• Ad
  • האם סאנגיונג קיבלה סוף סוף גלגל הצלה?
    קבוצת KG הציעה סכום כפול מזה שהציעה אדיסון ונבחרה להוביל את הצלת יצרנית הרכב הקוריאנית. זה לא יגמר עד שזה יסתיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה קיבל ביום שישי האחרון את בחירת הנאמן על נכסי יצרנית הרכב סאנגיונג ובחר בקבוצת משקיעים בראשות קבוצת האחזקות KG כזוכה במכרז החדש על השליטה בחברה.

     

    האם סאנגיונג קיבלה סוף סוף גלגל הצלה?

     

    כפי שיודע כל מי שעקב אחר סדרת העדכונים שלנו כאן, לפני כשנתיים נקלעה סאנגיונג הלכה למעשה לפשיטת רגל, ומאז פעלה באופן מצומצם בחסות הגנת בית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה.

    חברת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג מונתה על-ידי בית המשפט לבחור קונה לחברה, ולהשיב חלק מן החובות שלה לנושים ולספקים. EY בחרה בשנה שעברה בקבוצת משקיעים בראשות יצרנית האוטובוסים החשמליים אדיסון מוטורס לאחר שזאת הציעה את ההצעה הגבוהה ביותר, בהיקף של כ-249 מיליון דולר. אלא שהבחירה באדיסון התבררה כטעות: זאת לא הצליחה לגייס את הכסף שהתחייבה לשלם, וכתוצאה מכך נגררה בעצמה למהלך אפשרי של פשיטת רגל. הנושים של חברת אדיסון EV הגישו לא מכבר בקשה לפשיטת רגל שלה בגלל חוב של פחות מ-3 מיליון דולר, ובין השאר ציינו את ההפסדים התפעוליים המתמשכים של החברה.

    מכל מקום, לאחר שבית המשפט הורה לנאמן לצאת למכרז חדש הוגשו מספר הצעות, רובן בערכים גבוהים משמעותית מאלה שהוצעו במכרז הקודם. ביום שישי נבחרה, כאמור, קבוצת משקיעים בראשות הקונגלומרט הכימי KG Group אשר הציעה, כך פורסם בקוריאה, כ-468 מיליון דולרים. הפעם, כך מצהירים אנשי סאנגיונג, נערכה בדיקה יותר מעמיקה לעניין היכולת של המציעים לשלם את הסכום שהם התחייבו עליו, וזאת "בהתחשב בפיאסקו הקודם שגרם להתפרקות העסקה".

     

    האם סאנגיונג קיבלה סוף סוף גלגל הצלה?

     

    קבוצת KG היא קונגלומרט בגודל בינוני שהוקם במקור בשנת 1954 כיצרנית הדשנים הראשונה במדינה והפכה לימים לאחת מענקיות הכימיקלים במזרח הרחוק. במקביל לחטיבת הכימיקלים, שנסחרת בבורסה, נסחרות גם ארבע חברות ציבוריות נוספות בקבוצת KG אשר עוסקות בתחומי האנרגיה והפלדה, וכמו כן רשומות תחתיה 10 חברות נוספות שאינן מונפקות. הקבוצה מדורגת במקום ה-71 מבין 100 החברות הגדולות בקוריאה. בקבוצת המשקיעים נמצאת גם קרן השקעות קוריאנית בשם Pavilion Private Equity שהיא חברת ניהול השקעות פרטית. עם זאת – לאף אחד בקבוצת KG המורחבת אין ניסיון בניהול עסקי רכב.

     

    מנוחה? נחלה?

    על אף הבחירה בהצעה של KG עדיין אין זה סוף פסוק. ההצעה אמנם נבחרה מפני שהיא הטובה ביותר אבל בית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה מאפשר למציעים אחרים להציע הצעות משופרות. רק אם לא יוגשו כאלה תוכרז  KG כזוכה, ולפחות אחת מן המתמודדות האחרות כבר הודיעה שתערער על קביעת הנאמן ובית המשפט.

    אם הפעם יסתדרו הדברים כשורה צפוי בית המשפט לקבוע בחודש הבא את זהות הזוכה, שיהיה בעל הבית החדש בחברה הקוריאנית. לאחר מכן תתחיל סאנגיונג לשוב לפעילות סדירה, אבל לאחר שנתיים של דשדוש במקום, עם חרב סגירה שמונפת מעל הראש, ולאחר הוצאת רוב עובדי החברה לחופשה ללא תשלום – סאנגיונג תידרש לבצע מהלך דרמטי של בניה מחדש כדי לצאת לדרך חדשה. בקוריאה צופים שאנשי החברה יסגרו פעילויות שונות שלהם ויתחילו להתרכז בתכנון וייצור דגמים חדשים, ככל הנראה חשמליים טהורים.

    הזוכים יידרשו לעמוד בהתחייבות שאיתה זכו במכרז ולהעסיק את עובדי החברה שהוצאו לחל"ת, וכן להשקיע מאות מיליוני דולרים נוספים בתוכנית השיקום. נציגי החברה הגיבו ביות שישי על אישור בית המשפט והבטיחו: "אנו ננסה כמיטב יכולתנו לחזק את התחרותיות של תעשיית הרכב הקוריאנית וליצור מקומות עבודה איכותיים על ידי הפיכת סאנגיונג לחברה ברת קיימא".

    לפחות שתי קבוצות משקיעים גדולות ומבוססות אחרות אשר הגישו הצעות במכרז המחודש הגיבו ואמרו שבכוונתן לערער על ההחלטה ואולי גם להגיש הצעות משופרות, ובהתחשב שהסכומים שהוצעו בסיבוב הזה כפולים מאלה שהוצעו לפני שנה עולה השאלה איפה כל אלה היו בשנה שעברה?

     

    האם סאנגיונג קיבלה סוף סוף גלגל הצלה?

     

    אצלנו, בישראל, לסאנגיונג יש נתח שוק זעיר בלבד. בארבעת החודשים הראשונים של 2022 נמסרו אצלנו רק 235 כלי רכב מתוצאת החברה (לעומת פחות מ-80 בתקופה המקבילה אשתקד). אבל לסאנגיונג יש דגמים ייחודיים כמו 'רקסטון', שהוא בין ה"ג'יפים" האמיתיים האחרונים שנותרו בייצור סדרתי בעולם, והאינטרס שלנו, ובוודאי של לקוחות החברה, הוא שהסאגה הממושכת הזאת תסתיים סוף סוף בדרך טובה.

    לקריאה נוספת:

    סאנגיונג מוצעת (שוב) במכירה פומבית

    התאונה של סאנגיונג: עסקת המכירה על סף קריסה

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם סאנגיונג קיבלה סוף סוף גלגל הצלה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.