• Ad
  • דור חדש של סובארו אימפרזה יושק בתערוכת ניו יורק

    אימפרזה חדשה לחלוטין, על בסיס פלטפורמה מודולרית מודרנית, תוצג עוד החודש ותוצע בעתיד גם בגרסה היברידית. סובארו מבטיחה מכונית מרווחת, קלה ובטוחה יותר, השאלה היא אם היא תדע גם להצמיד לה תג מחיר אטרקטיבי מספיק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כשבוע לאחר שחשפה את הפלטפורמה הגלובלית המודולרית החדשה שלה הציגה סובארו תמונת 'טיזר' ראשונה של אימפרזה החדשה לחלוטין אשר תיבנה על אותה פלטפורמה, ותושק בעוד עשרה ימים בתערוכת ניו-יורק.

     

    סובארו אימפרזה קונספט 20125 - 004

    עצם הידיעות אודות אימפרזה חדשה אינן חדשות – סובארו כבר חשפה בשנה שעברה בתערוכות טוקיו ולוס אנג'לס שתי מכוניות קונספט מקדימות לאימפרזה – אחת בתצורת האצ'בק חמש דלתות ואחרת בתצורת סדאן, וגם מועד הייצור של המכונית החדשה – שצפוי עוד השנה במפעל של סובארו באינדיאנה, ארה"ב – לא נשמר בסוד.

    השאלה המעניינת שנותרה פתוחה היא האם מעצבי סובארו ומנהליה יבחרו בעיצוב דרמטי וייחודי כמו אלה של דגמי התצוגה או שהם יחטפו רגליים קרות ויבחרו במשהו יותר סולידי.

     

    קונספט סובארו אימפרזה תערוכת לוס אנגלס 2015

     

    תשובה ברורה לשאלה הזאת תתקבל בעוד עשרה ימים או אולי אפילו קודם לכן אם סובארו תחליט לחשוף תמונות מלאות של המכונית, אבל ממה שנחשף בינתיים עושה רושם שאין סיבות להגזים עם הציפיות, מה שנחשף נראה פחות דרמטי מדגם הקונספט, אבל עדיין יש מקום לתקווה.

    תמונת הטיזר הבודדת של הקצה הקדמי מציגה פנס קונבנציונלי למדי, אם כי כמה מן הקווים סביבו נראים חדים ומתוחים, ולכן גם מבטיחים, אך יחד עם זאת לא מאד מהפכניים.

    "אימפרזה עוצבה מחדש לחלוטין מבפנים ומבחוץ" מבטיחים לנו אנשי סובארו בהודעה הקצרה לעיתונות שפרסמו יחד עם הטיזר, "עם שדרוג לטכנולוגיה שברכב ומרחב פנים גדול יותר מתחת לעיצוב המלוטש של הגוף החדש שלה… הדגם החדש כולל את התכונות האופייניות לסובארו כמו הנעה כפולה סימטרית וטכנולוגיית הבטיחות עטורת הפרסים".

    אנשי סובארו מצהירים גם שנשיא ומנכ"ל החברה, יאסויוקי יושינאגה (Yoshinaga), יחשוף בניו-יורק את שתי תצורות המרכב – סדאן והאצ'בק.

    כפי שדיווחנו כאן בשבוע שעבר, החשיבות הגדולה ביותר של המכונית הזאת (מעבר לעובדה שהיא תתמודד בישראל בפלח השוק שעדיין מוכר את המספר הגדול ביותר של יחידות בשנה) נובעת מכך שזאת הסובארו הראשונה שמבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של החברה, אשר תהווה בעתיד בסיס לכל דגמי סובארו – מן הגודל הקומפקטי וצפונה.

    פלטפורמה זאת, מעבר לעובדה שהיא יכולה לתמוך במגוון אורכי ורוחבי מרכב, מותאמת גם למנועי הבוקסר של החברה ולהנעה קדמית או כפולה, וגם למערכות הנעה היברידיות מתקדמות שעליהן שוקדת כעת סובארו בשיתוף פעולה עם טויוטה.
    545647898

    הפלטפורמה החדשה קלה באופן משמעותי מזו היוצאת, מרכז הכובד שלה נמוך יותר, והיא גם חזקה ב-70 עד 100 אחוז מן הפלטפורמות הנוכחיות (בהתאם לדגמים השונים שבנויים עליהן), ומציעה – כך מצהירים היפנים – שיפור של 40% בכושר ספיגת האנרגיה בעת תאונה.

    אימפרזה החדשה תהיה – כך מבטיחים לנו היפנים – מרווחת יותר, ועל אף שהיא תשמר את ההנעה באמצעות מנוע בוקסר ארבעה צילינדרי בנפח 1.6 ליטר – מדובר במנוע חדש (או מחודש) שיציע בין השאר אפשרות לניתוק צילינדרים תחת עומס חלקי. קצת פחות מלהיבה העובדה שסובארו נותרת נאמנה גם לתיבת ההילוכים הרציפה במקום לבחור בתיבה אוטומטית קונבנציונלית, אבל לא רק שגם זה נחשב לאחד מסימני ההיכר של סובארו – כנראה שזה תורם גם לתצרוכת דלק נמוכה יותר.

    בסובארו מתכוונים להציע בשנה הבאה גרסה היברידית של המכונית, וזו תזכה להטבת מס בישראל לכל הפחות עד לסוף שנת 2017 (אלא אם הוראת השעה תוארך שוב).

    בקבוצת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, מקווים להגיע עם היצרן לתנאים מסחריים טובים מספיק כדי להביא את המכונית הכל-כך חשובה מבחינתם לישראל עוד השנה.

    בהיעדרה של מתחרה מבית ניסאן (פולסאר לא צפויה בישראל בעתיד הנראה לעין ו'ורסה' החדשה לא תהיה מתחרה באותה רמה) אימפרזה תתמודד אצלנו בעיקר מול טויוטה קורולה (המכונית השנייה הנמכרת ביותר בישראל), מאזדה 3 (שסובלת ממנוע לא מספיק חזק), הונדה סיוויק (היקרה יותר) ומכוניות אירופיות (שנהנות משער אירו נמוך) וקוריאניות (יונדאי אלנטרה חדשה).

    עבור סובארו בישראל מדובר במוצר בעל ערך אסטרטגי, אשר עם מיצוב נכון יכול להשיב אותה אל מרכז הבמה בשוק הרכב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.