• Ad
  • הביא את זה הביתה: לנדו נוריס ומקלארן העניקו פודיום כתום ומתוק לקהל הביתי בסילברסטון
    שתי המכוניות הכתומות של מקלארן זינקו מהמקומות השני והשלישי בגרנד פרי הבריטי, וזאת הייתה ההפתעה הראשונה. המשך המרוץ הפתיע עוד יותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מרוץ הגרנד פרי של בריטניה התחיל עם מעט רטיבות, התפרקות מוחלטת של מכונית האס (איך אפשר בלי) וכניסת רכב בטיחות שטרף את הקלפים, והסתיים בחגיגה של שני נהגים בריטים על הפודיום הביתי וניצחון שישי ברצף של ורסטאפן.

     

    הביא את זה הביתה: לנדו נוריס ומקלארן העניקו פודיום כתום ומתוק לקהל הביתי בסילברסטון

     

    יש הרבה נושאים לדבר עליהם אחרי סוף שבוע כל כך מותח ומרתק של פורמולה 1 אז בחרנו בחמישה דברים שלמדנו בסילברסטון:

     

    ורסטאפן ורדבול מוסיפים לזרוח

    רצף הניצחונות של מקס ורסטאפן נמשך אל סילברסטון והוא שישי ברצף של הנהג ההולנדי.
    זה היה מרוץ ראשון מזה תקופה לא קצרה שבו הייתה לוורסטאפן תחרות אמיתית בראש הגריד, אבל גם במצב כזה הוא הוכיח את עצמו. כהרגלו בקודש מקס סיים את המרוץ עם ההקפה המהירה ביותר בדרכו לשבור את שיא רצף הנצחונות הנוכחי, של סבסטיאן ווטל, שעומד בינתיים על תשעה.

    על אף שהדומיננטיות של רדבול לא מעורערת קל להבחין בכך שגם קבוצות אחרות משתפרות והופכות יותר ויותר תחרותיות.

     

    הביא את זה הביתה: לנדו נוריס ומקלארן העניקו פודיום כתום ומתוק לקהל הביתי בסילברסטון

     

    מקלארן השאירה אותנו פעורי פה

    היו אלה מקלארן שגרפו את כל המחמאות באחד המרוצים המותחים והמלהיבים שהיו העונה, והם השאירו רבים פעורי פה.

    העדכונים במכוניות שלהם הצליחו ואת הרמז הראשון לכך קיבלנו כבר במרוץ הקודם, באוסטריה כאשר לנדו נוריס לקח מקום רביעי ברדבול רינג.

    לקראת הגרנד פרי הביתי נוריס קיבל שדרוג נוסף, הפעם של הכנף הקדמית, ואילו במכונית של חברו לקבוצה, הטירון אוסקר פיאסטרי, בוצעו השדרוגים שהוכיחו את עצמם במרוץ הקודם. הוסיפו לכך מספר החלטות קבוצתיות מוצלחות במהלך המרוץ ותקבלו את התוצאה הטובה ביותר של מקלארן מאז הגרנד פרי האיטלקי של 2021 שבו הם לקחו את המקומות הראשון והשני.

    זה מוכיח שגם במהלך עונה קבוצות יכולות לבצע שיפורים ושדרוגים משמעותיים אשר משנים את מצבן במידה משמעותית. ההצלחה המסחררת של מקלארן יכולה לעודד את אלפין אשר אך לפני מרוצים אחדים הבטיחה לעצמה מקום חמישי נוח בדירוג היצרניות אבל כעת לא מצליחה להשאיר אפילו נהג אחד שלה בתחום הנקודות.

    עבורנו זה בוודאי מעודד: שדרוגים רבי משמעות כאלה, כפי שאנחנו רואים אצל מרצדס, מקלארן, אסטון מרטין, האס ואפילו אצל וויליאמס – מחדדים את המאבקים בחזית ובמרכז השדה ומגבירים את העניין של כולם בספורט הזה.

     

     

    המילטון נותן הכל במגרש הביתי

    מרצדס זינקו לסילברסטון מן המקומות השישי והשביעי בעקבות הופעה מאכזבת במוקדמות וזה בטח כואב להם שבעתיים כאשר בפעם השנייה הם נעקפים על-ידי קבוצה שמשתמשת במנועי מרצדס. נראה שהם מתקשים עדיין למצוא את הקצב במהלך מקצי דרוג אבל נראים הרבה יותר טוב במרוצים עצמם. לואיס המילטון התקשה מעט בהתחלה אבל ניצל את התזמון המושלם מבחינתו של מכונית הבטיחות, לפני החלפת צמיגים, וקפץ למיקום השלישי שאותו הצליח לשמור לאורך שאר המרוץ. כן, מכונית בטיחות יכולה להיות צל"ש או טר"ש ואין כמו המילטון להעיד על כך.

