• Ad
  • הגדילה את הייצוא שלה לאירופה ב-4,000% ומתכננת לייצא לפחות 20% מהמכוניות שהיא מייצרת בסין. מעלה את ישראל על ראש שמחתה בהודעה רשמית שפרסמה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'ילי, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בסין, הודיעה בסוף השבוע שכמחצית מכלי הרכב שהיא תייצר בשנה הבאה יהיו חשמליים טהורים או היברידים-נטענים, ושכבר במחצית השנייה השנה יהוו כלים חשמליים כ-30% מן המכירות שלה.
    במסיבת עיתונאים מקוונת לרגל הצגת תוצאות החציון הראשון, הסביר מנכ"ל חטיבת הרכב, ג'רי גאן, שהביקוש לכלי רכב עם מנועי בעירה בסין נמצא בצניחה ושהוא התכווץ השנה בכ-20%. לעומת זאת, המכירות של כלים "מחושמלים" זינקו פי ארבעה, וכבר במחצית הראשונה של השנה הם היוו כ-20% מתמהיל המכירות של החברה.

     

     

    ג'ילי היא יצרנית יוצאת דופן בנוף הסיני וזאת שהייתה ראשונה לגבש שיתופי פעולה משמעותיים עם יצרניות ותיקות מחוץ לסין, בין השאר גם על-ידי רכישת 'וולוו' השבדית ונתחים במרצדס וב'פרוטון', ועם שיתופי פעולה עם מרצדס ויצרניות אחרות, ובריאת מותגים חדשים כמו 'פולסטאר' שיושק בקרוב בישראל.

    סך המכירות של ג'ילי במחצית הראשונה של השנה הצטמק ב-9% והרווח הנקי צנח ב-35%, וזאת במידה רבה בגלל הסגרים של קורונה בסין ומשבר השבבים ושרשראות האספקה. אלא שזה לא מנע מן ההכנסות של החברה לזנק בכ-29% בזכות העלאה של כ-21% במחיר המכירה הממוצע של כל מכונית. מן הצד של הלקוחות נראה, וכנראה בצדק, שג'ילי – כמו כל יצרניות הרכב בעולם – מנצלת את המחסור החמור בכלי רכב בעולם כדי להעלות מחירים.

    אנשי ג'ילי, לעומת זאת, מציגים טיעון אחר, שכנראה גם הוא נכון, לפיו בשנה האחרונה הם השיקו מספר רב של דגמים חדישים ומתוחכמים, בעיקר חשמליים והיברידים נטענים (למשל גיאומטרי E החדשה) וזאת, לדבריהם, גם הסיבה לעליה בביקוש למכוניות שלהם. אנשי ג'ילי גם מספרים שהיקף ההשקעה שלהם במחקר ופיתוח זינק בתקופה הנדונה בקרוב ל-72%, ובעיקר בתחומי הרכב החשמלי ומערכות סיוע לנהג.

     

     

    בפרספקטיבה ישראלית אחד הנתונים המעניינים שהוצגו באותו מעמד הם נתוני היצוא בכלל, והעובדה שישראל מוזכרת בהודעה רשמית של היצרנית. אנשי ג'ילי מדווחים על כך שייצוא הרכב שלהם אל מחוץ לסין זינק ב-64% בשנה האחרונה, אל יותר מ-88,000 כלי רכב, וכעת הוא מהווה 14.3% מכלל המכירות של החברה. ג'ילי גם קבעה לעצמה יעד חדש לפיו בתוך כשלוש וחצי שנים היא תייצא לפחות 20% מכלל המכוניות שהחברה מייצרת בסין.

    כדי להבין עד כמה גדול כרגע חלקה של ישראל בכלל היצוא של ג'ילי קבלו נתון מעניין: בחציון הראשון של 2022 ג'ילי סיפקה באירופה 10,912 מכוניות, ולדברי החברה מדובר בזינוק של, תחזיקו חזק, 3,986%. מבין אלה, 2,732 מכוניות נרשמו בישראל במחצית הראשונה של השנה, כלומר שכרבע מן היצוא של ג'ילי לאירופה סופק לישראל.

