• Ad
  • חיפושית קרמאן חוזרת, בערך

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסוואגן בחרה בתערוכת המכוניות בלייפציג כדי להציג שש מכוניות חדשות (בערך) בהצגת בכורה. כך היא זוכה במלוא תשומת הלב שלנו

    מהדורה מודרנית של פולקסוואגן "קרמאן" נחשפה אתמול (שבת), ביחד עם חמש מכוניות חדשות נוספות של פולקסוואגן, בתערוכת AMI בלייפציג שבגרמניה. אלא שכעת, לאחר שזכינו בתשומת לבכם, אפשר להנמיך את הלהבות ולומר שלא מדובר ביורשת מודרנית ל-"קרמאן-ג'יה" אשר יוצרה משנת 1955 ועד 1974 על-בסיס החיפושית המקורית, ואשר עוצבה על-ידי סדנת העיצוב האיטלקית ג'יה (כיום בבעלות פורד) ונבנתה על-ידי סדנת בניית המרכבים הגרמנית קרמאן.

    אז מה הסיפור של הקרמאן החדשה? פולקסוואגן חשפה בתערוכת Auto Mobil International שנפתחה אתמול סדרת מכוניות חדשות – רובן ככולן גרסאות אבזור למכוניות קיימות. אולם, מאחר שהתערוכה היא תערוכת הרכב היחידה השנה בגרמניה, זאת הזדמנות טובה עבור פולקסוואגן (וגם עבור וולבו, שחשפה גרסת פלאג-אין ל-V60, וב.מ.וו עם חשיפות לאומיות ראשונות ל-X4 ול-M4 קבריו) לעורר עניין ולזכות בתשומת לב.

    וכך, במרכז התצוגה עומדת גרסת קבריו של הדור השני של חיפושית החדשה (שכיום נקראת פשוט "חיפושית", בלי "חדשה"), אשר מוגדרת כ"מחווה לחברת בניית המרכבים הגרמנית קרמאן". את שמה של "מהדורת קרמאן" לגרסת הקבריו של חיפושית החדשה אפשר לבטא כ"קרמאן בריבוע" או כ-קרמאן 2, ובפולקסוואגן טוענים שממש כמו במקרה של גולף קבריו קרמאן לפניה, גם הפעם הם מציעים מחווה ליצרנית המרכבים הגרמנית אשר בנתה את רוב גרסאות הקבריו של חיפושית בין השנים 1949 ו-1980. מכאן, אגב, ועד תצורת מרכב ייחודית כמו קרמאן-ג'יה מפרידים בינתיים כנראה שיקולי כדאיות כלכלית, אבל לנו לא אכפת להמשיך לדמיין יורשת מודרנית לכרמאן-ג'יה.

    חיפושית "קרמאן", כאמור, היא בעיקרה גרסת אבזור מעוצבת של גרסת הקבריו של החיפושית החדשה, עם חישוקי 18 אינץ', מושבי ספורט, גג שנפתח חשמלית (ובצבע חום ייחודי) ושבעה צבעי גוף לבחירה.

    הבאגי חוזרת
    בתערוכת דטרויט האחרונה, בינואר, הציגה פולקסוואגן קונספט ראשון של מה שכינתה בשעתו "מכונית באחה מודרנית", ולמעשה גרסה מנופחת ומחוזקת (210 כ"ס) של החיפושית החדשה. כעת, בבכורה הגרמנית של הקונספט בלייפציג, מצהירים שוב אנשי פולקסוואגן שמדובר ב"קונספט מוכן לייצור" אשר נועד להציג את "כל מה שאפשר לייצר במכונית מסוג זה". נו, אנחנו ממתינים.

    פולקסוואגן מצידה דווקא ממקדת את עיקר המאמצים שלה בדגם שהיא קוראת לו "מהדורת גולף" (Golf Edition), שמוגדר כ"מחווה לגולף", לרגל ציון 40 שנים להשקת הדור הראשון של גולף. למעשה גם "מהדורת גולף" היא לא הרבה יותר מאשר מהדורת אבזור "עמוסה" של גולף החדשה, שכוללת פנסי קסנון, חישוקי 17 אינץ' מעוצבים (עם אופציה לחישוקי 18 אינץ'), ושדרוג סביבת הנהג עם מושבי ספורט מרופדים באלקנטרה, גלגל הגה מצופה עור, דוושות אלומיניום, מערכת מולטימדיה משודרגת, שפע מערכות סיוע-לנהג ועוד.

    פולקסוואגן מציגה בלייפציג גם גרסאות משודרגות ו-או חדשות של טוארג, שירוקו החדשה, ומכונית הפלאג-אין ההיברידית גולף GTE.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.