• Ad
  • קבלו את המכונית החשמלית הראשונה (או השנייה) של יצרנית האלקטרוניקה פוקסקון
    כולם מכירים את 'אייפון' ואת 'אקס בוקס', אבל פחות אנשים יודעים שמי שמייצר אותם היא 'פוקסקון' הטייוואנית שהחלה למכור כעת את המכונית החשמלית הראשונה שלה. בערך.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פוקסקון הטייוואנית היא יצרנית רכיבי האלקטרוניקה הגדולה ביותר בעולם, ולפני כמעט שנה וחצי דיווחנו כאן שהיא מתכוונת להיות גם יצרנית רכב משמעותית. באוקטובר שעבר השלימה פוקסקון רכישת מפעל מכוניות בארה"ב במטרה לייצר בו מכוניות חשמליות לשוק האמריקני, ובמקביל הציגה בטייוואן את אב-הטיפוס של 'מודל C' – מיניוואן חשמלי ראשון שמבוסס על פלטפורמת MIH Open – פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה שבעתיד תהווה בסיס למגוון כלי רכב חשמליים שיישאו שמות מותג שונים. כעת עושה פוקסקון צעד משמעותי נוסף ומתחילה למכור מכוניות מתוצרתה. בערך.

     

    קבלו את המכונית החשמלית הראשונה (או השנייה) של יצרנית האלקטרוניקה פוקסקון

     

    מה שמייחד את פוקסקון, ואת כל הצעדים שתוארו כאן עד כה, מסביר גם מדוע אולי לא שמעתם מעולם את השם 'פוקסקון'. כלומר – כולם יודעים מה זה 'אייפון' או 'Xbox' אבל פחות אנשים מודעים לכך שמי שמייצרת את המכשירים האלה עבור 'אפל' ו'מיקרוסופט' היא פוקסקון.

    במקרה של 'מודל C' פוקסקון פועלת בדיוק באותו אופן שבו היא עובדת בתחום האלקטרוניקה – כלומר מאחורי הקלעים – אבל להיפך: מי שייצרו פיזית את המכוניות שלה יהיו חברות אחרות, חלק מן המכוניות יישאו את שם המותג שלה (וליתר דיוק – את המותג 'פוקסטרון') וחלק יישאו שמות מותג אחרים.

    בשבוע שעבר החלה בטייוואן המכירה המוקדמת של 'לוקסג'ן n7' (Luxgen n7) שהוא קרוסאובר חשמלי שמבוסס על פלטפורמת MIH Open. לוקסג'ן n7 ייוצר במפעל של יצרנית הרכב הגדולה ביותר בטייוואן – יולון מוטור – שהיא אחת מתוך שורה ארוכה של שותפות עסקיות שאיתן בחרה 'פוקסקון' להיכנס אל תעשיית הרכב, וזאת שפיתחה יחד איתה את הפלטפורמה החשמלית הטהורה.

    לוקסג'ן הוא אחד המותגים של יולון מוטור, ו-n7, כמעט מכל בחינה, הוא בעצם פוקסקון מודל C (אשר עוצב, אגב, על-ידי סדנת העיצוב האיטלקית פינינפארינה , ששייכת ל'מהינדרה' ההודית). ההבדלים בין שני הדגמים דומים להבדלים המקובלים בתעשיית הרכב כאשר יצרנית משיקה דגמים שונים תחת שמות מותג שונים, כלומר שהם מתמצים בעיקר בקוסמטיקה החיצונית של חלקי קישוט ופלסטיקה ובתצורות שונות של פנסים קדמיים ואחוריים ושל השבכה והפגוש הקדמיים.

    מידותיו של הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי החדש הם אורך של 464 סנטימטרים ובסיס גלגלים של 286 סנטימטר, והוא יוצע בתצורה של 5 מושבים "מלאים" ועוד שניים נשלפים לעת הצורך, כלומר כאלה שאפשר להושיב בהם ילדים.
    את הסוללה של n7 אפשר לטעון בטעינה מהירה בתוך 30 דקות ולקבל טווח נסיעה מובטח של 700 קילומטרים (לא נמסר לפי איזה תקן), המנוע יניע את הגלגלים האחוריים (לא נמסר אם תהיה גם גרסת הנעה כפולה) והוא אמור להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות. המחיר בטייוואן: כ-32,700 דולר, מחיר דומה לזה שיעלה גם 'מודל C'. שני הדגמים, אגב, צפויים לרדת מקו הייצור בחציון השני של השנה הבאה.