    "גיאומטרי C יוצאה לישראל", נכתב בהודעתה הרשמית של החברה, "והפכה שם במהרה לרכב החשמלי הנמכר ביותר בפלח השוק שלו". למעשה, כאשר מציצים בדוח הרישוי של החציון הראשון השנה מגלים שג'ילי כיצרנית רכב (עם דגם בודד כרגע) מדורגת כעת במיקום ה-17 מבין כלל המותגים, כולל כמובן אלה שמוכרים מכוניות עם מנועי בעירה שמהוות את עיקר השוק בארץ, ולפני מותגים ותיקים כמו רנו, פורד, דאצ'יה והונדה.

     

     

    בסיכום המחצית הראשונה של 2022 מכרה ג'ילי 613,845 כלי רכב ודורגה במיקום השלישי במכירות מבין כלל יצרניות הרכב בסין. עם זאת, קורונה פגעה בכושר הייצור של ג'ילי ובמחצית הראשונה של 2022 היא מסרה רק 613,842 כלי רכב לעומת כ-825,000 שהיא אמורה הייתה לייצר כדי לעמוד ביעד שנתי של כ-1.65 מיליון יחידות.

    מבין אלה שכן נמכרו, 109,000 מכוניות הונעו באמצעות מנועים חשמליים או מערכות פלאג-אין, וזה – לדברי הסינים, מייצג זינוק של 398% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הסטת תוכניות הייצור של ג'ילי מכלי רכב עם מנועי בעירה לכלי רכב חשמליים טהורים והיברידים-נטענים די מדהימה בהתחשב בכך שאך לפני פחות משנתיים החברה העריכה שהיא תגיע להיקף מכירות של כ-30% כלי רכב חשמליים רק בשנת 2025.

    עם זאת, לא מיותר לציין שהתזוזה במיקוד של ג'ילי אמנם נובעת מתזוזה דומה בביקוש של הקהל אבל מה שמעודד את הלקוחות להתעניין ולרכוש כלי רכב חשמליים, לפחות בסין, הם במידה רבה הצעדים שבהם נוקטת הממשלה כדי לצמצם את פגיעת הסגרים בכלכלה המקומית, ובפרט החזרת הסובסידיות לרוכשי רכב חשמלי והיברידי-נטען.

    בנוסף לתמריץ פדרלי, של הממשלה המרכזית, שקיצץ את מס הקניה על רכב חשמלי חדש מ-10% ל-5% (עד גבול של 45,000 דולר למכונית), ממשלות מקומיות מעניקות גם הן תמריצים כלכליים והטבות שונות ללקוחות שבוחרים ברכב חשמלי.

     

     

    שואפים לפסגה

    במקביל לנתוני המחצית הראשונה מסרו אנשי ג'ילי שהתוכניות שלהם לגבי מותג הפרימיום 'זיקר' הן לאתגר את טסלה עם קצב ייצור שנתי של 120,000 מכוניות (טסלה שואפת להגיע ל-2 מיליון בשנה, רובן מ'מודל 3' ומ'מודל Y'), ושהם רואים בחטיבה הזאת פוטנציאל עסקי משמעותי.

    אנשי ג'ילי וזיקר טוענים שהם התגברו על בעיות האספקה שנבעו מהתפרצות הקורונה וש"הייצור כבר לא מהווה בעיה לאחר ששרשרת האספקה חזרה לתפקוד רגיל במידה רבה". לשם השוואה, טסלה, אשר צמצמה מעט את היקפי הייצור שלה לצורך הרחבת המפעל הסיני והתגברה על משבר קורונה בדרכים לא דרכים (כולל הלנת עובדי החברה במפעל), כבר כמעט מגרדת את רף ה-50,000 יחידות בחודש.
    שלושת המתחרים הסינים המקומיים בפלח העליון והיקר של שוק החשמליות הם 'קספנג', 'ניו' ו'לי אוטו', וכל אחד מהם חצה את קו ה-10,000 יחידות בחודש.

    ה-Zeekr 001, מכונית סדאן עם טווח נסיעה של 700 קילומטרים, עולה בסין 281,000 יואן (41,380 דולר) כלומר רק מעט יותר מגרסת הבסיס של טסלה מודל 3 מתוצרת סין שעולה שם 279,900 יואן.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.