    בשורה תחתונה ההישג של המילטון לא רק חימם את לבבות אוהדיו הבריטים אלא הגדיל את הפער מאסטון מרטין בטבלת אליפות היצרניות.

     

    מה השתבש אצל אסטון מרטין?

    עד לפני שני מרוצים היו אסטון מרטין "הדבר" של עונת 2023, ומיסטר סטרול כבר דמיין שהוא משנה את קידומת השם שלו ל"סר". ואכן, בתחילת העונה בוצעה הרבה עבודה אפקטיבית ואסטון הגיעה מוכנה ונשפה בעורפה של רד בול על המסלול. פרננדו אלונסו נהג מעולה וסיים שישה מתוך עשרה מרוצים על הפודיום.

    בשני המרוצים האחרונים אלונסו מתקשה להגיע אפילו קרוב לטופ ארבע, ואפשר לייחס את זה לשדרוגים של מרצדס החל במונקו, פרארי בספרד, ועכשיו של מקלארן, או אולי לבעיות ניהול מרוץ או להחלטות קבוצתיות גרועות אחרות. בשורה תחתונה אסטון מרטין לא נראו טוב בסופ"ש הזה וסיימו אותו עם התוצאה הגרועה ביותר שלהם העונה: מקומות 7 לאלונסו ו-14 לסטרול, שרשם לעצמו גם את ההדחה של גאסלי מהמרוץ.

     

     

    הביא את זה הביתה: לנדו נוריס ומקלארן העניקו פודיום כתום ומתוק לקהל הביתי בסילברסטון

     

    פרז על זמן שאול

    מה קורה לצ'קו? המקסיקני החביב סיכם עוד סופ"ש קשה, הפעם בסילברסטון, וגם הפעם זה מתחיל בסבב מוקדמות נוראי, שני ברצף. הפער בין סרג'יו פרז לורסטאפן אולי מוריד קצת את הלחץ ממקס אבל נראה מאד לא טוב בעיניי כריסטיאן הורנר.

    צריך לומר שאם מסתכלים על הדברים בפרספקטיבה של קהל שרק רוצה ליהנות ולא נעול על אף קבוצה (יש דבר כזה?) יש למצוקה של פרז צד חיובי: האיש מזנק מאחור ומתחיל לתפור קרבות ועקיפות שבלעדיהן היינו מקבלים מרוצים משעממים.

    גם הפעם, לאחר מאבקים רבים, פרז רשם את השיפור המשמעותי ביותר בדרוג על המסלול וטיפס למקום השישי. חבל רק שהוא נאלץ להסתייע לצורך זה במכונית הבטיחות. מצד שני, מזווית הראיה של רדבול אי אפשר להסתפק במקום שישי עם המכונית הכי טובה על הגריד, ועוד על מסלול שקל יחסית לעקוף בו. זה אומר שהמניה של פרז נמצאת כרגע בשפל.

     

    הביא את זה הביתה: לנדו נוריס ומקלארן העניקו פודיום כתום ומתוק לקהל הביתי בסילברסטון

     

    מפתיעים, מאכזבים ונואשים

    פרארי נראים מוזר העונה ונראו מאד מוזר בסילברסטון. רשימת ההחלטות האסטרטגיות התמוהות כללו הפעם הכנסה של לקלר לפיטס בתחילת המירוץ להחלפת צמיגים. בכלל, הקצב של שתי המכוניות לא מספק בעליל, ומקומות תשיעי ועשירי לא מתאימים לקבוצה שטוענת למקום השני באליפות.

    וויליאמס, מן הצד השני, מדגדגים לנו את בלוטות הנוסטלגיה ומראים פוטנציאל. צמד הנהגים שלהם נראה מעולה במקצי האימון, ונהיגה מבריקה של אלבון הביאה אותו למקום שמיני במרוץ עצמו. זה מראה כמה שהקבוצה הזאת התקדמה וכיף לראות את זה במרוץ ביתי.

    מאבק מיותר בין לאנס סטרול עם פייר גאסלי הסתיים במגע מכוער ונזק למתלים של האלפין היחידה שנותרה על המסלול. הצרפתי נאלץ לפרוש וסטרול קיבל עונש זמן של חמש שניות שדרדר אותו למקום ה-14 בדירוג הסופי.

    סטרול, כמו ילד מפונק שנוהג באופן לא ספורטיבי בעליל, היה מכעיס כל מנהל קבוצה ובמיוחד כזאת שנמצאת כרגע בירידה. אבל כשאבא הוא בעל הקבוצה תמיד יזכירו לך שאבא שלך הוא בעל הקבוצה.

    כעת, עם ארבע קבוצות שנאבקות על המקום השני, הכל נראה פתוח ומותח ואנחנו כבר מכינים את הפופקורן למרוץ בהונגריה בסופ"ש שמתחיל ב-21 ביולי.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הביא את זה הביתה: לנדו נוריס ומקלארן העניקו פודיום כתום ומתוק לקהל הביתי בסילברסטון

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.