• Ad
  • כלי רכב חשמליים ישחררו את אמריקה מן התנודתיות במחירי הנפט
    ממשלת ארצות הברית הקציבה טריליוני דולרים כדי להצעיד את המשק שלה לעתיד נטול פליטות פחמן ואת תעשיית הרכב שלה לעידן החשמל, בין השאר כדי לשחרר את המשק האמריקני מן התלות בנפט. אצלנו ישנים בעמידה כבר יותר מ-12 שנים, וההבטחה "ללמד את העולם להיגמל מנפט" נשמעת כמו בדיחה עצובה על חשבוננו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ג'נט ילן, שרת האוצר של ארה"ב, ביקרה ביום חמישי האחרון במפעל הרכב החשמלי החדש שפורד הקימה במקום מפעל רוג' בעיר דירבורן הסמוכה לדטרויט, מישיגן, והתייחסה לחקיקה האמריקנית החדשה בתחום הגנת האקלים ובאופן שבו, לדבריה, הן כבר מאיצות את הכלכלה האמריקאית.

     

    כלי רכב חשמליים ישחררו את אמריקה מן התנודתיות במחירי הנפט

     

    ילן, אחד האנשים (והנשים) המשפיעים ביותר כרגע על הכלכלה העולמית, מונתה לתפקיד שרת האוצר בשנה שעברה ומאז הספיק ממשל ביידן להעביר מספר יוזמות חשובות, עם תקציבי ענק, שנועדו להמריץ את הכלכלה, להציל את הסביבה, ולתקן נזקים אדירים להם גרם ממשל טראמפ בתחומים אלה.

    כבר ביומו הראשון בתפקיד, בשנה שעברה, חתם הנשיא ביידן על צו נשיאותי שהחזיר את ארה"ב להסכם פריז בנושא האקלים, הסכם שעליו היא חתמה בשנת 2015, ובו היא התחייבה להפחית את פליטות הפחמן ב-50% עד לשנת 2030. בחודשיים האחרונים עברו בארה"ב שני חוקים חשובים ביותר: חוק הפחתת האינפלציה (IRA), שצפוי להזניק את תחום הרכב החשמלי, וחוק CHIPS and Science שנועד להחזיר אל שטח ארצות הברית את הטכנולוגיה ואת מערכי הייצור של מוליכים למחצה, מערכות מחשוב מתקדמות, וטכנולוגיות מתקדמות בתחומי האנרגיה, התקשורת, מידע וביוטכנולוגיה.

    מאידך – ילן, כמו (להבדיל) אביגדור ליברמן אצלנו, נאלצה להתמודד בין השאר עם תחושת המיתון שמרחפת באוויר, במידה מסוימת בגלל הזינוק במחירי הנפט שהתרחש כתוצאה מסיום משבר קורונה ופלישת רוסיה לאוקראינה. ילן הצהירה ש"ארצות הברית הייתה צריכה להתקדם מהר יותר לעבר מקורות אנרגיה מתחדשים, ואם היינו עושים את זה היינו נמצאים במצב טוב יותר להתמודדות עם שינויי האקלים והפגיעה בביטחון הלאומי… אירופה וארצות הברית היו חשופות פחות ללחצים שהסכסוך (באוקראינה) מפעיל על שוקי האנרגיה לו היינו נסמכים יותר על אנרגיות מתחדשות".

     

    כלי רכב חשמליים ישחררו את אמריקה מן התנודתיות במחירי הנפט

     

    ילן ביקרה במפעל הרכב החשמלי של פורד בדטרויט בעיקר לטובת "הזדמנות הצילום", וגם במטרה להדגים כיצד צפויה החקיקה החדשה, שתעלה טריליוני דולרים לתקציב המדינה, להועיל לאזרחי ארה"ב ולתעשייה.
    לגבי החקיקה שכבר עברה ואושרה היא אמרה שאלה "בין ההשקעות המשמעותיות ביותר שארצנו ביצעה אי פעם. אני מאמינה בלב שלם שהם יעזרו לנו להשיג צמיחה יציבה ובת קיימא, ויקדמו אותנו לעבר כלכלה הוגנת ועמידה יותר… אנחנו חווים את אחת ההתאוששויות הכלכליות המהירות ביותר בהיסטוריה המודרנית שלנו, וחלק גדול מן ההתמקדות של הממשל היא בתיקון השיבושים שגרמה קורונה לשרשראות האספקה ולחזק את אספקת האנרגיה של המדינה לעתיד בר קיימא.

