• Ad
  • איזה בידור! המכונית החשמלית של סוני והונדה
    סוני חשפה את שם המותג 'אפילה' שישמש את כלי הרכב החשמליים שהיא תבנה יחד עם הונדה, אבל לא ממש הצליחה להסביר מה יהיה הייחוד שלהם וגם למה היא בכלל צריכה את זה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם, CES, הפכה זה מכבר ליצרנית חדשות בתחום הרכב אשר לא נופלת מכמה תערוכות רכב בינלאומיות. זאת גם הבמה שעליה חשפה סוני לפני שלוש שנים, ובשנה שעברה, את מכונית הקונספט Vision-S שאותתה על כוונותיה להיכנס לתחום הרכב. השנה מניחה סוני נדבך נוסף בדרך להפיכתה ליצרנית רכב חשמלי עם חשיפת שם המותג החדש שלה: 'אפילה' – Afeela, וגרסה שלישית ומעודכנת למכונית הקונספט שלה.

     

    איזה בידור! המכונית החשמלית של סוני והונדה

     

    'סוני הונדה מוביליטי', מיזם הרכב החשמלי שמשותף ליצרניות האלקטרוניקה והרכב היפניות, חשף היום בבוקר (שעון ישראל) גרסת קונספט שמציגה התקדמות עיצובית ביחס לקודמותיה. ראשי החברה מבטיחים להתחיל לאסוף הזמנות בעוד כשנתיים, לייצר בארצות הברית מכוניות ראשונות החל מבעוד כשלוש שנים, וככל הנראה למכור אותן בשיטת השיווק האינטרנטי הישיר כמו טסלה.

    שם המותג, המוזר יש לומר, מבטא (כך בהודעת החברה לעיתונות) את הרעיון של "להרגיש", כלומר "לחוש" (Feel), או – כפי שאומר מנכ"ל המיזם המשותף: "זה מייצג את התפישה שלנו אודות מערכת יחסים אינטראקטיבית שבה אנשים מרגישים התחושה של ניידות חכמה ושבה ניידות יכולה לזהות ולהבין את האנשים והחברה על ידי שימוש בטכנולוגיות חישה ובינה מלאכותית". אם לא הבנתם מה זה אומר כנראה שאתם לא לבד, אבל אנשי סוני לא מפסיקים כאן כשהם מנסים לבלבל אותנו.

    לדבריהם, חלקה החיצוני של המכונית כולל משהו שנקרא על-ידם "Media Bar", והם מסבירים שבאמצעות תאורה זה "יתקשר עם אנשים סביב הרכב". או קיי, אז מעכשיו מכוניות יתחילו להיות יותר ידידותיות להולכי רגל ועוברי אורח ולפתוח איתם בשיחה במקום סתם לדרוס אותם, אבל קשה לומר שהחברים בסוני או בהונדה מציגים – נכון להיום – פריצת דרך טכנולוגית או קונספטואלית שתפיל אתכם מן הרגליים.

    אב-הטיפוס מצויד ב-45 מצלמות, אם כי זה לא אומר שום דבר על מספר המצלמות שיופיעו בסופו של דבר במכונית הייצור הסדרתי. אנשי סוני והונדה מבטיחים גם שהמכונית תציג עיצוב פשוט, נקי ונעים ותהיה לה יכולת אוטונומית ברמה 2 או 2+, אולי אפילו רמה 3 שנחשבת כרגע לחסם בפני הטכנולוגיה הידועה לאנושות.

    עדיין, כל זה לא פותר חידה גדולה. סוני היא שחקנית משמעותית בתחום האלקטרוניקה הבידורית ואפשר להבין שיש לה אינטרס לפלוש אל הסלון של מכוניות, בשלב ראשון למושב האחורי ולאחר שמכוניות ינהגו את עצמן בעצמן גם אל המושבים שמלפנים. אבל סוני יכולה לשתף פעולה עם כל יצרניות הרכב שמעוניינות להטמיע מערכות שלה במכוניות שלהן, אז למה לה להסתפק רק באחת?

    נעזוב רגע את הסופרלטיבים שאנשי סוני-הונדה קושרים לעיצוב של אב הטיפוס מפני שזה בדיוק מה שזה, סופרלטיבים, וגם מפני שזה בסך הכל אב טיפוס. ויש סיבה נוספת להתייחס בספקנות לאב הטיפוס השלישי: מכוניות אמיתיות ראשונות יתגלגלו לפי התוכניות רק בעוד שלוש שנים, ועד אז יקרו המון דברים. הרמז היחיד למה שסוני מחפשת מגיע אולי מן הנוסח הזה: "אנחנו נוקטים בגישה שמטרתה לקבוע סטנדרטים חדשים של ערך לניידות כאשר אנו ממקדים את עיצוב הרכב לא רק בדינמיקה ובביצועים אלא גם ברשתות תוכנה וממשקים… אנחנו רוצים לחשוב מחוץ לקופסה כדי לבחון מחדש את הפילוסופיה הבסיסית של עיצוב רכב".

     

    איזה בידור! המכונית החשמלית של סוני והונדה

     

    מנכ"ל המיזם מפליג הלאה ומבטיח את "הבידור הטוב מסוגו", ואין מחלוקת שסוני (להזכירכם זאת גם אחת ממפיקות ומפיצות הסרטים הגדולות בעולם) היא בוודאי גוף דומיננטי בתחום הבידור, ויש גם את שיתוף הפעולה עם Epic Games אשר – לדבריהם – מבטיח לייצור "ערך חדש בשירותי ניידות ובידור". 'אפיק גיימז' אחראית, בין השאר, לממשקי מציאות רבודה באמצעות מערכת העיבוד הגרפי שלהם, שנקראת Unreal Engine, ומנהל הטכנולוגיה הראשי של החברה אמר במהלך חשיפת הרכב ש"הדרך הטבעית ביותר לדמיין נתונים חשובים בתוך המכונית היא באמצעות אוגמנטציה אינטראקטיבית אינטואיטיבית של תמונות אמיתיות… בעתיד, המכונית תשמש לקישוריות חברתית לא רק עבור הנוסעים אלא גם כחלק מרשת החברים והקולגות שלהם. זה יהיה חלק מרצף החיים הדיגיטליים שלנו". בידור כבר אמרנו?

    א-פרופו שיתופי פעולה של המיזם הזה לא נשכח גם את שיתוף הפעולה עם יצרנית השבבים 'קוואלקום' ששולטת בעולמות הסלולר, ומי שתבנה עבור המכוניות האלה את פלטפורמת המחשוב שעליה הכל יקרה. ובעוד שחלק מיכולות המחשוב יוקדש לתמיכה בממשקי מציאות רבודה, חלק אחר צריך לתמוך במאמצים להגיע לאוטונומיה ברמה 3.

    אגב, לא מיותר להזכיר שכל העסק הזה הוא קודם כל מכונית, אז בהקשר הזה נראה שמבחינת המיצוב והמחירים סוני והונדה מכוונים גבוה, לכל הפחות לעולמות של וולוו ואולי אפילו של ב.מ.וו, והמכונית תונע באמצעות שני מנועים שיספקו הנעה כפולה ותציע טווח נסיעה מכובד. מצד שני, כל זה יקרה בעוד שלוש שנים ומי יודע מה יקרה עד אז.

     

    לקריאה נוספת:

    המכונית החשמלית של סוני והונדה יוצאת לדרך באמריקה

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.