילות קרייזלר ושימש כמנכ"ל קורוס (Qoros Auto), מיזם הרכב של צ'רי שבו השקיעה בשעתו גם 'החברה לישראל'. דינג, שהחל את קריירת הרכב שלו במיזם המשותף של קבוצת פולקסווגן עם SAIC בשנת 1988, היה נשיא SAIC-GM בין השנים 2005 עד 2007.

     

    הי פי הסינית היוקרתית מניחה גלגלים באירופה: הופעה ראשונה בפסטיבל המהירות של גודווד

     

    כמו תריסר חברות אחרות – חלקן סטארטאפים צעירים ואחרות חטיבות חדשות של יצרניות רכב ותיקות – גם בהיי פי מתמקדים בשילוב של עיצוב חריג, עומס בלתי נסבל של ממשקי משתמש, עודף מופרך של מסיחי דעת, ועיקר העיקרים: סוללות גדולות ומתקדמות שמציעות טווחי נסיעה ארוכים וטעינה מהירה, מנועים חזקים והבטחות – שלא תמיד מתממשות – לרמות אוטונומיה מתקדמות.

    ייצור כלי הרכב של היי פי מבוצע עבורה למעשה ב"קבלנות" על-ידי תאגיד דונגפנג, שעושה שימוש במערך הייצור המושבת של שיתוף פעולה שקרס בין דונגפנג לבין קיה, בעיר יאנצ'נג שבמזרח סין.

    לחברת האם של היי פי, יומן הורייזן (Human Horizons), יש יומרות רוחביות מקיפות יותר מאשר מותג הרכב שלה. החברה החלה לעסוק בתחומי הניידות עם תחבורה חכמה, "רכב חכם" ועיר חכמה.

    הדגם הראשון, הקרוסאובר הגדול X, הושק בסין באוקטובר 2020 והמכירות שלו בפועל החלו במאי 2021. הדגם השני, היי פי Z, הוצג לראשונה בסין בנובמבר 2021 ומסירות ראשונות בוצעו בתחילת השנה הנוכחית, 2023, אחרי מכירות שהחלו בתערוכת הרכב של צ'נגדו.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.