• Ad
  • בישראל לא מוצעים כיום כלי רכב עם שבעה מושבים במחירים עממיים, וזה מותיר לג'וגר החדש של דאצ'יה, שבעצמו מחליף לא מעט דגמים של היצרנית הרומנית, מרחב רחב מאד לפעולה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה

    ג'וגר, כרגע, הוא האופציה הכי פחות יקרה בישראל להסעת שבעה נוסעים. הוא ממלא את משימתו בצורה טובה, אבל ציון הבטיחות שלו לא מחמיא, וגם תיבת ההילוכים ידנית עלולה להרתיע מעט.

    עוד ב-TheCar
    השוואתי קרוסאוברים 7 מקומות: מיצובישי אאוטלנדר מול סקודה קודיאק

     

    משפחה יכולה להיות עסק לא זול, על אחת כמה וכמה כאשר היא גדולה עד כדי כך שנדרש רכב רב מושבי כדי לשנע אותה. בישראל פשוט לא מוצעות מכוניות עממיות עם 7 מושבים. הקרוסאוברים הכחידו, בין השאר, גם את קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים ואילו קרוסאוברים עם שורת מושבים שלישית פשוט מאד יקרים. אגב, גם מיניוואנים "פול סייז", מן הסוג שנמכר היטב בארצות הברית של אמריקה, נעלמו לחלוטין מהשוק שלנו וזה בלי קשר לכך שהם תמיד היו יקרים במקומותינו.

    אל החלל הגדול הזה משתחלת כעת דאצ'יה עם 'ג'וגר' החדש שמציע שבעה מקומות ישיבה ומעוטר בתג מחיר של 105-120 אלף ש"ח. מחיר כזה קיים בימינו רק במחוזות המכוניות הקטנות בקטגורית הסופר מיני. "אז איפה הקאטש"? אתם שואלים. ובכן דאצ'יה היא מותג 'לואו קוסט' ולכן מראש אף אחד לא מפתח ציפיות לרמות הידור, פאר ונוחות של מיווניאן מפואר ויקר. מצד שני, ג'וגר הוא דגם ראשון של דאצ'יה בדור מוצרים חדש, וככזה הוא מתיימר להציע גישה מודרנית. אז האם מדובר בעסקה יוצאת דופן לטובה?

     



    מי אתה דאצ'יה ג'וגר?

    ג'וגר מחליף שלושה דגמים בהיצע של דאצ'יה. באופן ישיר זה מחליפו של סוג של "מיניוואן" קומפקטי שנקרא 'לודג'י', ובאופן עקיף הוא מחליף גם את גרסת הסטיישן עם שבעה מושבים של 'לוגאן'. בנוסף, דאצ'יה מייעדת גרסאות בסיסיות שלו כמחליפות של 'דוקר', המסחרית הקומפקטית.

    כל המטלות האלה מכתיבות את הפרופורציות ואת הצורה החיצונית: מצד אחד זה רכב בגודל של מכונית משפחתית ממוצעת, באורך 455 סנטימטרים, אבל יש לו בסיס גלגלים נדיב מאד של 290 סנטימטרים, כמקובל בחלק ממכוניות המנהלים. מצד שני, אפשר לומר שמהנדסי רנו ודאצ'יה די מתחו את הגבולות מכיוון שהפלטפורמה שכל הדבר הזה יושב עליה – פלטפורמת CMF-B המודולרית של רנו-ניסאן, היא פלטפורמת סופר-מיני שעליה בנויות מכוניות כמו רנו קליאו. שורשי הקשר הזה ניכרים ברוחב צנוע מאד של 178 סנטימטרים בלבד.

    כדי לשדרג את הנחשקות של כלי כזה פנו מעצבי דאצ'יה לאופנת הקרוסאוברים הפופולרית והקנו לו סממני עיצוב של רכב פנאי עם מאפיינים מקובלים בז'אנר כמו פגושים כסופים שנראים כמו מיגון גחון, כנפוני פלסטיק קשיחים מתחת לקשתות הקלקלים וגגון מסיבי שמשמש גם לנשיאה ולא רק ליופי. גובה של 167 סנטימטרים יוצר צללית גבוהה מחד ומרווח גחון מכובד של 20 סנטימטרים מאידך, וזה יותר מרוב הקרוסאוברים האופנתיים.

    לא תמצאו כאן קווים ששוברים את המראה התכליתי, והצללית נראית "סטיישנית" למדי, ועל אף שבדרך כלל חישוקים גדולים לא עושים לנו את זה – במקרה של ג'וגר מגיע לו משהו יותר גדול מחישוקי ה-16 אינטש שעליהם הוא מתגלגל.

     

     

    מנוע, ביצועים
    ג'וגר מונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח ליטר בודד שמספק 110 כוחות סוס ו-20.4 קג"מ, ואם אתם עדיין מחפשים את הקאטש קבלו אותו בדמות תיבת הילוכים ידנית שהיא האפשרות היחידיה שמוצעת בשלב זה בישראל. מי שמעדיף תיבת הילוכים אוטומטית יאלץ להמתין לגרסה היברידית ויקרה יותר שתגיע בתחילת השנה הבאה.

