• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    השורה התחתונה תחילה
    דוקאטי דזרט X הוא אופנוע אדוונצ'ר קרבי עם יכולות גבוהות וביצועים מעולים, אך כדי להינות מהם צריך כיסים עמוקים

    עוד ב-TheDoo
    הוסקוורנה נורדן 901 במבחן דרכים
    מבחן השוואתי: ב.מ.וו F850GS מול טריומף טייגר 900
    רכיבה ראשונה: אפריליה טוארג 660

    נעים להכיר, דוקאטי דזרט X
    דוקאטי מצטרפת באחור אופנתי אל הקטגוריה הלוהטת של אופנועי אדוונצ'ר-שטח, עם הצהרת כוונות חד-משמעית שאותה זועקים ראשית לכל חישוקי "שפיצים" בקוטר 18 אינטש מאחור ו-21 אינטש מלפנים. הצהרת ה-OFF-ROAD חד-משמעית בזכות עיצוב שאי אפשר להתעלם ממנו, עם מיכל דלק מאסיבי, עיצוב ייחודי של הזנב וחתימה מודרנית של פנסי לד, אבל גם עם רפרור רטרו היסטורי לא רק בצביעה אל קאג'יבה אלפנט 900 וניחוחות פריז-דקאר פרה היסטוריים.

    עם תג מחיר התחלתי של 125 אלף ש"ח, דוקאטי דזרט X מתמקם בצד היקר בקטגוריית האדוונצ'רים בנפחי 800-1000 סמ"ק לצד הונדה אפריקה טווין הזול ממנו בכמה אלפי שקלים בודדים. הדוקאטי יקר בכ-20 אלף ש"ח מהתאומים הלא זהים ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R והוסקוורנה נורדן 901. ביחס לב.מ.ווו F850GS לגרסאותיו השונות האיטלקי יקר ב-10-25 אלף ש"ח, אבל מצד שני הוא יחסוך לכם כ-50 אלף ש"ח לפחות ביחס למלך האדוונצ'רים R1250GS.

    מנוע וביצועים
    דזרט X בנוי סביב מנוע L-twin חדש של דוקאטי, בנפח 937 סמ"ק, וזה מנוע שמפיק 110 כוחות סוס ב-9,250 סל"ד ומומנט של 9.4 קג"מ כבר ב-6,500 סל"ד. תיבת ההילוכים שונה מזאת שמחוברת למנוע ה-V2 של 'מולטיסטרדה' ביחסי העברה שמבכרים כוח זמין בהילוכים הראשונים לטובת עבודת שטח נוחה יותר.

    במציאות מתקבלת תחושת כח חזקה מזו שאפשר היה לצפות לה לאחר עיון בדף הנתונים, עם גמישות מצוינת ומומנט חזק כבר בסל"ד נמוך, וזה לא נעלם גם בהילוכים הגבוהים.

    על אף כמויות הכח המרשימות האופנוע נשלט היטב ומסמן באופן מאד ברור את מה שקורה איתו, וכך אפשר לחלץ ממנו ביצועי קצה בלי להתאמץ. תפעול תיבת ההילוכים מדויק ורך, וה"קוויק-שיפטר" האיכותי בולט לטובה ותומך במכונה שצוברת מהירות בקצב מסעיר. צריכת הדלק במהלך המבחן הייתה 16 קילומטרים לליטר.

    התנהגות כביש
    מתלי KYB עם אפשרויות כיוון נדיבות מלפנים ומאחור, ובולמי זעזועים קדמיים בקוטר 46 מילימטרים, "שואבים" ומעלימים את תחלואי האספלט ונהדרים ברכיבת שבילים. האופנוע הזה יציב כמו קטר על מסילה והוא נוסך ברוכב ביטחון בכל פתיחת מצערת. מחיר היציבות הוא היגוי כבד ואיטי, והתוצאה לוקה בחסר בכל הקשור לנכונות של האופנוע לשנות כיוון בזריזות.

    הבלמים – צמד דיסקים בקוטר 320 מילימטרים מלפנים ודיסק בודד בקוטר 265 מילימטרים מאחור – חזקים ומלאי רגש. אהבתי את פעולת ה-ABS, גם במהלך הטיה. את המערכת הזאת אפשר לנתק בקלות, בלחיצת כפתור, כאשר יורדים לשטח, וזה בדיוק מה שצריך לעשות.

    נוחות ושימושיות
    דזרט X הוא אופנוע נוח מאד עם תנוחת רכיבה מצוינת. התוצאה: גם כעבור מאות קילומטרים רצופים של רכיבה הגוף נותר רענן ומודה למיגון רוח שמספק הגנה ושקט גם במהירויות גבוהות מאוד. לוח השעונים ממוקם בחוכמה מול הרוכב, ומציג באופן ברור את כל המידע הנחוץ. כצפוי מאופנוע פרימיום לא זול הוא גדוש בשלל אלקטרוניקה, למשל שישה מצבי רכיבה (ראלי, אנדורו, גשם, אורבן, טורינג וספורט) ששולטים באספקת הכוח, במידת ההתערבות של בקרת האחיזה, וגם ב-ABS, בבקרת הווילי ובבלימת המנוע.

