• Ad
  • המכונית החשמלית של סוני מתקרבת לייצור סדרתי

    סוני תבנה את המכונית החשמלית שלה אצל הונדה

    ענקית האלקטרוניקה היפנית בחרה בהונדה כשותפתה לפיתוח ומכירת כלי רכב חשמליים ושירותי ניידות. דגם סדרתי ראשון יוצע למכירה כבר בעוד שלוש שנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוני הכריזה כבר לפני יותר משנתיים שהיא מתכוונת להצטרף אל תעשיית הרכב, ובסוף השבוע נודע גם כיצד בכוונתה לעשות את זה. כחודשיים וחצי לאחר חשיפת אב טיפוס שני לרכב החשמלי שלה, VISION-S, בתערוכת CES 2022, מודיעה סוני לעולם ששותפתה (הראשונה) לדרך החדשה תהיה הונדה, יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן.

     

     

    סוני, יצרנית האלקטרוניקה וענקית הבידור היפנית, חתמה על מזכר הבנות עם חברת הונדה ובו מתוארת כוונתן להקים מיזם לפיתוח, ייצור ומכירה משותפים של כלי רכב חשמליים "בעלי ערך מוסף גבוה", ולניהול אקו-סיסטם לשירותי ניידות. הפעילות תבוצע במסגרת חברה חדשה, בבעלות משותפת, אשר תוקם עוד במהלך השנה הנוכחית, והכל בכפוף לחתימת שורת הסכמים מפורטים וקבלת כל האישורים הרגולטוריים הרלוונטיים.

    הברית בין סוני, אחת מענקיות האלקטרוניקה היפניות, לבין הונדה שהיא יצרנית הרכב היפנית היחידה כיום שלא קשורה באף ברית מחייבת עם יצרניות רכב אחרות, תשלב בין הידע והיכולות של הונדה בייצור ושיווק רכב ובתעשיית הניידות, לבין המומחיות המוכחת של סוני בפיתוח ויישום של טכנולוגיות הדמיה, חישה, תקשורת, בידור, משחקי רשת ואינטרנט – והכל במטרה לברוא כלי רכב חדישים ושיטות יצירתיות ופורצות דרך לשירותי ניידות.

    שתי החברות מעריכות שכלי רכב חשמלי ראשון מתוצרתן יגיע לשוק כבר בעוד כשלוש שנים, ועל אף שבמסגרת המיזם המשותף יבוצעו פעילויות התכנון, העיצוב, הפיתוח ובסופו של דבר גם השיווק והמכירה – המכוניות לא ייוצרו על-ידי החברה המשותפת אלא על-ידי קבלני משנה. בסבירות רבה מי שתבנה את כלי הרכב תהיה הונדה, אבל זאת לא האפשרות היחידה.

    בהודעה משותפת שפרסמו שתי החברות לא נאמר דבר אודות תוכניות השיווק העתידיות שלהן, למשל אודות המיצוב של כלי הרכב ביחס למותגים אחרים או לגבי השאלה האם המכירות ימוקדו בשלב ראשון ביפן, בארה"ב, באירופה בסין או בשילוב של חלק או כל שווקי הרכב האלה.

     

    המכונית החשמלית של סוני מתקרבת לייצור סדרתי

     

    קבועי הזמן שפורסמו בהודעה המשותפת מעידים על כך שאם מדובר בהתקשרות חדשה הרי שאין סיכוי שכלי הרכב או הפלטפורמות יפותחו על-ידי החברה החדשה "מדף נייר חלק". במילים אחרות, כדי שמכונית שתישא את הסמל של סוני תוצע למכירה בעוד שלוש שנים יש רק שתי אפשרויות: או שהתכנון החל זה מכבר ורק כעת פורסם דבר ההתקשרות, או שכלי הרכב יתבססו על דגמים שהונדה החלה לפתח בעצמה ללא קשר לשותפות החדשה.