    הבשורות הטובות הן שאם לא שכחתם כיצד לתפעל בסנכרון את יד ימין עם רגל שמאל תגלו שג'וגר מסוגל לייצר קצב משביע רצון. למנוע אין הרבה דחף מתחת ל-3,000 סל"ד, וזה מורגש בעיקר כשנמצאים בהילוכים הגבוהים, הארוכים מאד. אלה יחסי העברה שתורמים לצריכת דלק טובה בשיוט, אבל בלתי שמישים בעליל כאשר רוצים לצאת לעקיפה מאזור ה-100 קמ"ש. הפתרון הוא לא לרחם על המנוע וגם לבחוש היטב בידית ההילוכים. זה נכון גם כאשר מגיעים לכבישים הרריים, שבהם ג'וגר מאבד תנופה. המחיר הוא רעש מנוע נוכח שחודר לתא הנוסעים.
    תצרוכת דלק ממוצעת של 12.5 ק"מ לליטר במהלך המבחן לא מרשימה במיוחד, אבל סבירה בהתחשב בתנאים ובעומס.

    התנהגות, נוחות
    כמו בסעיף הביצועים, כך גם סעיף ההתנהגות: ג'וגר תוכנן כדי לבצע את המוטל עליו ביעילות ולא הרבה מעבר לכך. ההתנהגות צפויה ובטוחה בזכות בסיס גלגלים ארוך שתורם ליציבות הכיוונית. ההיגוי מנותק וקל, שזה בסדר גמור בתמרון עירוני או בשיוט אבל פחות נוסך ביטחון בפניות. הוסיפו לכך זווית גלגול מורגשת ותקבלו כלי שיסביר לכם בבירור מתי להוריד קצב אם תצליחו לצבור אותו. בפשטות: זה לא שהמנוע מסוגל לאתגר את השלדה. עוד גורם שירסן אתכם הוא בידוד רעשים לא מבריק, בעיקר של רעשי הכביש הבולטים מעל 100 קמ"ש.

    נוחות הנסיעה מספקת. המתלים סופגים לא רע במהירויות נמוכות, אבל מתקשים לשכך ולרסן כאשר הם נדרשים למהלך הפעולה העמוק שלהם. בכל מקרה הם רחוקים מלהתרסק על בורות וגם לא מנערים את הנוסעים מאחור. לאלה תפריע יותר העובדה שאין להם פתחי מיזוג.

     

     

    תא נוסעים, שימושיות
    נתחיל בסעיף החשוב ביותר: שורת המושבים השלישית. באופן מפתיע, ובשונה מרוב הקרוסאוברים והמיניוואנים הקומפקטיים עם 7 מושבים, שורת המושבים השלישית של ג'וגר מתאימה לא רק לילדים בגיל הגן אלא גם עבור שני מתבגרים, ואפילו מבוגרים בגודל ממוצע יוכלו לשבת שם לנסיעות קצרות. הגישה נוחה יחסית בזכות מנגנון קיפול יעיל של מושבי השורה השניה, אבל על אף מרחב טוב – ליושבים בשורה השלישית אין פתחי מיזוג ואת החלון הם יכולים לכל היותר לפתוח למרווח של חרך. כמעט מיותר לומר שאין להם שקעי טעינה.

    גם שורת המושבים השניה מציעה מרחב רגלים טוב ותנוחת ישיבה גבוהה ונוחה. הגבהת הגג בחלק האחורי של הרכב מסייעת למרחב ראש טוב ומאפשרת ישיבה זקופה בשתי שורות המושבים האחוריות. כצפוי, כאשר כל המושבים בשימוש נותר נפח סמלי לתא המטען (160 ליטר) ומנגנון הקיפול של השורה האחורית קיים אבל לא נוח לשימוש. מצד שני, כאשר מקפלים את המסעדים האחוריים מתקבל  נפח הטענה מרשים שיכול לשמש כמחסן ממונע בעת מצוקה.

     

     

    כדרכה של דאצ'יה – הפלסטיקה של לוח המכשירים ותא הנוסעים בסיסית למדי ותואמת את העיצוב הכללי הלא מתחכם. עם זאת ניכר ניסיון של המעצבים להעניק תחושה קצת יותר נעימה בעזרת דיפון בד שמעטר את לוח המכשירים לרוחבו ומתמזג עם דיפוני הדלתות. הנדסת האנוש פשוטה ולא סובלת מ"פאולים" גדולים למעט השימוש המסורתי במנוף נוסף מאחורי ההגה לתפעול מערכת השמע, ומיקום שקע USB הגלמוד לצד לוח המחוונים. מערכת המולטימדיה קלה לתפעול ולא כוללת יותר מידי תפריטים או אופציות, אבל מסך בגודל 8 אינטש מעט קטן מידי בימינו, והגרפיקה שלו בסיסית.

