• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    ב.מ.וו. פתחה בשבוע שעבר את ההרשמה ל-200 נסיינים אמריקנים ראשונים, שמוכנים להיות גם בעלי מכוניות היברידיות-נטענות מתוצרתה, לפיילוט התנסות במערכת הטעינה האלחוטית שאותה החלה להציע בגרמניה לפני מעט יותר משנה.

     

     

    כדי להיכלל בניסוי – שבמסגרתו יוצאת לראשונה הטכנולוגיה החשובה הזאת מתחומי גרמניה ומגיעה לבתיהם של לקוחות אמריקנים – חייבים הנסיינים לגור בקליפורניה בבית בבעלותם שלצידו יש מוסך חניה סגור. אה, בנוסף לכך הם גם חייבים לשכור מכונית מדגם ב.מ.וו. 530e בליסינג למשך שלוש שנים. מצד שני, לא צריך להיות בעל דמיון עשיר במיוחד כדי להבין שטעינה אלחוטית, ממש כמו זאת שמשמשת בימינו טלפונים סלולריים מתאימים, פותרת את הניג'וס הגדול ביותר בכל מכונית חשמלית או נטענת – שהוא חיבור לעמדת טעינה באמצעות כבל. לכולנו ברור גם שזה רק עניין של זמן עד שיצרניות הרכב ימצאו פתרונות שפחות מלכלכים את הידיים, בעיקר את ידיהם של מי שרכשו מכוניות יוקרה בהרבה כסף.

    ב.מ.וו. הציגה את אב הטיפוס של מטען אלחוטי מתוצרתה כבר בשנת 2017 והחל מחודש מאי 2018 היא מציעה אותו בגרמניה ללקוחות עם 530e. במקביל היא מתאמצת לוודא שהיא פתרה את כל הבעיות הטכנולוגיות שניצבות בדרכה – בין השאר מפני ששיטת ה"אינדוקציה מגנטית" שבה נעשה שימוש חייבת להעביר כמות גדולה מאד של אנרגיה חשמלית. לכך יש, בין השאר, השפעות סביבתיות לא ברורות.

    שתי השיטות המובילות כיום בדרך להתחברות אוטומטית בין המכונית החשמלית לרשת החשמל הן אינדוקציה – כמו של ב.מ.וו, או התחברות רובוטית כפי שהציגה פולקסווגן. בשיטה זאת נעשה שימוש בכבל טעינה שמונחה על-ידי "יד רובוטית" אשר מוצאת את דרכו אל שקע הטעינה במכונית, ללא התערבות אנושית. הטכנולוגיה שב.מ.וו. עובדת עליה מבוססת על משטח טעינה שניצב על הקרקע וחייב להיות מוגן מכל פגעי מזג האוויר מצד אחד, ומנגד לא לפגוע באף ילד או בעל חיים שמסתובב בסביבתו כאשר הוא מטעין מכונית או כאשר הוא מונח לתומו במצב המתנה. משטח הטענה מקביל, שמקבל את האנרגיה ומעביר אותה לתוך הסוללה החשמלית של המכונית, מוצמד לחלקה התחתון וחייב להיות מוגן מפני פגעי מזג האוויר וגם מפני חבלות פיזיות בעת נסיעה.

    הרעיון המסדר, כמובן, הוא שלנהג יהיה קל למצוא את מקום החניה במדויק מעל למשטח, וזה נעשה באמצעות מסך המולטימדיה שבקוקפיט, וברגע שהמכונית ממוקמת היטב תתחיל הטעינה האלחוטית באופן אוטומטי.

     

     

    כאמור, ב.מ.וו. פתחה את ההרשמה ל-200 משתתפים ראשונים בתוכנית הפיילוט שלה, שתבוצע בקליפורניה ארה"ב על-ידי חברת התשתיות Qmerit שהיא חברה קבלנית שעובדת עם היצרנית. חברה זאת גם תסיר את המערכת בתום חוזה החכירה של המכונית והמערכת.
    200 הלקוחות-הנסיינים המאושרים לא רק יהיו הראשונים באמריקה שנהנים מטעינה אלחוטית (המכוניות שלהם, אגב, מגיעות עם "חבילת M Sport" ועם טונה של ציוד בטיחות אקטיבי ופאסיבי ואבזור נוחות רב) אלא ייהנו גם ממערכת שטוענת את הסוללה ברכב שלהם בהספק של 3.2 קילוואט שעה. המשמעות היא שאם הם הגיעו הביתה עם סוללה ריקה לגמרי (טוב, לא לגמרי לגמרי כי המחשב מונע פריקה מוחלטת שמזיקה לסוללה), הם יוכלו לצאת משם כעבור 3.5 שעות עם סוללה טעונה במלואה. רמת הנצילות של המערכת הזאת היא 85% – כלומר שכ-15% מן האנרגיה לא מוצאת את דרכה אל הסוללה.

     

     

    נכון להיות ב.מ.וו. מציעה את התענוג הזה רק ב-530e אבל בעתיד סביר שהוא יורחב לרוב המכוניות החשמליות והנטענות שלה, והשאלה החשובה יותר היא מתי הוא יגיע גם לארץ הקודש? צריך לזכור שאצלנו יש מעט מאד בתים עם חניות צמודות וסגורות, אבל יש עשרות אלפי חניות בבעלות פרטית, למשל בחניונים מתחת לבתים משותפים. האתגר, במקרה כזה, הוא כיצד לשמור על כרית הטעינה מפני ונדליזם ושטיפה לא מבוקרת של הצוות של חברת הניהול של הבית, וכיצד להגן על עוברים ושבים מפני "זץ" קטלני.

    The post ב.מ.וו מייצאת את הטעינה האלחוטית מחוץ לגרמניה appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ב.מ.וו מייצאת את הטעינה האלחוטית מחוץ לגרמניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.