• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מועצת האיחוד האירופאי צפויה לפרסם במהלך השבוע הקרוב מסמך מדיניות שמציב יעד של "לפחות 30 מיליון מכוניות חשמליות על כבישי אירופה עד לשנת 2030", וזאת כחלק מאסטרטגיה רחבת היקף להפחתת פליטת גזי חממה.

     

     

    על פי הערכות שונות, מקורן של כ-25% מפליטות גזי החממה הוא מכלי רכב שמונעים בבנזין ודיזל, ומתחום התחבורה בכלל. כדי לצמצם אותן נקבעו זה מכבר יעדים מחמירים והולכים של פליטת CO2 מכלי רכב חדשים, ודוח שפורסם בחודש שעבר חשף שהם צפויים להחמרה נוספת בשנה הבאה, ותיכנס לתוקף בשנת 2025. בין השאר צפויים גם כלי רכב מסחריים כבדים – משאיות ואוטובוסים, להיכלל בתקנות המחמירות החדשות.

    סוכנות הידיעות רויטרס פרסמה אמש קטעים מתוך טיוטת מסמך המדיניות, והיא מצטטת קריאה ל"צעדים שאפתניים מאוד כדי שהאיחוד האירופי יעמוד ביעד שהוצב להיות "ניטרלי מפליטות פחמן" בשנת 2050". המסמך, לדברי רויטרס, קובע ש"אי אפשר להגיע למטרה שהוצבה על-ידי האיחוד האירופי לנייטרליות פליטות עד לשנת 2050 בלי להציג צעדים שאפתניים מאוד להפחתת תלות התחבורה בדלקי מאובנים".

     

     

    לצורך זה נדרש שצי הרכב באיחוד האירופי "ימלא את חלקו" בהשגת היעד ויחליף "לכל הפחות" 30 מיליון מכוניות עם מנועי בעירה פנימית במכוניות חשמליות. בהקשר זה מדגישים כותבי מסמך המדיניות ש"מכוניות היברידיות והיברידיות-נטענות אינן מכוניות עם אפס פליטה".

    נכון להיום רשומים באירופה בסך הכל כ-10 מיליון כלי רכב חשמליים, אם כי שנת 2020, שבה נרשמו 1.8 מיליון מכוניות חשמליות חדשות, הציגה את הזינוק הגדול ביותר מאז ומעולם במכירות של כלי רכב כאלה באירופה. בממוצע אירופאי, כ-9% מכלי הרכב החדשים שנמכרו ב-2020 היו חשמליים או "מחושמלים" (היברידיות ונטענות). כידוע, מספר מדינות אירופאיות, ובהן כל המדינות הגדולות והחזקות, קבעו כבר תאריכי יעד לאיסור המכירה של רכב שמונע במנועי בעירה פנימית, והיעדים הוצבו לשנים שבין 2029 ל-2040.

    במסמך המדיניות, אשר אמור להתפרסם במהלך השבוע הקרוב, מציגה הנציבות האירופית כמה מן האמצעים שאמורים לאפשר, ואף לעודד, מעבר לרכב חשמלי, כאשר הברור מאליו הוא הגדלה משמעותית של היקף תשתיות הטעינה. להערכת הנציבות, כדי לעמוד ביעד שהוצב על-ידה יידרשו כ-3 מיליון עמדות טעינה ציבוריות ברחבי אירופה, לעומת כ-200,000 שקיימות כיום. מדובר בהגדלה של פי 15 של היצע העמדות. בנוסף, יידרשו גם 1,000 תחנות תדלוק בגז מימן.

     

     

    מסמך המדיניות האירופאי צפוי להתייחס לתחבורה באופן כללי, והוא קובע שעל מדינות אירופה להכפיל עד לשנת 2030 את היקף השינוע של נוסעים ומטענים באמצעות רכבות מהירות, ולשלש אותו עד לשנת 2050. בנוסף, עד לשנת 2035 יש צורך להשיק מטוסים וכלי שייט שמונעים באמצעים לא מזהמים.

    The post האיחוד האירופאי דורש "לפחות 30 מיליון מכוניות חשמליות על הכבישים עד לשנת 2030" appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האיחוד האירופאי דורש "לפחות 30 מיליון מכוניות חשמליות על הכבישים עד לשנת 2030"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.