    לדוגמה, חוק CHIPS יאיץ ייצור של מוליכים למחצה (בשטח ארה"ב – ג.מ.), מרכיב קריטי בכלי רכב חשמליים ובאנרגיה מתחדשת. (עד כה) המחסור והזינוק בעלויות צמצמו את ההיצע של רכב חשמלי. בנוסף, החקיקה החדשה מספקת מימון ישיר ותמריצים להקמת רשת טעינה לאומית לרכב חשמלי ולרכישת כלי רכב חשמליים, והן יתמכו בביטחון האנרגטי שלנו ויגנו עלינו מפני תנודתיות המחירים בשוק האנרגיה שמונעת על ידי דלקי מאובנים, כפי שראינו בשנה האחרונה… זה ישים אותנו על הדרך לעבר עתיד שבו אנחנו תלויים ברוח, בשמש ובמקורות נקיים אחרים לאנרגיה שלנו, וכך נשחרר את עצמנו מן התלות הנוכחית בדלקי מאובנים ומהגחמות של אוטוקרטים כמו פוטין", היא אמרה, בהתייחסה לנשיא רוסיה.

     

    כלי רכב חשמליים ישחררו את אמריקה מן התנודתיות במחירי הנפט

     

    סמנכ"ל הקיימות של פורד אמר לאחר דברים אלה שגם מנכ"ל החברה, ג'ים פארלי, וגם ביל פורד – יו"ר ההנהלה, מאמינים שכלי רכב חשמליים יכולים לסמן את התחיה של פורד.

    מסר לממשלת ישראל

    בכל פעם שנתקלים בכשל של מערכת שלטונית בישראל, וזה קורה לא מעט, מפתה לשער האם הוא נגרם בגלל חלמאות או בגלל שחיתות. האם הפקידים שעוסקים במלאכה, או הפוליטיקאים שמכתיבים להם מה לעשות – "נרדמו בשמירה", לא הייתה להם יכולת מקצועית סבירה, לא נחשפו למידע הנכון, או שמא "מישהו קיבל מעטפה" – כלומר שגורמים ש"מושכים בחוטים" הרוויחו כסף בגלל כשל שגורם נזק לציבור.

    זאת בדיוק התחושה שמקבל כל מי שעקב אחר תחום הרכב החשמלי בישראל, ובפרט אחר ההצהרות הבומבסטיות של ממשלות ישראל החל משנת 2008 ועד ימינו. בשנים 2007-2008, כאשר מחיר הנפט התייצב סביב 110-130 דולר לחבית ומדינת ישראל נמצאה תחת לחץ מדיני אדיר של מדינות שנסחטו על-ידי מפיקות הנפט, הוקמה במשרד ראש הממשלה "מינהלת תחליפי דלקים" וכעסור שנים אחדות הצהירה ממשלת ישראל, בהחלטת ממשלה כתובה – "ללמד את העולם כיצד להיגמל מנפט".

    במבחן התוצאה – ממשלות ישראל מאז שנת 2009 התמקדו כמעט אך ורק בגז הטבעי – שגם הוא כמעט ולא משמש בשימושי תחבורה – והזניחו (מתוך חלמאות או שחיתות) את תחומי האנרגיה המתחדשת ואת ההקמה של תשתית טעינה לאומית לרכב חשמלי. למרות ש"הכתובת כתובה על הקיר" – במיוחד לאחר שרוב מדינות העולם (ואפילו מדינת ישראל) הכריזו על איסור מכירת כלי רכב עם מנועי בעירה שיתחיל בכל מדינה במועד אחר (ובכל מקרה בין 2025 ל-2035) – ממשלת ישראל עדיין לא הציגה מתווה ארוך טווח למיסוי רכב חשמלי ולמיסוי אלטרנטיבי לדלק, שלא לדבר על מקורות לאנרגיה מתחדשת או על תשתיות טעינה ציבוריות.

    אפילו כרגע, רגע לפני סבב בחירות חמישי – המערכת הפוליטית שלנו עסוקה בעצמה ואף מפלגה לא הצהירה ולא פרטה מה התוכניות שהיא מבטיחה ליישם בתחומים אלה.

     

    כלי רכב חשמליים ישחררו את אמריקה מן התנודתיות במחירי הנפט

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.