• Ad
  • תראו את יונדאי איוניק 6 המהממת
    עם עיצוב מלוטש וחלק כמובטח, ורמזים לכמה מכוניות אייקוניות איוניק 6 היא מכונית מעוצבת באופן מלהיב ומעורר השראה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון (10:00): המכונית הושקה רשמית בקוריאה, ואנחנו עדכנו כאן את התמונות ואת הטקסט.

     

    יונדאי איוניק 6 הוצגה היום (ד') בקוריאה, שעות אחדות לאחר שתמונות שלה דלפו או הודלפו בטעות או בכוונה. עוד לפני שראינו את התמונות הרשמיות, ועל סמך אלה שהודלפו, הייתה לנו רק מילה אחת לומר על העיצוב החיצוני של המכונית החשמלית החדשה של יונדאי: מהממת.

    כעת, לאחר שברור שהתמונות שדלפו הינן אותנטיות ואינן תעתוע דיגיטלי, אפשר לנשום לרווחה ולהצדיע למעצבי יונדאי על תעוזה עיצובית פורצת גבולות.

     

    תראו את יונדאי איוניק 6 המהממת

     

    כפי שכתבנו כאן לפני שבועות אחדים, יונדאי ניצלה עד תום את החופש העיצובי שמקנה שימוש בפלטפורמת הנעה חשמלית טהורה, וכמו עם איוניק 5 גם הפעם הלכה בכל הכח עם שפת עיצוב חדשה ומרגשת. אלא שבשונה מ'איוניק 5', שעוצבה כמכונית עתידנית, 'איוניק 6' עושה כבוד ללא מעט יצירות מוטוריות אייקוניות – בראש ובראשונה לסיטרואן DS האלילית ולמרצדס CLS המקורית – שתי מכוניות שפרצו גבולות עיצוביים, ואפילו לפורשה 911.

    אפשר אמנם להתווכח על כמה אלמנטים גרפיים שכלולים בגוף החלקלק במיוחד של 'איוניק 6', ובאומנות, כמו באומנות, אפשר לאהוב או לא לאהוב, אבל נדמה שמעט מאד אנשים יישארו אדישים ומספרם יהיה בוודאות קטן ממספר האנשים שיישארו פעורי פה.

     

    תראו את יונדאי איוניק 6 המהממת

     

    ביונדאי בחרו לחשוף את העיצוב החיצוני ומעט מן העיצוב הפנימי אבל עדיין לא פרסמו מפרט מדויק של המכונית ולא צרפו נתונים טכניים. מן התמונות הרשמיות ניכר שהקשר היחיד בין 6 החדשה, שהיא מכונית נוסעים במבנה קלאסי – להבדיל ממגמת הקרוסאוברים השכיחה, לבין איוניק 5 המוכרת, הוא מוטיב ה"פיקסלים" שמעטר את הפנסים הקדמיים והאחוריים שלה. ביונדאי מדברים על "700 פיקסלים" שחלקם מהווים את מקורות האור מלפנים ומאחור, וזה – לטעמנו – המקום היחיד שבו עודף מוטיבציה קצת פוגם בתוצאה הסופית (אם כי יש מי שיחלקו עלינו כמובן, שהרי "באומנות כמו באומנות"…).

    פרופיל המכונית מזכיר מאד, כאמור, את הדור הראשון של מרצדס CLS שהושקה לפני כשני עשורים, ובעוד פחות מחודש, כאשר תיערך חשיפה רשמית ומוחלטת, יהיה מעניין לגלות אם הסוללה החשמלית שמותקנת בתחתית פלטפורמת E-GMP החשמלית-ייעודית שה-6 חולקת עם ה-5 הותירה מרחב ראש ליושבי המושב האחורי, לנוכח הגג שמשתפל בחדות לאחר. מה שבטוח זה שפלטפורמה שטוחה מאפשרת למעצבים לבנות "אריזה" מרווחת עם מרחב פנימי גדול לכל יושבי המכונית.

    הממדים המשוערים הם בסיס גלגלים ארוך במיוחד באורך 295 סנטימטרים, אורך כללי של 485 סנטימטרים, רוחב של 188 וגובה של 150 סנטימטרים, וזה אומר שמדובר במכונית גדולה ומרווחת אבל עם עיצוב ש"מקטין" אותה מבחינה ויזואלית. בתוך פחות מחודש יפורסם המפרט הרשמי ואז נדע אם איוניק 6 קיבלה מאחותה הקטנה גם את מארז הסוללות בגודל 58 קילוואט או רק את המארז הגדול יותר, עם תכולת אנרגיה של 77.4 קילוואט שעה. סביר שתוצע גרסת הנעה אחורית שתספק 225 כוחות סוס וגרסת הנעה כפולה עם 321 כוחות סוס.

     

    תראו את יונדאי איוניק 6 המהממת

     

    לזכות מעצבי יונדאי ומנהליה צריך לומר שהם שמרו לא מעט מן האלמנטים של קונספט 'נבואה' (Prophecy) שהחברה הציגה בשנת 2020, ובוודאי את האווירה הכללית של מכונית סדאן (קופה 4 דלתות למעשה). זאת מכונית ספורט-אלגנטית ויעילה מאד מבחינה אירודינמית, עם כנפונים מלפנים ומאחור לטובת שיפור היעילות וחיזוק התחושה הספורטיבית. לאיוניק 6 יש מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.21 בלבד, וזה מושג באמצעות אף נמוך, "כנפוני אוויר אקטיביים" מלפנים, וכן ספוילר מתוחכם מאחור ומשני צידי הפגוש האחורי. אנשי יונדאי מספרים שהם השקיעו בשיפור זרימת האויר מתחת למכונית באמצעות כיסוי מלא של המרכב התחתון ושל קשתות הגלגלים. עבודה על יעילות אווירודינמית היא חלק מן המאמץ להשיג ביצועים ספורטיביים ביחס לקטגוריה.

    מה שלא פחות חשוב עבורנו זה שפריצת הדרך של יונדאי בוודאי תעודד יצרניות נוספות להתאמץ קצת יותר ולהתפרע עם עיצובי רכב מושכי עין, ויש לקוות שגם שימושיים, שינצלו היטב את פלטפורמות ההנעה החשמלית הפשוטות והנקיות.

     

     

    עיצוב הפנים של המכונית תואם את החיצוני וגם את זה של האחות הקטנה, והקוקפיט נשלט, כמו ב-5, על-ידי מסך שמתוח לרוחב קדמת התא, מורכב משני אזורים פונקציונליים נפרדים, וטומן בחובו תפריטים ונקודות מגע שמצמצמות את השימוש במתגים פיזיים – לטוב ולרע. עם זאת – אנשי יונדאי מתעקשים על כך שבמהלך פיתוח ממשק המשתמש הם הקפידו במיוחד על צמצום הסחות הדעת לנהג.

     

     

    ההערכות שמתרוצצות בעולם הן שמחירה של 6 בעולם ינוע סביב ה-40-50,000 דולר לפני זיכויי מס, וזאת במטרה לעשות לטסלה 3 חיים קשים. יונדאי צפויה להתחיל לייצר את איוניק 6 בקוריאה בייצור סדרתי כבר בחודש הבא, ולמסור אותה ללקוחות ראשונים עוד לפני סוף השנה.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.