• Ad
  • איביזה קופרה: סופר-מיני חמה במחיר של קומפקטית

    סיאט איביזה קופרה נחתה בישראל עם תג מחיר מפתה: 138 אלף ש"ח ורמת איבזור גבוהה. האם המחיר האטרקטיבי יהפוך אותה לסופר-מיני הלוהטת החמה ביותר בישראל?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: נעם וינד

    זמן קצר לאחר מתיחת הפנים האחרונה של סיאט איביזה הוותיקה דאגו אנשי סיאט להשיק גרסה עדכנית ל'קופרה', וכעת היא מוצעת למכירה גם בישראל.

     

    סיאט איביזה קופרה. צילום: נעם וינד

     

    מתיחת הפנים של איביזה עצמה הייתה מינורית ביותר, למעט מנוע חדש כמובן, וגם עם 'קופרה' צריך להתאמץ כדי למצוא שינויים עיצוביים או מכאניים מהותיים.

    עם זאת, שינוי בהחלט חשוב נמצא גם כאן תחת מכסה המנוע.
    כמו ב'פולו GTI' המחודשת, אשר הוצגה מעט קודם לאיביזה, גם קופרה נפרדה ממנוע ה-1.4 בעל ההגדשה המשולבת (מגדש טורבו ומגדש-על) אשר ספג ביקורות על אופיו, וזאת לטובת מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר מסדרת המנועים החדשה של קונצרן פולקסווגן.

    המנוע החדש חזק משמעותית מקודמו, עם 192 כ"ס לעומת 180 כ"ס, וזינוק דרמטי יותר במומנט: 32.6 קג"מ לעומת 25.4 קג"מ בלבד במנוע הקודם.

    גם הביצועים השתפרו בהתאם: קופרה החדשה מזנקת כעת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות (6.9 בדגם היוצא), ומגיעה למהירות מרבית של 235 קמ"ש (228 קמ"ש בעבר).

    קופרה מוצעת עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, ובמרכב של שלוש דלתות, וזאת בשונה מפולו GTI שמוצעת גם עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים, ועם מרכב 5 דלתות שימושי יותר.

    הבשורה הגדולה, החשובה, המשמחת והמעניינת שמביאה איתה איביזה קופרה החדשה היא שורת המחיר: לא זו בלבד שהיא פחות יקרה מבעבר, היא ממוצבת מעתה כמכונית הסופר-מיני החמה הכי פחות יקרה בישראל, והיא עולה 138,000 ש"ח.

     

    סיאט איביזה קופרה. צילום: נעם וינד

     

    כמו עם ליאון קופרה, הגדולה ממנה, גם במחיר של איביזה קופרה כלולה חבילת ציוד ואבזור מרשימה, עם מתלים אדפטיביים, תאורת קסנון וגג פנוראמי חשמלי.
    לשם השוואה, פולקסווגן פולו GTI בתצורה מקבילה (3 דלתות ידנית) יקרה יותר בכ-20 אלף ש"ח עם כל התוספות האלה.

    איביזה קופרה החדשה מתומחרת במחיר נמוך גם מפיג'ו 208GTI (שהיא מעט חזקה יותר עם 208 כ"ס, וגם היא מוצעת עם תיבה ידנית בלבד) והיא גם מאובזרת יותר טוב.

    מחיר המחירון של פיג'ו פיג'ו 208GTI הוא 140 אלף ש"ח, ומכאן נוסקים עוד ועוד מחיריהן של המתחרות האחרות: אלפא מיטו תלתן ירוק (170 כ"ס, תיבה כפולת מצמדים) עולה החל מ-150 אלף ש"ח, ורנו קליאו ספורט עולה 175 אלף ש"ח (200 כ"ס, תיבה כפולת מצמדים ומרכב 5 דלתות בלבד).

    עם תג המחיר החדש סביר מאד להניח שאיביזה קופרה תחזיר לעצמה את תואר הקטנה החמה הנמכרת ביותר בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.