• Ad
  • האם פוקסקון תבנה לפולקסווגן את מותג השטח החדש-ישן 'סקאוט'?
    האם רכב השטח או הטנדר החדש שיישא את המותג 'סקאוט' יהיה אמריקני, גרמני, או בכלל טייוואני? חיבור בין שתי הענקיות-בתחומן עשוי להדגים נתח מן השינוי המרתק שעוברת תעשיית הרכב בימינו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אחת השותפויות המעניינות בתעשיית הרכב המתהווה-מחדש בימינו עשויה להוליד בתוך שנים אחדות מותג אמריקני אייקוני בבעלות גרמנית אשר ייוצר בארצות הברית על-ידי יצרנית טאיוואנית שעדיין לא ייצרה בעצמה אף כלי רכב.

    מבולבלים? בואו נתחיל לפרום את הקשרים.

     

    האם פוקסקון תבנה לפולקסווגן את מותג השטח החדש-ישן 'סקאוט'?

     

    בשנה שעברה, לאחר חמש שנות שיתוף פעולה, רכשה חטיבת המשאיות של פולקסווגן את 'נביסטאר אינטרנשיונל' האמריקנית – אחת מיצרניות המשאיות הוותיקות ביותר בעולם (נוסדה בשנת 1902 תחת השם International Harvester). פולקסווגן מעולם לא הצליחה לפצח את שוק הטנדרים ורכבי השטח בארצות הברית – אחת הנישות הרווחיות ביותר בשוק הרכב העשיר ביותר בעולם, ופרשת 'דיזלגייט' לא בדיוק עשתה טוב למותג הגרמני מאז 2015 ועד ימינו. טנדר עם סמל של פולקסווגן, כמו 'אמארוק', לא מצליח לדגדג שם את המותגים היפנים, לא כל שכן את האמריקנים.

    אלא שבתוך עסקת 'נביסטאר', ואולי במרכזה, הסתתר המותג האמריקני האייקוני 'סקאוט' שתחתיו יוצרו טנדרים וג'יפים קשוחים בין השנים 1961-1979. סקאוט, לצד ג'יפ רנרלר ולנד רובר דיפנדר, היה אחד מן האבות הקדמונים של עידן הג'יפונים והקרוסאוברים והוא התגלגל אל השוק האמריקני כחמש שנים לפני פורד ברונקו וללא ספק היווה עבורו השראה.

    קברניטי פולקסווגן מבינים היטב שבעידן הנוסטלגי שבו פורד החייתה את 'ברונקו' יש לה ביד קלף חזק במיוחד, ובחודש מאי השנה אישרה מועצת המנהלים של החברה להחזיר אותו לחיים – כמובן בגרסה חשמלית מודרנית, באמצעות הקמת חברה עצמאית חדשה במסגרת הקבוצה. חברה נפרדת זאת תהיה אחראית לתכנון, להנדסה ולייצור של טנדר ורכב שטח קשוח, חשמליים כמובן, שמיועדים לשוק האמריקני. מנכ"ל פולקסווגן, הרברט דיס, הכריז באותו מעמד ש"החשמול מספק הזדמנות היסטורית להיכנס כעת לסגמנט הטנדרים וה-R-SUV ("רכבי שטח קשוחים") האטרקטיביים ביותר וזה מדגיש את השאיפה שלנו להיות שחקן רלוונטי בשוק האמריקני".

     

    האם פוקסקון תבנה לפולקסווגן את מותג השטח החדש-ישן 'סקאוט'?

     

    מועצת המנהלים של פולקסווגן אימצה גישה עסקית חדשה של הקמת "יחידות עסקיות קטנות שפועלות בזריזות ובעלות גישה לפלטפורמות הטכנולוגיות של הקבוצה כדי למנף סינרגיות", ואנשי פולקסווגן הבטיחו שהחברה הנפרדת והעצמאית תוקם בארה"ב עוד השנה, כלומר בתוך כחודש. אבות טיפוס ראשונים של שני הכלים החשמליים ייחשפו כבר בשנה הבאה. כלי רכב שיישאו את שם המותג 'סקאוט' צפויים לרדת מקווי הייצור בשנת 2026 כשהם מבוססים על פלטפורמה ייעודית שתהיה גרסה ספציפית של אחת הפלטפורמות החשמליות הקיימות של פולקסווגן.