    רגע. אבל אם שתי החברות פיתחו יחד את הפלטפורמה, יולון מוטור תייצר את שניהם, לאחד קוראים לקסג'ן ולאחר – כנראה – פוקסטרון – אז מי בעצם המקור ומי ההעתק שמבוסס עליו?

     

    קבלו את המכונית החשמלית הראשונה (או השנייה) של יצרנית האלקטרוניקה פוקסקון

     

    אז כנראה שזאת שאלה קצת פילוסופית, אם כי החידוש של לקסג'ן הוא שב-1 בספטמבר היא החלה למכור את n7 במכירה מוקדמת שתסתיים ב-15 באוקטובר. מי שישלם מקדמה צנועה מאד בסך אלף יואן מבטיח לעצמו 8 הטבות, בהן מספר סידורי מוגדר ומיקום מדויק ברשימת ההמתנה. רשימת ההטבות כוללת NFT ייחודי שצמוד לכרטיס מעקב דיגיטלי אחר היסטוריית הטיפולים ברכב וכן תכונות ושירותים שנרכשו במהלך הבעלות עליו כמו אחריות מורחבת, אפליקציית שנרכשו "דרך האוויר" (OTA), חבילות שירותי טעינה, טיפולים ושדרוגי תוכנה, רכישת חלקים פיזיים ותוספות וכן מידע על תאונות. ריכוז כל המידע הזה באופן זמין וקל להצגה צפוי להבטיח שרכב כזה ישמור על ערכו טוב יותר בשוק המשומשות.

    אגב, לפוקסקון עלולה להיות בעיה עם שיווק חלק מן הדגמים שלה מחוץ לטייוואן, אלא אם היא תתעשת ותמצא להם שמות חדשים. כרגע החברה מכנה דגם מסחרי שלה בשם מודל T, לאב הטיפוס של הקרוסאובר היא קראה, כאמור, מודל C, ולמכונית הסדאן העתידית שלה היא קוראת מודל E. בזמנו טסלה התכוונה לקרוא ל'מודל 3' שלה מודל E אבל פורד האמריקנית איימה לתבוע אותה והיא התקפלה.

    בנוסף לייצור בארה"ב, עליו דיווחנו כאן, פוקסקון מקימה בימים אלה מפעל ייצור חדש לגמרי בתאילנד, בשותפות עם חברת הנפט PTT, ובחודשים הקרובים היא צפויה להכריז על התוכניות שלה לייצור רכב באירופה. ככל הידוע, גם בעולם הישן מתכננים הטייוואנים לרכוש מפעל נטוש או גוסס של יצרנית רכב אירופאית – וכאלה לא חסרים.

    לא מיותר להדגיש גם שהעוצמה של פוקסקון בעסקי הליבה שלה, כיצרנית אלקטרוניקה, נובעת מהיותה מצד אחד ספקית חלקים – בעיקר רכיבים אלקטרוניים ולוחות מודפסים, ומצד שני כיצרנית מתמחה שמפעילה מערכי ייצור אדירים. נראה שפוקסקון תשמר את הקוד הגנטי הזה גם כשהיא נכנסת לתעשיית הרכב, ועל כך עשוי להעיד מיזם משותף שלה עם קבוצת 'סטלנטיס' – האיחוד של פיאט-קרייזלר עם פיג'ו-סיטרואן – שנקרא Mobile Drive ויהיה ספק רכיבים לתחום הרכב (Tier 1). במסגרת זאת ייוצרו מערכות תוכנה וחומרה עבור סטלנטיס ועבור יצרניות רכב אחרות.
    פוקסקון גם תספק פלטפורמה חשמלית טהורה ליצרנית הרכב החשמלי האמריקנית פיסקר (Fisker) והיא ביססה שותפות עם חברת הסטרט-אפ הסינית בייטון (Byton), שגם היא מפתחת רכב חשמלי מתקדם. בנוסף, ואולי חשוב מכל: פוקסקון כרתה שותפות אסטרטגית חשובה עם ג'ילי והשתיים מקימות מפעל ענק משותף בסין.

     

     

    אגב, אם תכננתם להצטרף למכירה המוקדמת יש מצב שכבר אחרתם את הרכבת. מיד לאחר שיולון מוטור פתחה את הקמפיין שלה נרשמו 5,000 לקוחות מתעניינים ראשונים ושילמו את המקדמה, וזה גרם לקריסת אתר ההזמנות.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.