• Ad
  • החיפושית של פולקסווגן היא ללא ספק מכונית האספנות הפופולרית בעולם, אבל בניגוד לדגמים קלאסיים אחרים בהם האספנים מקפידים על נאמנות למקור, חיפושית היא יותר כמו קנבס חלק להרבה יצירתיות בסגנונות שונים. לפניכם שלוש דוגמאות מאלפות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    החיפושית של פולקסווגן היא ללא ספק מכונית האספנות הפופולרית בעולם. הזמינות הרבה של מכוניות במצב סביר, החלקים הנפוצים ופשטות המכלולים הופכים אותן לנגישות, אהובות ובנות בלי-גיל לחובבי רכב בכל העולם המחפשים פרויקט שיפוץ לשעות הפנאי מבלי לפשוט את הרגל.

    עם זאת, בניגוד למרבית רכבי האספנות בהם המטרה של המשפצים היא להגיע לשחזור נאמן ביותר של המקור, לא פעם משפצי החיפושיות רואים במכונית העגלגלה לא יותר מקנבס נקי שאותו אפשר לקחת לאן שרוצים.

    שלוש דוגמאות מרשימות ומייצגות מוצעות בימים אלה למכירה באתר הקניות המקוון הגדול בעולם, eBay.

    עוד ב-TheCar:
    זה מה שקורה כשמשתילים מנוע עם 800 כ"ס בחיפושית 
    מותק, החיפושית באמת התנפחה! 
    חיפושית קרמאן חוזרת, בערך

    קפסולת זמן מקורית לחלוטין במצב חדש

    החיפושית הראשונה שלנו היא מקורית לחלוטין והיא מוצעת כעת למכירה לאחר שחנתה במשך קרוב ל-50 שנים במחסן בחצר בית בשוודיה.

    החיפושית משנת הייצור 1956 נקנתה מהסוכנות על ידי גברת שוודית. במעמד הרכישה היא בחרה גם בכמה תוספות כמו פנס ראשי נוסף על הגג לשיפור הראות בכבישים הצרים במדינה הצפונית, מערכת מתיזי שמשות חשמלית אופציונלית במקום המתיזים המקוריים שעבדו באותה תקופה על ידי משאבה ידנית שהשתמשה באוויר מהגלגל החלופי וכמו כן היא שילמה בעבור זיפות נוסף לתחתית הרכב כדי למנוע חלודה.

    המכונית שימשה את הגברת שמעולם לא נישאה לנסיעות ולסידורים בסביבת מגוריה. בשנת 1957 היא יצאה לחופשה ונסעה עימה (כפי שהוכיחו הכרטיסים שנמצאו בתא הכפפות) למרכז שוודיה, שם צפתה במרוץ הגרנד פרי שנערך באותה עת באזור.

    ביולי 1966, לאחר שנסעה בסך הכל כ-55 אלף קילומטרים, המכונית התקלקלה ונגררה לביתה של הגברת. היא ביקשה את עזרתו של השכן וזה סבר שיש סתימה בקרבורטור, אך לאחר שהוא נוקה והבעיה לא נפתרה הגברת התייעצה עם מכונאי מקומי וזה המליץ להחליף את המפלג. חשבונית שנמצאה ברכב מוכיחה שהיא שמעה בעצתו, רכשה מפלג חדש אך עדיין החיפושית סירבה להניע.
    בשלב זה הגברת החליטה לרכוש מכונית חדשה ולתקן את החיפושית בת ה-10 בהזדמנות. אבל השנים עברו ולחיים היו תוכניות אחרות והחיפושית המתינה והמתינה בסבלנות במחסן ליום בו תתוקן.

    s-l1600 (1)
    לפני כמה שנים בעלת הרכב חלתה ולאחר שנפטרה, האחייניות שלה החליטו למכור את המכונית.
    חובב חיפושיות מקומי רכש את המכונית, גרר אותה לביתו וגילה שהמפלג הורכב לא נכון ולאחר שסובב אותו ב-180 מעלות החיפושית הניעה בנגיעה לאחר 50 שנים בהן עמדה במקום.
    המכונית נוקתה, הבלמים והצמיגים הוחלפו וכמובן גם כל השמנים והנוזלים רועננו ובמהירות התקבלה חיפושית מקורית לחלוטין במצב מעולה. אותו אספן מקומי החליט שרכב במצב כזה מקורי צריך להגיע לאספן רציני או אפילו למוזיאון והחליט להעמיד את הרכב למכירה ברשת שתסתיים בעוד כשבוע.