    ככלל, לקבוצת פולקסווגן יש יעד שאפתני מאד בשוק האמריקני, והוא לקחת נתח שוק של 10% משוק בוגר ומבוסס שעתיד להיות מוצף במספר רב של שחקנים חדשים. משימה כזאת לא אפשרית – ודאי בעידן החשמל – ללא בסיס ייצור בתוך גבולות ארצות הברית, אם כי אף אחד לא מחייב שהייצור יבוצע על-ידי פולקסווגן בעצמה.

     

    האם פוקסקון תבנה לפולקסווגן את מותג השטח החדש-ישן 'סקאוט'?

     

    קבלנית ביצוע

    אתמול פרסם עיתון תעשיית הרכב הגרמני Automobilwoche ידיעה שמבוססת על מקורותיהם בפולקסווגן לפיה יצרנית הרכב הגרמנית צפויה לבחור ב'פוקסקון' הטאיוונית כקבלנית הביצוע של פרויקט 'סקאוט', והיא זאת שתבנה עבורה את מותג השטח/עבודה החדש-ישן.

    פולקסווגן אמנם הכריזה בשעתו על השקעה של מיליארד דולר בפרויקט הזה, אבל בתעשיית הרכב הסתובבו שמועות לפיהן המותג ייוצר פיזית בידי קבלנית-משנה, וההערכה עד כה הייתה שלמשימה זאת תיבחר חברת מגנה שטייר הקנדית-אוסטרית שמתמחה, בין השאר, בבניית דגמי נישה עבור יצרניות רכב שונות.

    אם ההדלפה מפולקסווגן נכונה, ומי שתיבחר למשימה הזאת היא פוקסקון, זאת תהיה סנסציה מפני שהיא מדגימה חלק מן השינוי הדרמטי שעוברת תעשיית הרכב בימינו. ייצור דגמים ספציפיים על-ידי קבלן משנה הוא לא המצאה חדשה בתעשיית הרכב, אבל התרחקות מן הייצור בפועל, והפקדת מותג שלם בידי מבצע חיצוני היא בוודאי חריג. למעשה, אם העסקה הזאת תתממש יוצא שפולקסווגן מאמצת את המודל של 'אפל' אשר הפקידה את הייצור בפועל של המוצרים שלה בידי קבלניות חיצוניות – הבולטת מכולן היא פוקסקון- יצרנית האלקטרוניקה הגדולה ביותר בעולם. לפוקסקון יש המון ניסיון בייצור רכיבי אלקטרוניקה ומוצרי אלקטרוניקה מוגמרים – אבל עד היום היא בקושי צברה ניסיון בייצור כלי רכב.

     

    האם פוקסקון תבנה לפולקסווגן את מותג השטח החדש-ישן 'סקאוט'?

     

    בחודש ספטמבר האחרון, לאחר שרכשה כ-20% מחברת הסטארטאפ האמריקנית 'לורדסטון' ואת מפעל הרכב החשמלי שלה (שהיה שייך לג'נרל מוטורס עד שנת 2019) היא הזרימה לעסק את הכספים שהיו נחוצים כדי להתחיל להרכיב בו את הטנדרים החשמליים של לורדסטאון. אז המפעל כולו אמנם שייך לפוקסקון אבל הטנדרים עצמם מיוצרים במערך שהיה מתוכנן ובנוי עוד לפניה.

    פוקסטרון מתקדמת יותר בתחום הרכב בשוק הביתי שלה, בטייוואן, שבו היא משתפת פעולה עם יצרנית הרכב הגדולה ביותר במדינה – יולון מוטורס, וכבר בונה שני דגמים סדרתיים שחולקים את אותה פלטפורמה. בשוק האמריקני, והעולמי, היא תפעל תחת מותג הרכב (החשמלי) שלה – פוקסטרון – ואם אכן תתקדם עסקת פולקסווגן-פוקסקון יהיה מעניין לגלות אם היא תפעל ב'סקאוט' כקבלנית ייצור בלבד או שהיא תיקח חלק גם בפיתוח ובהנדסה של דגמי המותג החדש-ישן.

     

    לקריאה נוספת:

    נחשפה: פוקסטרון מודל B תהיה פחות יקרה מטסלה 3 ומפולקסווגן ID.3

    תכירו את יצרנית הרכב פוקסקון

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.