• Ad
  • סאנגיונג מוטור: בעלת הבית החדשה היא קבוצת KG, לפחות בינתיים
    לתאגיד ה-71 בגודלו בקוריאה, אשר רוכש את סאנגיונג, אין אמנם ניסיון בתחום הרכב אבל באמתחתו לא פחות מ-15 חברות שעליהן הוא השתלט בשני העשורים האחרונים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בית המשפט לפשיטת רגל בסיאול, קוריאה, אישר ביום שלישי השבוע למכור את שרידי יצרנית הרכב הקוריאנית החבוטה סאנגיונג מוטור לידי קונסורציום מקומי בראשות חברת הכימיקלים והפלדה הקוריאנית KG Group. קבוצה זאת תקנה את גרעין השליטה ונתח של כ-59% מן הבעלות תמורת 700 מיליון דולר.

     

    סאנגיונג מוטור: בעלת הבית החדשה היא קבוצת KG, לפחות בינתיים

     

    החלטה זאת של בית המשפט מסיימת סאגה בת כשלושה חודשים שבה התקיים מירוץ צמוד בין קבוצת KG לבין קבוצות Ssangbangwool ו-Pavilion PE הקוריאניות, וכל זאת לאחר שהסתבר שהרוכשת מן הסבב הקודם, אדיסון מוטורס, לא מסוגלת לעמוד בהתחייבויות הכלכליות שנטלה על עצמה. התוצאה היא שסאנגיונג מוטורס משלימה בימים אלה 14 חודשי הגנה של בית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה, שבמהלכם היא ידעה לא מעט עליות ומורדות והרבה לילות ללא שינה.

    בית המשפט בחר בקבוצת KG בעיקר בזכות האיתנות הכלכלית שלה, כמו גם בזכות שילוב המשקיעים השונים בקבוצה, ובעקבות אישור זה צפויה סאנגיונג להגיש עד לסוף החודש הבא תוכנית שיקום אשר חייבת לזכות בהסכמת כל בעלי המניות עד לתחילת ספטמבר.

    לקריאה נוספת: 

    התאונה של סאנגיונג: עסקת המכירה על סף קריסה

     

    סאנגיונג מוטור: בעלת הבית החדשה היא קבוצת KG, לפחות בינתיים

     

    קבוצת KG – בעבר Gyeonggi Chemical, נוסדה כחברת דשנים בשנת 2003 על בסיס אחת החברות התעשייתיות הוותיקות ביותר בדרום-קוריאה המודרנית. החברה החדשה התרחבה במהירות באמצעות סדרה של 15 מיזוגים ורכישות במגוון מגזרים. בין אלה בולטות ההשתלטויות על יצרנית הפלדה דונגבו סטיל, מפעילת שירותי כרטיסי האשראי Inicis, אתר חדשות קוריאני בשם Edaily ואף על הזכיינות הקוריאנית של מותג המזון המהיר KFC ורשת בתי קפה. KG מדורגת כחברה ה-71 בגודלה בקוריאה, ובין השאר היא מפעילה את שירות התשלומים המקוון הגדול ביותר במדינה.

    שני האתגרים המיידיים ש-KG תצטרך להתמודד מולם הם ראשית לכל התמודדות עם חובות כבדים ועם פירעון אג"ח שהחברה הנפיקה, ובנוסף לכך גם הוצאות תפעול שנתיות שמסתכמות בכ-232 מיליון דולר.

    מצד שני, סאנגיונג היא "שחקנית נשמה", ועל אף יחסי עבודה מאד מתוחים בחברה הזאת לאורך השנים, וסאגה כואבת של פשיטות רגל ורכישות כושלות בידי גורמים שונים, אנשיה הצליחו לייצר מספר דגמים ייחודיים ולשווק אותם בהצלחה ברחבי העולם. כרגע נשואות כל העיניים, בסאנגיונג ובקוריאה בכלל, אל קרוסאובר חדש בשם טורס (Torres) שסאנגיונג השיקה לפני כשבועיים, ומיותר לומר שהכלי המרשים-למראה הזה פותח כנגד כל הסיכויים בתוך כדי אחת מתקופות השפל הקשות בתולדות החברה.

     

    סאנגיונג מוטור: בעלת הבית החדשה היא קבוצת KG, לפחות בינתיים

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סאנגיונג מוטור: בעלת הבית החדשה היא קבוצת KG, לפחות בינתיים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.