• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל עין ריחניה
    מתחת לישוב עין העמק שברמות מנשה מפכה מעין קטן אל תוך בריכה סודית. מכאן ממשיכים אל מסלול הרפתקאות קצר ומרענן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

ברחבי ישראל ישנם מספר מקומות שנקראים ריחניה, כמו למשל הכפר הצ'רקסי שנטוע מצפון לצפת בגליל העליון. הפעם, ביום שרב ולקראת קיץ, נטייל אל עין ריחניה שנובע בין המושב עין העמק ליקנעם שברמות מנשה.

'עין ריחניה' הוא אחד מבין מספר מעיינות שמזינים את נחל השופט, ואלה מוזרמים אל בריכה עגולה, בעומק מרבי של 1.5 מטרים, אשר נחבאת בצמחיה עבותה. המים צלולים וצוננים, בדיוק מה שכולנו מחפשים בימי שרב, אלא שהרחצה בבריכה אסורה וממילא הקרקעית שלה בוצית ומאפשרת טבילה זהירה של הרגליים. אל בריכת עין ריחניה אפשר להגיע ברגל או כמעט עם כל סוג רכב, אבל אם רוצים להמשיך על השבילים בשטח עדיף לעשות את זה עם כלי מתאים, רצוי עם הנעה כפולה.

לאחר מנוחה לצד עין ריחניה נמשיך רגלית במורד הנחל, למרחק של כחצי קילומטר לאורך שביל עם סימון שבילים לבן-אדום-לבן ונגיע לקטע שבו יש זרימת מים איטית אך קבועה מתחת סבך קנים שיוצר סכך טבעי. התוצאה היא מעין "מנהרה" שכיף לסקור אותה עם ילדים.

בהמשך נוצרו מספר מפלים קטנים ובריכות מקומיות, ואפשר להיכנס בזהירות אל הסבך ולהשתכשך ולהירטב במפלונים השונים. מחוץ לסבך נראים השדות החקלאיים של המושבים והקיבוצים בסביבה, ואפשר להבחין גם בגבעה שלמרגלותיה נובעת הנביעה. על גבעה זאת התקיים עד למלחמת העצמאות כפר ערבי קטן בשם ריחניה, שתושביו ברחו או הוברחו עם תחילת המלחמה.

מי המעין שהחלו את דרכם בבריכה צלולים וקרירים, ואת המפלים מכסה צמחיית קנה שמעניקה צל. אפשר להלך בתוך מנהרת הסבך, ללוות את המים הזורמים, לשמוע את הרחש הנעים, ולשכב על הסלעים תחת זרימת המים הצוננים.

כך מגיעים: נוסעים על כביש 70 אל צומת אליקים ופונים מזרחה לכיוון קיבוץ עין השופט. חולפים על פני הכניסה לעיר יקנעם וממשיכים כמה מאות מטרים עד לכניסה לישוב עין העמק.
    אפשר להחנות את הרכב במקום בטוח מחוץ לישוב ולהמשיך רגלית אל שביל עפר עם סימון שבילים אדום שמתפצל מצד שמאל של הכביש (אפשר גם לחנות בכניסה לשביל).

עם שביל זה יורדים למטה ובמזלג הראשון פונים ימינה ומיד שמאלה אל שביל שמוליך לעץ גדול שבולט בשטח. הבריכה נמצאת מצד שמאל של השביל. אחרי הבריכה ממשיכים מזרחה על שביל רחב למרחק של כ- 500 מטרים, מגיעים למזלג שבילים ופונים ימינה עד לרחבת עפר גדולה שממנה רואים את צמחי הקנה.

אגב, בצד הרחבה נטועים עדיין שרידי מבנה ששימש כפיר להולכת מי הנחל אל טחנת קמח. מכאן מטפסים מעט כלפי מעלה לכיוון צפון אל שביל צר מאוד בינות לצמחייה הצפופה, ואיתו ממשיכים למרחק קצרצר עד למפלים.
    את הדרך בחזרה אפשר לעשות על שביל אחר שצמוד יותר למושב עין העמק, ולצד עץ אקליפטוס ענק ישנה פינה חמודה לצד מים זורמים עם רחש נעים. גם זה מקום חביב לעצירת קפה.

הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

• Ad

טיול לסופ"ש: אל עין ריחניה

רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו.

אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.