    חשוב להדגיש שהונדה עצמה מפגרת במירוץ אל הרכב החשמלי, וזאת הסיבה שהיא נאלצה לאחרונה לחתום על הסכם עם ג'נרל מוטורס לפיו החברה האמריקנית תמכור להונדה זכויות שימוש בפלטפורמת 'אולטיום' החשמלית החדשה שלה. הונדה, כמו טויוטה, נתפסה "עם המכנסיים למטה" כאשר הימרה בשעתו שהטכנולוגיה ההיברידית שברשותה תגשר על פער הזמנים בין מנועי בעירה פנימית לבין הנעה מימנית. כאשר הרגולציה בסין ובאירופה האיצה את מהפכת החשמול נאלצה הונדה "לעזוב הכל" ולפתח במהירות פלטפורמה חשמלית ייעודית – אלא שזאת תהיה מוכנה לכל המוקדם בעוד כשנתיים.

    על הרקע הזה אין ספק שלחיבור עם סוני, אחת מחברות הטכנולוגיה הידועות והמתקדמות בעולם, יש ערך עצום עבור הונדה. למעשה זה לא פחות מאשר גלגל הצלה עבורה, היות שכך היא תוכל לחסוך את עשרות מיליארדי הדולרים שמושקעים בימים אלה על-ידי קבוצות פולקסווגן ויונדאי-קיה, למשל, במטרה להתקדם בתחומי הקישוריות והאונטונומיה. סוני, חברה עתירת מזומנים שמתמחה בתחומים רלבנטיים כמו חיישנים, מציאות מדומה, קישוריות, וחוויית משתמש – ומי שנמצאת בקשר עם מיליארדי לקוחות ברחבי העולם – היא בת ברית מושלמת עבור הונדה לעת הזאת.

    מאידך – העובדה שסוני בחרה בהונדה לא אומר שזאת "חתונה קתולית", וזה לא מבטיח שסוני תהיה נאמנה רק להונדה. הערכים המשמעותיים שסוני מביאה לשולחן כחברת טכנולוגיה הם, בין השאר, מהירות לשוק, ויכולת להיות שחקנית משמעותית בעולמות האוטונומיה, אבל אין כל מניעה מבחינתה לשתף בעתיד פעולה גם עם יצרניות רכב נוספות שיזדקקו לטכנולוגיה הזאת.

     

    המכונית החשמלית של סוני מתקרבת לייצור סדרתי

     

    מנכ"ל הונדה, טושיהירו מיבה, הוסיף לדברים האלה את התובנות שלו בציטוט שלו בהודעה המשותפת של שתי החברות: "החברה החדשה", הוא אמר, "תשאף לעמוד בחזית החדשנות, האבולוציה והרחבת הניידות ברחבי העולם, (וזאת) על ידי נקיטת גישה רחבה ושאפתנית ליצירת ערך אשר עולה על הציפיות והדמיון של הלקוחות. נעשה זאת על ידי מינוף הטכנולוגיה והידע החדשניים של הונדה ביחס לסביבה ולבטיחות, תוך התאמת הנכסים הטכנולוגיים של שתי החברות. למרות שסוני והונדה הן חברות החולקות קווי דמיון היסטוריים ותרבותיים רבים, תחומי המומחיות הטכנולוגית שלנו שונים מאוד. לכן, אני מאמין שהברית הזו, המאגדת את החוזקות של שתי החברות שלנו, מציעה אפשרויות גדולות לעתיד הניידות".

    קניצ'ירו יושידה, מנכ"ל ויו"ר סוני, השלים את הדברים כשאמר: "המטרה של סוני היא 'למלא את העולם ברגש באמצעות כוחה של היצירתיות והטכנולוגיה'. באמצעות ברית זו עם הונדה, אשר צברה ניסיון והישגים גלובליים רבים בתעשיית הרכב לאורך שנים רבות וממשיכה להתקדם באופן מהפכני בתחום זה, בכוונתנו להגשים את החזון שלנו 'להפוך את מרחב הניידות לאמוציונלי, ולתרום להתפתחות ניידות שממוקדת בבטיחות, בידור והתאמה לצרכים".

     

    לקריאה נוספת:
    סוני מפתיעה עם מכונית קונספט חשמלית
    המכונית החשמלית של סוני מתקרבת לייצור סדרתי

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.