• Ad
  • המכונית החשמלית של סוני והונדה יוצאת לדרך באמריקה
    הפלייסטיישן המוטורי הראשון ייוצר בארה"ב ויישלח משם לאירופה וליפן. הונדה תהיה אחראית לייצור ולרכש, סוני תפתח ממשקי משתמש ונהיגה אוטונומית ותהיה אחראית על הקשר עם הלקוחות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בינואר הקרוב, בתערוכת האלקטרוניקה הבידורית החשובה בעולם – CES – שתיערך בלאס וגאס, תחשוף יצרנית הרכב החדשה 'סוני הונדה מוביליטי' (Sony Honda Mobility) אב טיפוס חדש למכונית חשמלית שאותה היא תייצר אצל הונדה בארצות הברית. כך נמסר אמש בתדרוך לעיתונות שנערך בטוקיו.

     

    המכונית החשמלית של סוני והונדה יוצאת לדרך באמריקה

     

    כפי שדיווחנו כאן בינואר 2020, סוני גנבה את ההצגה והפתיעה את העולם בתערוכת CES רגע לפני שקורונה הפכה למשבר עולמי, כאשר הציגה מכונית קונספט עם כושר תנועה בשם Vision-S. מכונית זאת יוצרה עבורה באוסטריה על-ידי 'מגנה שטייר'. בתערוכת CES השנה חשפה סוני את אב הטיפוס השני שלה – VISION-S 02, וכעבור חודשיים חשפה את המיזם המשותף שלה עם הונדה לייצור רכב חשמלי מתקדם שבו כל צד מחזיק ב-50%.

    סוני והונדה מינו למיזם המשותף מנהלים שגדלו אצלן, וכעת הן חושפות פרטים חדשים אודות הפרויקט, כשהחשוב בהם הוא שהחברה הזאת רואה את עצמה כ"חברת ניידות" וכמתחרה ב'טסלה' האמריקנית. הערך המוסף המשמעותי ביותר של יצרנית ה'פלייסטיישן' הוא כמובן שליטתה באלקטרוניקה בכלל ובפרט בממשקי-משתמש, וכן בניהול מערכות מידע מבוססות ענן ופיתוח חיישנים שיסייעו להשיג רמות מתקדמות יותר של נהיגה אוטונומית.

    הרכב החשמלי של המיזם ייוצר במפעל כלשהו של הונדה בארה"ב החל משנת 2025. רכב זה יכיל טכנולוגיה חדשה של סוני, עם מערכות בידור ותוכנות מתקדמות, המון חיישנים, ויכולות סיוע לנהג אשר יאפשרו לו לתת למכונית לנהוג בשעה שהוא ושאר יושבי הרכב משקיעים את הזמן שלהם בספריית התוכן של סוני שמכילה בין השאר סרטים, מוזיקה ותמונות.

     

    המכונית החשמלית של סוני והונדה יוצאת לדרך באמריקה

     

    תוצרת אמריקה

    ההחלטה של 'סוני הונדה מוביליטי' לייצר את המכונית בארצות הברית נובעת במידה רבה מן התוכנית הלאומית החדשה שהציג ממשל ביידן במטרה לחזק את יכולת הייצור האמריקנית בכלל, ובפרט את תחומי האלקטרוניקה מחד והרכב החשמלי מאידך. בנוסף, אחרי שהשוק הסיני מוביל את תחום הרכב החשמלי מזה כעשור, ולקראת הצפיפות הצפויה באירופה, היפנים מזהים שהשוק הצומח הבא הוא השוק האמריקני. מבחינתם זאת סיבה טובה לבחור בו כבסיס ייצור, ולייצא משם את המכוניות החשמליות שלהם לשאר חלקי העולם. זה, אגב, יהיה מקרה נדיר יחסית שבו הונדה מייצרת בארה"ב מכוניות שנמכרות ביפן, קוריאה, ואולי אפילו בסין.

