• Ad
  • דאצ'יה מנסה להתניע מחדש בישראל עם ג'וגר - רכב עם 7 מושבים שנראה כמו הכלאה בין קרוסאובר למיניוואן. בשרוול שלו יש קלף חזק וגם מקל: המחיר מאד תחרותי, תיבת ההילוכים ידנית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    דאצ'יה, תחת בעלות מוחלטת של רנו, נכנסה בסערה לשוק הישראלי לפני כ-8 שנים, ויש שיאמרו שההצלחה שלה אצלנו עלתה על הציפיות. דגמי החברה היו ערומים מאבזור, ובמיוחד מאמצעי בטיחות, אפילו תיבת הילוכים אוטומטית כמעט ולא הוצעו בתחילת הדרך, ולפעמים נדמה היה שכלי הרכב מיוצרים בכוונה עם תחושת דלות שזועקת "מחיר נמוך". למרות זאת, מותג ה"לואו קוסט" של רנו הוכיח שבמחיר המתאים אפשר למכור כל דבר.

    דאצ'יה הצליחה לא רע גם בחלק ממדינות אירופה, וגם שם נתפשה כמותג בסיסי וזול, אבל כעת לוקחים אותה קברניטיה לכיוון חדש בתוך כדי ניסיון שדרוג לכיוון מעט יותר אופנתי ונחשק. סנונית ראשונה לדור המוצרים החדש של המותג הוא ג'וגר (Jogger) שהושק הבוקר (ד') בישראל. ג'וגר מצטרף אל אולמות תצוגה די שוממים שאוכלסו בשנה האחרונה רק על-ידי 'דאסטר' הפופולרי.

     


    בהיצע הדגמים של דאצ'יה ג'וגר מחליף שלושה דגמים: מוביל הנוסעים הספרטני 'לודג'י', הטנדרון המסחרי 'דוקר', וגם את גרסת הסטיישן של 'לוגאן', אשר הצליחה לא רע בזכות שורת מושבים שלישית אופציונלית. מיותר להזכיר שכל שלושת הדגמים האלה מבוססים על אותם מכלולים ופלטפורמה.

    ג'וגר מעוצב בהתאם למיתוג המחודש של דאצ'יה ומתאמץ להיראות פחות אפרורי מן השלישיה שאותה הוא מחליף. בהתאם לרוח התקופה זה מחייב אותו להיראות קצת כמו קרוסאובר ולהציג לראווה את מיטב מאפייני הז'אנר, בהם חצאיות פלסטיק, פגושים מובלטים וגגון ניכר לעין, וגם מרווח גחון לא שגרתי של 20 סנטימטרים. מצד שני, הצללית שלו שומרת על עיצוב "סטיישני", ולמרבה הצער הוא מתגלגל על חישוקי 16 אינטש צנועים שפוגמים בעיצוב הכולל.

    גם הפרופורציות של ג'וגר לא שגרתיות: בסיס הגלגלים ארוך במיוחד – 290 סנטימטרים – מידה אופיינית למכוניות מנהלים, ולעומת זאת האורך הכולל הוא רק 455 סנטטימטרים, כאורכה של משפחתית סדאן ממוצעת. הגובה: 167 סנטימטרים ואילו חלקו האחורי של הגג מוגבה ב-4 סנטימטרים נוספים, לטובת מרחב ראש משופר ליושבי שורות המושבים האחוריות. חלל הפנים נשכר  מכל אלה ולגו'גר יש מרחב פנימי מספק לשבעה נוסעים, כולל לשניים שיושבים בשורת המושבים האחורית.

     


    אצלנו מוצע ג'וגר עם מנוע טורבו-בנזין בנפח צנוע של 1.0 ליטר, וזה מספק 110 כוחות סוס ו-20.4 קג"מ. ה"עז", מבחינת ישראלים רבים: אין תיבה אוטומטית או רובוטית אלא רק תיבה ידנית עם שישה יחסי העברה. אפשר לומר בצער שרוב נהגי ישראל שכחו כבר איך משתמשים במוט הזה. מי שחייב לנהוג עם תיבה אוטומטית ייאלץ להמתין לגרסה ההיברידת שצפויה בתחילת 2023.

    הקלף החזק ביותר בשרוול של ג'וגר הוא המחיר. בעולם שבו לא נותרו כמעט מיניוואנים, ודאי לא כאלה במחיר סביר, וקרוסאוברים עם 7 מושבים עולים לפחות 180 אלף שקלים או יותר – מחיר התחלתי של 105 אלף שקלים נשמע כמו משהו סופר אטרקטיבי. למעשה אנחנו מדברים על סכום שבו אי אפשר לקנות כיום אפילו מכונית סופר-מיני. אז איפה הקאץ' ועל מה אנחנו נדרשים לוותר? נאמר זאת כך: למעט פנסי LED, מערכת מולטימדיה מקורית ובקרת שיוט – שאר רשימת האבזור ריקה למדי. מי שרוצה להשתדרג יכול להוסיף שקלים ולבחור באחת משתי רמות אבזור יותר יקרות: תמורת 120,000 שקלים אפשר לבחור ברמה הגבוהה ביותר ולקבל "מותרות" כמו בלם יחד חשמלי, בקרת אקלים, מפתח חכם וחישוקים קלים.

    עקב אכילס

    נקודת תורפה כואבת בדגמי דאצ'יה היא הבטיחות, אבל ג'וגר מתגאה בכך שזה הדגם הראשון של דאצ'יה עם בלימת חירום אוטונומית. ברמת האבזור הבכירה מותקנת גם התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום, אבל אל תתחילו לפנטז חלילה על מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות כמו זה שמותקן כיום בכל רנו קליאו. עם זאת, מי שזקוק לכלי רכב עם שבעה מושבים והתקציב שלו נע בין 105 ל-120 אלף שקלים יוכל למצוא רק כלי רכב בני 5 שנים או יותר במגרשי הטרייד אין.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    7 מקומות במחיר של סופרמיני: דאצ'יה ג'וגר נחת בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.