לפני כחודש וחצי דיווחנו כאן על בקשת אישור לתובענה ייצוגית שהוגשה כנגד הונדה והיבואנית שלה לישראל בנוגע למגפה שהרסה עד כה בין 20% ל-27% מכל מנועי ה-1.0 ליטר טורבו בדגמי סיוויק משנות הדגם 2017-2021 בישראל.
כחודש לאחר מכן, ב-20 בדצמבר, שלחה הונדה בריטניה שתי קריאות שירות לבעלי סיוויק משנות הדגם 2017-2018 ו-2017-2021 עם אותם מנועים, ובהן הם נקראים למוסך כדי לטפל בשתי תקלות שונות.
בהודעה הראשונה, שנוגעת לשנות הדגם 2017-2018, נקראים בעלי הרכב לתיקון שבמהלכו יוחלפו חלקים פגומים של מערכת התזמון (רצועת תזמון וציר), ואילו בהודעה השנייה, מאותו תאריך, נקראים בעלי סיוויק משנות הדגם 2017-2021 לעדכון תוכנת ניהול המנוע כדי למנוע מצבי הצתה מוקדמת.
בתיאור התקלה השנייה נכתב שבמנוע קר, במהירויות מנוע נמוכות, עלולה להתרחש הצתה מוקדמת שתגרום ללחץ דחיסה גבוה מידי שעלול לסדוק או לשבור את הבוכנה ולגרום לנזק סופני למנוע.
בדיונים בפורומים של בעלי רכב כזה נכתב על מנועים כאלה שנהרסו אצל בעלי רכב אחדים, ושהם קיבלו תיקון והחלפת מנוע על-חשבון יצרנית הרכב.
הונדה לא פרסמה קריאה לתיקון של המנוע הזה בישראל, לכן פנינו אל היבואנית כדי להבין מדוע.
תגובת מאיר, יבואנית הונדה לישראל: "חברת הונדה פרסמה לפני מספר שבועות פעילויות "עדכון מוצר" הקשורות לרכבי הונדה סיוויק 1.0 אשר צוידו במנוע 1.0 עם תיבת הילוכים ידנית.
בישראל קיימים 49 רכבים הקשורים לפעילות שלעיל ולבעלי הרכבים נשלחו מכתבי הודעה באמצעות משרד התחבורה בסוף חודש נובמבר. כל רכב שיגיע למרכז שרות שלנו יאובחן ויטופל בזהה למתווה של הרכבים לדגם שלעיל בבריטניה. חשוב לציין כי נושא הפעילות דומה לנושא בגינו הוגשה בקשה לתובענה ייצוגית לדגם זה, אך למען הסר ספק לא מדובר באותו הנושא".
עם או ללא קשר, הליך התובענה הייצוגית בקשר למנועים האלה בישראל נמצא רק בראשיתו, ובשלב הבא צפויות להתקבל בבית המשפט תגובות היצרנית והיבואנית.
נתקלתם בתקלה במנוע ה-1.0 ליטר מתוצרת הונדה או בכל תקלה אחרת? כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com