    ממשלת ארה"ב משקיעה מיליארדי דולרים בתמריצים להקמת מפעלי סוללות בשטחה, ובלי קשר למיזם המשותף הכריזה השבוע הונדה על השקעה משותפת של 3.5 מיליארד דולר עם יצרנית הסוללות הקוריאנית LG בהקמת מפעל חדש לייצור סוללות באוהיו. מפעל זה צפוי להתחיל לפעול בשנת 2025, ממש במקביל לתחילת הייצור של המכונית של סוני והונדה. בנוסף, הונדה תשקיע 700 מיליון דולר נוספים בהסבת שלושה מפעלים אמריקנים שלה לייצור רכב חשמלי. הונדה מתכוונת להשקיע בעשור הקרוב יותר מ-37 מיליארד דולרים בפיתוח וייצור של 30 דגמים חדשים של כלי רכב חשמליים טהורים.

    בכלל, להונדה היה זה שבוע עמוס במיוחד בכל הקשור לרכב חשמלי מפני שימים ספורים קודם לכן היא הציגה אב טיפוס של רכב הפנאי-שטח החשמלי החדש 'פרולוג', שאותו היא תייצר החל משנת 2024 על בסיס פלטפורמת 'אולטיום' של ג'נרל מוטורס. זה מציב סימן שאלה ראשון לגבי פרויקט 'סוני-הונדה מוביליטי': האם הדגם הראשון של החברה יתבסס גם הוא על אותה פלטפורמת 'אולטיום' של GM ויעשה שימוש בסוללות 'אולטיום', או שהוא יתבסס על פלטפורמת e:Architecture הייעודית החדשה שהונדה מפתחת עבור עצמה ועבור מותג היוקרה הצפון אמריקני שלה, 'אקורה', וייעשה שימוש בסוללות מן המיזם המשותף עם LG.

    להונדה, אגב, צפוי כאב ראש לא קטן בניסיון לקבוע קו גבול בין 'אקורה' לבין המוצרים של סוני-הונדה, שגם הם צפויים להיות מוצרי פרימיום ולכן אולי לנגוס במכירות של אקורה. אחד ההבדלים שיכולים לסייע בהגדרת הגבולות, לפחות בשלב ראשון, הוא שסוני מוביליטי מתכוונת לאמץ את מודל המכירות של 'טסלה' ולמכור את המכוניות שלה באמצעות האינטרנט במכירה ישירה ללקוחות. במקביל יאמץ המיזם המשותף שיטת שיווק ומכירות נוספת ותאמץ מודל מנויים דומה לזה של 'לינק אנד קו' מקבוצת ג'ילי.

    בתדרוך שנערך בטוקיו אמר יאסוהידה מיזונו, מנכ"ל המיזם המשותף: "אנחנו רוצים להקים את החברה הזאת כיצרנית רכב חדשה לגמרי ושונה לחלוטין מכל דבר אחר. אנחנו לא רוצים להיות יצרנית רכב רגילה אלא חברת טכנולוגיית ניידות חדשה, שבמרכזה טכנולוגיית תוכנה… עד היום התחרות בין דגמי מכוניות הייתה על אלמנטים פיזיים כמו ביצועי התנהגות ומערכות בטיחות, וגם הגורמים האלה ימשיכו להיות חשובים. אבל הערך המוסף שלנו יהיה שילוב שלהם עם טכנולוגיות תוכנה ועם שירותי ערך מוסף".

    סוני היא אחת מתוך שורת יצרניות אלקטרוניקה וטכנולוגיה שזיהו את הפוטנציאל העצום של כלי רכב חשמליים ומתקדמים עם יכולות כאלה ואחרות של נהיגה עצמית. גוגל הייתה ראשונה בזירה הזאת, כבר בשנת 2014, אפל עדיין מתנדנדת על הגדר, וחברות כמו וואווי, שיאומי ופוקסקון כבר קפצו קפיצת ראש לתוך הבריכה.

     

    המכונית החשמלית של סוני והונדה יוצאת לדרך באמריקה

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    המכונית החשמלית של סוני והונדה יוצאת לדרך באמריקה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.