• Ad
  • מותק, החיפושית באמת התנפחה!

    פולקסווגן חיפושית 'חולית' עושה שרירים, אבל רק בפוזה החיצונית שלה. ההנעה קדמית, המנועים סטנדרטיים, והעולם עוצר את נשימתו בהמתנה לגרסאות הביצועים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ערב תערוכת לוס אנג'לס חשפה אמש פולקסווגן את גרסת הייצור של פולקסווגן חיפושית "חולית" – למעשה גרסת עיצוב מנופחת ושרירית למראה של הדור השלישי של "חיפושית", אבל ללא תוכן אמיתי מתחת לפח.

    פולקסווגן הציגה בתערוכת דטרוייט בינואר 2014 דגם תצוגה שהתריע מבעוד על בואה של 'חולית', ומבחינה זאת דגם הייצור הסדרתי עוקב בדבקות אחרי ההבטחה העיצובית – עם מראה קרוס-אוברי מנופח ומחוספס שנוצר בהשראת כלי הרכב שמשתתפים במירוצי הבאחה האמריקנים.

     

    פולקסווגן חיפושית חולית 008

     

    הפוזה של גרסה זו נובעת בראש ובראשונה מניפוחי הפח והגוף, עם פגוש קדמי ענק שמכיל לא רק את חלקם התחתון של הפנסים העגולים והגדולים אלא גם כונס אוויר שחור ופעור לרווחה, וגם מהגבהת המרכב כולו בסנטימטר שלם.

    קשתות הגלגלים מדופנות בפלסטיק שחור בולט, עם פס אופקי שמחבר ביניהן מתחת לדלתות ומעל לסף אלומיניום שמקביל אליו, ומאחור בולט ספויילר לא גדול במיוחד.

     

    פולקסווגן חיפושית חולית 001

     

    בפולקסווגן אומרים אמנם ש"מרווח הגחון הוגדל ב- 10 מילימטרים כדי להדגיש את תכונות נסיעת השטח של המכונית" – אבל בהיותם גרמנים קצת קשה להבין אם הם מתבדחים איתנו או עלינו.

    מה שבטוח זה שגלגלי ה-18 אינטש על חישוקי הסגסוגת הססגוניים של 'חולית' לא אמורים לפגוש חול, ואם הם ייקלעו לשם בטעות הם לא ירחיקו נדוד מפני שבסך הכל מדובר באותה מכונית הנעה קדמית רגילה – שמבוססת על הדור השישי של גולף ונבנית מזה כארבע וחצי שנים במפעל של פולקסווגן במכסיקו.

     

    פולקסווגן חיפושית חולית 003

     

    מצד שני, אין להכחיש שפולקסווגן בחרה כיוון מעניין ומבטיח לאור ההצלחה האדירה של קרוס אוברים למיניהם וסוגיהם בכל העולם, ולא מן הנמנע שדווקא גרסה מושכת עין של החיפושית תעשה את מה ששני הדורות המחודשים שלה עדיין לא הצליחו.

    'חולית' מיוצרת בגרסת 3 דלתות רגילה ("קופה" כהגדרת פולקסווגן) וגם בגרסת קבריו מרתקת יותר, והיא תוצע למכירה משני צידי האוקיאנוס. בצד האירופי תעלה המכונית הזו "החל מ-" 23,625 אירו לקופה ו-27,800 לקבריו.
    בארה"ב היא מוצעת עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר שמספק 170 כ"ס, אולם באירופה יוצע מגוון רחב יותר שכולל גם שני מנועי טורבו-בנזין (1.2 ליטר עם 105 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 220 כ"ס) ושני דיזלים (1.6 ו-2.0 ליטר) – וכמובן עם תיבות הילוכים ידניות ורובוטיות-מצמד-כפול. מפתח הגלגלים שלה הורחב ב-6 מ"מ מלפנים וב-7 מ"מ מאחור.

    גרסה מתבקשת בעלת הנעה כפולה, ואולי גם עם יכולת שטח מינימלית כלשהי, תגיע מתי שהוא בין אם ביוזמת החברה עצמה ובין אם בביצוע של משפרים עצמאיים.

     

    פולקסווגן חיפושית חולית 010

     

    עיצוב הפנים של 'חולית' לא עבר מהפך ביחס לחיפושית הסטנדרטית אבל כן כולל מושבי ספורט עם תפרים צבעוניים בולטים וגלגל הגה עטוף עור, כמו גם את מערכת המולטימדיה המפותחת ביותר של פולקסווגן כציוד סטנדרטי, אשר בין השאר מאפשרת אינטגרציה עם שלוש פלטפורמות התקשורת המובילות – אפל קאר פליי, אנדרואיד אוטו ו'מירור-לינק'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.