    בטיחות
    מרכיב נוסף של ה"קאטש" טמון בהחלטה האסטרטגית של רנו למצב את דאצ'יה כמותג לואו קוסט, וזה אומר שהדגמים השונים מקריבים את הבטיחות על מזבח המחיר. המשמעות של היעדר מערכות בטיחות בסיסיות הוא ציונים נמוכים במבחני הריסוק של פרויקט Euro NCAP. הבשורה הטובה היא שג'וגר הוא דגם ראשון של דאצ'יה שקיבל מערכת בלימת חירום אוטונומית, ובדגם הבכיר, שאותו בחנו, יש גם מערכת התרעה מפני תנועה בשטחים מתים. אבל בזאת זה מסתכם. את כל שלל מערכות הסיוע לנהג שמקובלות בימינו לא תמצאו בג'וגר, למעט התקנה מקומית של מערכת Movon שלא מקושרת לבלמים אבל מספקת התרעה מפני סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים, וכן התרעת התנגשות. זה כמובן לא מהווה תחליף סביר למערכות אינטגרלית שמותקנת על קו ההרכבה.

     

     

    ציוני מבחני הריסוק של Euro NCAP לא מספרים את כל הסיפור. מצד אחד ג'וגר קיבל כוכב אחד בלבד, וזה ציון מביש. אבל האם זה אומר שמדובר במפגע בטיחותי? לדרישות של Euro NCAP בסעיפי מערכות הבטיחות האקטיביות ותפקודן יש משקל משמעותי בציון. כך, למשל, בלי בלימת חירום אוטונומית אי אפשר לקבל את הכוכב החמישי וציון המינימום למערכות הבטיחות חייב להיות 70%. ג'וגר קיבל רק 39% וזה מספק לכוכב אחד בלבד. מצד שני, ציון ההגנה על מבוגרים הוא 70%, ואלמלא הציון הנמוך בסעיף מערכות הבטיחות הוא יכול היה לקבל 4 כוכבים סבירים בהחלט.

     

    אבזור ותמחור
    התנצלות על משחק המילים אבל זה מתבקש: המחיר הוא הגו'קר של ג'וגר. הוא מוצע אצלנו בשלוש רמות אבזור, כשהבסיסית בהן מגיעה ערומה למדי עם כמעט כלום מעבר לפנסי LED קדמים, מערכת מולטמדיה מקורית ובקרת שיוט (אפילו אין חלונות חשמליים מאחור). גרסה זאת עולה 105 אלף ש"ח ואולי תקרוץ למי שמחפש תחליף לטנדרון סטייל ברלינגו כרכב עבודה.

    רמת האבזור האמצעית, 'קומפורט', עולה 10,000 שקלים נוספים וכוללת מצלמה אחורית, חיישני חניה אחוריים, ציפוי עור לגלגל ההגה, בקרת אקלים ומרימי חלונות חשמליים. אנחנו נהגנו עם רמת האבזור הבכירה, שעולה 120,000 שקלים, ומציעה בנוסף לכך גם "אביזרי מותרות" כמו בלם יד חשמלי, מפתח חכם וחישוקים קלים.

    הנשק המשמעותי ביותר בידי ג'וגר כרגע הוא שאין לו מתחרים במחיר. הנציג הבודד בקטגוריית המיני וואנים הקומפקטיים שנכחדה הוא סיטרואן C4 גרנד קרוסטורר, שיצורו הופסק, ועל אף שזה כלי שעולה על ג'וגר כמעט בכל תחום הוא גם עולה 50 אלף ש"ח נוספים. במחיר דומה אפשר למצוא את אופל קומבו לייף, וזה לא מעט כסף עבור ברלינגו משודרג.

    אופציה של קרוסאובר עם 7 מושבים יקרה אפילו יותר: גרסאות הבסיס של מיצובישי אאוטלנדר, פולקסווגן טיגואן אולספיס וסקודה קודיאק עולות בין 180-190 אלף שקלים. למקסוס יש אופציה מעניינת של מיניואן חשמלי אבל במחיר כמעט כפול מזה של ג'וגר, ועם טווח נסיעה לא מרשים.

     

    שורה תחתונה
    ג'וגר הוא רכב תכליתי שנועד להעניק מקסימום תועלת במחיר נוח, גם אם זה דורש להתפשר בכמה במקומות. כמיניוואן קומפקטי ל-7 נוסעים הוא מבצע את המוטל עליו. הוא מרווח באופן מפתיע ביחס לגודל, מספק איכויות נסיעה סבירות למדי, והוא אפילו מעוצב בעיצוב נאה עם קריצה לקרוסאובר אופנתי – ואת כל אלה הוא מבצע עם תג מחיר של מכונית סופרמיני ממוצעת.

    אפשר לחיות עם תא נוסעים בינוני באיכותו ועם מנוע שמספק ביצועים סבירים בלבד, אבל נראה שרוב הלקוחות הפוטנציאליים יישברו אם יצטרכו להשתמש בתיבה ידנית. לנו, לעומת זה, הרבה יותר מפריע אבזור וציון הבטיחות, אבל בתוך עמנו אנחנו חיים ונראה לנו שבמקרה הזה ידבר המחיר יותר מאשר כל סעיף אחר.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    דאצ'יה ג'וגר במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.