    כאשר בוחרים בכל מסך שהוא מקבלים תצוגה של רמת ההתערבות של האלקטרוניקה, וזו נעה בין "ביצועים" לבין "חלקות". נחמד שהמצב האחרון שנבחר נשמר גם לאחר סגירת מתג ההתנעה.

    כדי להעביר את דזרט למצב שטח יש לשנות את זווית הכידון בהתאם לסימונים, להסיר את גומיות הרגליות לטובת אחיזה טובה יותר של המגף, לשנות את זווית רגלית ההילוכים (באמצעות בורג אלן) כדי שהמגף ייכנס בקלות אל מתחת לרגלית, ולהפוך את רגלית הבלם באמצעות משיכה וסיבוב שלה כדי שהרגל תגיע לבלם ללא מאמץ. נחמד.

    מרווח הגחון אדיר, ותנוחת הרכיבה בעמידה מצוינת, כמו גם המעבר הטבעי מישיבה לעמידה. אלא שאחרי כל זאת – בעת רכיבת שטח התגלה האופנוע ככלי די מורכב לניהול במהירות נמוכה, וזאת בגלל כמות גדולה של כוח שצריך לנהל בשילוב גובה מושב של 875 מילימטר שלא מותיר מרווח לטעויות. אפשר לרכוש קיט ובאמצעותו להנמיך את האופנוע ב-3 סנטימטרים.

    בעיה נוספת: הכלי הזה שוקל 223 ק"ג רטובים שהם כ-13 ק"ג יותר מה-890 אדוונצ'ר R של ק.ט.מ. זה לא מעט,  ומיכל הדלק הגדול הגבוה מעלה את מרכז הכובד ולא  מקל להתנהלות. ההמלצה שלי: אם אתם לא חוצים את הסהרה אלא יורדים לשטח טכני עדיף שמיכל הדלק יהיה מלא רק בחצי מתכולתו.

    הגובה מעניק יתרון בעת רכיבת כביש, כאשר המבט נשלח הרחק אל האופק, אפילו מעל הגגות של עדר הקרוסאוברים האופנתיים. הצד השני של המטבע הוא חוסר ביטחון שיחושו רוכבים שאינם מספיק גבוהים בעת ניסיונות השתלבות בין כלי רכב ברכיבה עירונית.

    יש מצב שאני סתם מדמיין, אבל בשלב מסוים היה לי חיזיון של אנטוניו ממחלקת החלקים של דוקאטי ניגש ללואיג'י מהרכש ולוחש לו בסוד שהמאזן המסחרי של החברה ייראה טוב יותר אם הם יציידו את האופנוע הזה במיכל דלק מפלדה במקום מפלסטיק. אחרי הכל, נפילות, או סתם שפשופים של ציוד המיגון על המתכת, מתקבלים עם פחות סלחנות על ברזל. אחת הבעיות של התרגיל הזה היא שפינוי חום המנוע ברכיבה איטית פשוט לא מספק, ולא רק שהוא מבשל ישירות את הרגליים, גם המיכל מתחמם ואז אין אפשרות לחבוק אותו עם הירכיים.

    השורה תחתונה
    דוקאטי דזרט X הוא אופנוע סקסי למראה ולרכיבה, ושלושת היתרונות הבולטים שלו הם מנוע חזק ונשלט, מתלים איכותיים ונוחות רכיבה גבוהה שנובעת במידה רבה מתנוחת הרכיבה המעולה.

    זה אדוונצ'ר אמיתי שצריך לנהל עליו את הרכיבה מלמעלה. ביצועי ויכולות הכביש כאילו מובנים מאליהם בזכות שם המותג, אבל היכולות שלו לגהץ שטח מפתיעות לטובה ועושות חשק לטרוף שבילים. צריך לציין לטובה את הירידה לפרטים, בעיקר בתחום התפעול הפשוט והנוח של האלקטרוניקה. לצד החובה נרשמים היגוי כבד וקושי בפינוי יעיל של חום המנוע – וזה מעיק.

    דוקאטי אמנם לקחו את הזמן שלהם ונכנסו לזירה אחרונים – אבל ניכר שהם שיננו היטב את השיעורים שלמדה כל הכיתה, והתוצאה היא כלי שעשוי לגרום ללא מעט רוכבי אדוונצ'ר להתחיל לדבר איטלקית.















    The post דוקאטי דזרט X במבחן דרכים first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דוקאטי דזרט X במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.