• Ad
  • ייצור רכב
    המיזוג הגדול ביותר בתעשיית הרכב בשנים האחרונות קיבל אישור מותנה של הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופאי. בשתי החברות המתאחדות לוחצים לסיים את כל הביורוקרטיות עד לסוף ינואר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכשול נוסף, אולי אחרון, הוסר היום (ב') בדרך להקמת 'סטלנטיס' – החברה המאוחדת שממזגת לתוכה 15 מותגי רכב, רובם בין המותגים הראשונים של תעשיית הרכב העולמית. הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופאי העניק אישור מותנה לשתי קבוצות הרכב הגדולות – פיג'ו-סיטרואן-אופל ופיאט-קרייזלר, והן צפויות להתאחד במהלך הרבעון הראשון של 2021, לעקוף את ג'נרל מוטורס ולהפוך ליצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם.

     

     

    הנציבות האירופאית קיבלה את המתווה שהציעו קברניטי החברה לפתרון הסוגיה הבעייתית ביותר במיזוג – שהייתה דומיננטיות גדולה מידי בשוק הרכב המסחרי. 'סטלנטיס' תאפשר לטויוטה לייצר כלי רכב במפעלים שלה בצרפת ובספרד, ובנוסף, החברה תפתח את רשת השירות שלה למתחרות, ובין השאר תאפשר גישה פתוחה למידע טכני של דגמי החברה.

    בשתי החברות המתאחדות לוחצים כעת להשלים את המהלכים הביורוקרטיים מהר ככל שאפשר, ותאריך היעד שנקבע כעת הוא סוף חודש ינואר. עוד קודם לכן, ב-4 בינואר, זומנו אספות של בעלי המניות של שתי החברות כדי לאשר במקביל את המיזוג.

    בתוך שנת הקורונה שהלכה לאיבוד כמעט ולא שמנו לב לעובדה שגם למהלכי המיזוג בין שתי קבוצות הרכב מלאה כבר יותר משנה: השתיים הודיעו על המגעים ביניהן בנובמבר 2019, כחודשיים בלבד לאחר שממשלת צרפת (שמחזיקה בנתח מן הבעלות ברנו) דחתה ניסיון מיזוג בין פיאט-קרייזלר לבין רנו מתוך חשש שזה יגרום לפירוק הברית של רנו עם ניסאן.

    סטלנטיס, כאמור, תהיה יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם אחרי פולקסווגן, טויוטה וקבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, אבל מוקדם מידי לדעת כמה מן המותגים שלה ישלמו את המחיר וייסגרו או יוקפאו. החשש הגדול ביותר כרגע הוא לעתידן של לנצ'יה, קרייזלר ודודג'.
    קרלוס טוואראס, מי שהוביל את המהפך המופלא שעברה קבוצת פיג'ו-סיטרואן מגבול פשיטת הרגל ועד לרווחיות שאפשרה לה, בין השאר, לקנות את אופל ולהיכנס לעסקה עם פיאט-קרייזלר כגוף הרוכש – יהיה המנכ"ל של החברה המאוחדת, וזה הותיר עד לסוף השבוע האחרון באוויר את מייק מאנלי, מנכ"ל פיאט קרייזלר ומי שראוי לקרדיט רב עבור הצלחותיו.

     

     

    בסוף השבוע פרסם ג'ון אלקן – צאצא למשפחת אניילי ששולטת בפיאט האיטלקית ויו"ר פיאט-קרייזלר, הודעה מרגשת לעובדי החברה שבה הוא משבח את מאנלי ומברך אותו על תפקידו החדש כמנכ"ל החטיבה הצפון והדרום אמריקנית של סטלנטיס. מאנלי, יליד בריטניה, עבר כברת דרך מעניינת בתעשיית הרכב, ובין השאר מילא תפקידים ברנו ובפיג'ו לפני שהתגלגל אל דיימלר-קרייזלר – האיחוד הכושל בין יצרניות הרכב הגרמניה והאמריקנית שאותו ליווה ברגעיו האחרונים. מאנלי היה שם עוד מלפני שדיימלר פרשה מן השותפות, ועד לאחר פשיטת הרגל של קרייזלר ב-2009.

    לקריאה נוספת: סרג'יו מרקיונה: האיש שהציל שתי יצרניות רכב

    שנים ספורות לאחר מכן, כאשר פיאט השתלטה על קרייזלר, בזכות מהלך גאוני של משפחת אניילי וסרג'יו מרקיונה, הצטרף מאנילי אל קבוצת המנהלים הקרובה ביותר למרקיונה והוצב על-ידי כדי לנהל את החטיבות המצליחות ביותר של השותפות: ג'יפ וראם. תחת הנהגתו הוגדלו המכירות של ג'יפ פי כמעט ארבעה, מ-320 אלף יחידות בשנה ב-2009 ל-1.2 מיליון ב-2015 (ול-1.5 מיליון בשנה שעברה).

     

     

    מאנלי שימש כיד ימינו של מרקיונה בעת הצגת תוכנית החומש של החברה בשנת 2018, וגם בעת שחיפש כל הזדמנות לאיחוד עם יצרנית רכב אחרת, החל מדיאלוג עם קבוצת פולקסווגן וכלה בניסיון לא מוצלח להשתלטות עוינת על ג'נרל מוטורס. מותו הפתאומי של מרקיונה הציב אותו על ההגה של פיאט-קרייזלר, משם הוא יזם את ניסיון האיחוד עם רנו ואת עסקת פיג'ו-סיטרואן.

     

    לקריאה נוספת:

    רגע לפני איחוד פיג'ו-פיאט: סמל חדש ל'סטלנטיס'

    לקראת האיחוד: פיאט נכבשת בידי פיג'ו-סיטרואן

    "איחוד בין שווים" או שפיג'ו-סיטרואן קונה את פיאט-קרייזלר?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    איחוד פיאט-קרייזלר פיג'ו-סיטרואן יוצא לדרך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.