    לא פחות מ-45 הצעות כבר התקבלו. המחיר כרגע עומד על 20 אלף דולרים ובהחלט יש להעריך שבימים הקרובים הוא יטפס מעלה.

    זה מה שקורה כשחיפושית מתגלגלת לסדנת הוט רוד 

    גם החיפושית השניה שלנו היא מבציר 56, אך הפעם לא מדובר בחיפושית שנשתמרה במצבה המקורי אלא באקזמפלר שעבר רסטורציה מושלמת בסדנת רכב אמריקאית המתמחה בעיקר ברכבי "הוט רוד".

    בסדנה החליטו לשלב בצורה מרשימה בין מאפיינים מעולם ההוט רוד האמריקאי, תרבות האולד סקול והחיפושית המקורית, ובין היתר הנמיכו את המכונית, ציידו אותה בגלגלים ענקיים ונוצצים ובכיסויים לבתי הגלגל האחוריים.

    לחיפושית גם נוספו מנשאי מטען קלאסיים על הגג והאחוריים והמכונית נצבעה בצביעה מיוחדת דו-גוונית המשלבת בין ירוק מטאלי ללבן פנינה.

    תא הנוסעים מציג ביצוע משודרג ויוקרתי לעיצוב המקורי ובתא המנוע ניתן למצוא את יחידת ההנעה המקורית מקוררת האוויר בנפח 1.2 ליטרים על 36 כוחות הסוס שלה לאחר שזו עברה שיפוץ כללי.

    לטעמנו מדובר ביצירה מרהיבה המשלבת בטוב טעם בין העולמות ועדיין שומרת על נאמנות גדולה למקור. גם במכירה זו יש מתעניינים רבים וכעת, חמישה ימים לסיומה, ההצעה הגבוהה ביותר עומדת על 15 אלף דולרים.

    s-l1600 (9)

    החיפושית שבלעה קורבט

    לא מעט אנשים שמאוד אוהבים חיפושיות מתקשים להסתפק ביחידות ההנעה המקוריות בהספקים של בין 36 למקסימום 61 כ"ס שהוצעו ב"מכונית העם", ומרגישים צורך עז לשדרג את המנוע. יש כאלה המסתפקים בפילטר פתוח, מערכת פליטה יותר מתקדמת וגל זיזים חם יותר במטרה לחלץ עוד כמה סוסים ממנוע הבוקסר השטוח. אחרים מוספים מגדש, יש מי ששמים מנוע של פורשה 911 ומסתבר שיש גם אנשים שבטוחים שגם בחיפושית אין דבר יותר נכון משתילה של איזה מנוע וי 8 בשרני שידחוף קדימה.

    במבט ראשון החיפושית מודל 1971 נראית די תמימה ולמעט כנפיים מעט תפוחות וג'נטים גדולים קשה לדמיין שמתחת למעטפת מסתתר לו מנוע בנפח 5,700 סמ"ק תרומת קורבט C4, עם קרוב ל-400 סוסים הדוחפים את הגלגלים האחוריים.

    כפי שאתם בוודאי מנחשים, אין דרך ממשית להתקין מנוע וי 8 בתא המנוע המקורי של החיפושית מאחור ואכן במקרה זה המנוע הותקן לאורך חלל תא המטען המקורי בקדמת הרכב.

    אנחנו לא בטוחים שאנחנו ממש אוהבים הקונספט וגם את תא הנוסעים הכולל דשבורד עמוס שעונים בבניה עצמית והגה של קורבט, אבל ללא ספק, אם אתם מחפשים רכב תמים למראה שמשאיר את כולם ברמזור המומים הרחק מאחור,ד זו יכולה להיות הבחירה שלכם.

    בשלב זה, 4 ימים לסיום המכירה, ההצעה גבוהה ביותר עומדת על 17 אלף דולרים.

    s-l1600 (11)

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    החיפושיות חוזרות בשלושה ביצועים שונים מאוד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.