• Ad
  • נחשפה: פוקסטרון מודל B תהיה פחות יקרה מטסלה 3 ומפולקסווגן ID.3
    מכונית "הלחם והחמאה" של מיזם הרכב הטייוואני החדש תיחשף רשמית בשבוע הבא במסגרת 'יום הטכנולוגיה' של 'פוקסטרון', לפני שנתיים כל זה היה עדיין רק רעיון אבל החל מן השנה הבאה יהיו לפוקסטרון חמישה דגמים חשמליים ומפעל בארצות הברית שבו היא תייצר בקבלנות עבור יצרניות אחרות. פוקסטרון התניעה והיא מתחילה לעוף
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הטייוואנית החדשה 'פוקסטרון', שהוקמה כמיזם משותף בין יצרנית האלקטרוניקה הגדולה ביותר בעולם לבין יצרנית הרכב הטייוואנית 'יולן', חשפה הלילה טיזר קצר ל'מודל B' החדש שלה לפני חשיפתו הרשמית בשבוע הבא במסגרת 'יום הטכנולוגיה' של החברה.

     

    נחשפה: פוקסטרון מודל B תהיה פחות יקרה מטסלה 3 ומפולקסווגן ID.3

     

    מודל B עוצב על-ידי סדנת העיצוב האיטלקית פינינפארינה, ומבחינת הממדים שלו הוא מקביל פחות או יותר לפולקסווגן ID.3 אבל הוא מעט יותר מנופח. החברה צפויה למסור פרטים רשמיים אודותיו בחשיפה הרשמית, ב-18 באוקטובר, שם הוא יוצג לצד דגם חדש נוסף של החברה – טנדר בשם 'מודל V'. מעליהם, מבחינת הגודל, יושקו בקרוב גם קרוסאובר שנקרא 'מודל C' ומכונית סדאן שנקראת 'מודל E' – ששניהם נחשפו כבר בשנה שעברה. מודל E צפויה להיות הדגם הראשון שירד מקווי הייצור כבר ברבעון השני בשנה הבאה. בנוסף, עוד לפני שייצרה את המכונית הראשונה שלה (במסגרת המיזם המשותף) פוקסטרון נכנסת גם לייצור אוטובוסים חשמליים, והיא כבר חשפה את דגם התצוגה 'מודל T' כקדימון לאוטובוס חשמלי.

     

    נחשפה: פוקסטרון מודל B תהיה פחות יקרה מטסלה 3 ומפולקסווגן ID.3

     

    פוקסטרון טרם מסרה פרטים כלשהם אודות 'מודל B' אבל בבורסת השמועות הטייוואנית מדברים על "מכונית לחם וחמאה" שאמורה להימכר במספרים גדולים ולהתמודד על הפלח העממי יותר של השוק, כלומר להיות פחות יקרה מ'טסלה מודל 3' ומפולקסווגן ID. 3. זאת, בין השאר, באמצעות מחיר תחרותי גם מול מתמודדות סיניות מובילות.

    מתחת לעור מבוסים כל ארבע המכוניות על פלטפורמת MiH המודולרית והייעודית לרכב חשמלי אשר הוצגה בשנה שעברה. פלטפורמה זאת מוצעת על-ידי פוקסטרון גם ליצרניות רכב אחרות אשר עדיין לא פיתחו פלטפורמה חשמלית וזקוקות לאחת כזאת. פלטפורמת MiH מאפשרת לבנות עליה מכוניות עם בסיסי גלגלים באורך של החל מ-275 סנטימטרים ועד 310, כלומר שהיא מתאימה למכוניות חשמליות קומפקטיות וגם לגדולות יחסית, וכמובן לכל תצורות המרכב המוכרות לנו. אפשר לשכן בתוכה מארזי סוללות עם תכולת אנרגיה גבוהות יחסית של 93 קילוואט שעה, 100 קוו"ש ו-116 קוו"ש ולהניע אותה בהנעה אחורית, קדמית או כפולה עם מנועים שמספקים 95, 150 או 200 כוחות סוס לסרן הקדמי ו-150, 200, 240 או 340 כוחות סוס לסרן האחורי.

     

     

    'מודל B', ושאר דגמי 'פוקסטרון', ייוצרו בשלב ראשון במפעלים של יולן בטייוואן אבל פוקסטרון כבר בונה מפעל ייצור באוהיו, ארה"ב, עם תפוקה מתוכננת של חצי מיליון מכוניות בשנה ומתכננת להוריד שם מכוניות ראשונות מקווי הייצור כבר בעוד מעט יותר משנה. מפעל זה, כפי שדיווחנו כאן, היה שייך בעבר לג'נרל מוטורס ונרכש ממנה על-ידי הסטארט-אפ לורדסטאון שלא המריא. באותו מפעל ייוצרו גם מכוניות "בקבלנות" עבור יצרניות אחרות כמו פיסקר וחברות נוספות, וגם את רכבי אב הטיפוס 'INDI One' של חברת הסטארטאפ INDIEV. זאת החלה לפתח את הרכב החשמלי הייחודי שלה בשנת 2017 וחשפה אותו הרכב בפומבי באוקטובר 2021. ייתכן שבהמשך פוקסטרון גם תייצר עבורה את המכוניות בייצור סדרתי.

     

    INDI One – אבות-הטיפוס ייבנו על-ידי פוקסטרון בארה"ב

     

     

    לקריאה נוספת:

    יצרנית האלקטרוניקה פוקסקון תהיה יצרנית רכב משמעותית

    תכירו את יצרנית הרכב פוקסקון

    עכשיו זה רשמי: יצרנית האלקטרוניקה פוקסקון היא יצרנית רכב

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.