• Ad
  • נתיבי ישראל תפעיל ניידות סיור לחילוץ כלי רכב שייתקעו בכביש. השירות יופעל על-ידי זכיינים פרטיים ויינתן בחינם, השאלות שעולות הן באיזו שנה זה יקרה ומי ישלם על זה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוף סוף יוזמה ברוכה של משרד התחבורה: בהודעה לעיתונות שנשלחה היום מבטיחים אנשי המשרד, בשם השר כמובן, שחברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) תפעיל ניידות סיור ושירות לכלי רכב שנתקעים בצידי הדרכים עקב תקלות מכאניות או תאונות, וזאת בדומה לניידות השירות שמופעלות על-ידי הזכיין הפרטי שמפעיל את כביש 6.

     

    ניידת שירות משרד התחבורה

     

    בהודעת המשרד נכתב ש"הניידות המיוחדות יספקו מענה ראשוני ומיידי לכלי רכב שנמצאים במצוקה וזקוקים לעזרה דחופה, ויפחיתו את ההפרעות לתנועה ואת הסיכון לנהגים, הנגרמים כתוצאה מעצירה של כלי רכב בצד הדרך או בשולי הכביש".

    עוד נכתב בהודעה ש"צוותי הניידות יעניקו לנהגים שרכבם נתקע בכבישים, מכל סיבה שהיא, סיוע אישי, החל ממתן עזרה ראשונה לנפגעים, עד להגעת צוותי החירום, וכלה בעזרה לנהגים שנתקעו עם רכבם, כתוצאה מתקלה טכנית או מכל סיבה אחרת… הניידות יסייעו לנהגים בין השאר בהחלפת גלגל, התחממות יתר של המנוע, מחסור בשמן או במים, ניפוח אוויר בצמיגים, תיקון ליקויים מכאניים קלים, סידורים לגרירה, ליווי כלי רכב בסיכון גבוה ומתן שירותי טלפון נייד בעת הצורך".

    "בשלב הראשון", נטען בהודעה, "תפעיל חברת נתיבי ישראל 10 ניידות סיור ושירות בכבישים בינעירוניים בכל רחבי הארץ… משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל ישקלו אפשרות להגדיל את מספר הניידות בהתאם לצורך".

    עוד מובטח ש"הניידות המיוחדות שיופעלו על ידי צוותים מקצועיים יספקו מענה ראשוני ומיידי לכלי רכב שנמצאים במצוקה וזקוקים לעזרה דחופה… השירות החדש יפחית את ההפרעות לתנועה ואת הסיכון לנהגים, הנגרמים כתוצאה מעצירה של כלי רכב בצד הדרך או בשולי הכביש… זמן התגובה של ניידות החילוץ יעמוד על דקות בודדות. הניידות יאובזרו בציוד חדיש ובטיחותי שיכול לספק מענה ראשוני כמעט לכל תקלה בכלי הרכב. צוותי הניידות יהיו בקשר שוטף עם מרכז הבקרה של חברת נתיבי ישראל (בטלפון) 2120*.

    כמה סימני שאלה

    עד כאן נראה שמדובר באחת ההודעות המעניינות ביותר שיצאו ממשרד התחבורה בשנים האחרונות, ובהבטחה למהפכה חיובית וברוכה שעשויה לצמצם את משך הזמן שבו תקועים כלי רכב בשוליים, ולכן גם את התאונות שנגרמות כתוצאה מכך.

    אלא שבהודעה ישנם גם שני פרטים בעיתיים שמציבים סימני שאלה מהותיים מעל הפרויקט כולו.

    ראשית, בהודעת המשרד נכתב במפורש שהשירות יינתן בחינם, ולכך יש שתי משמעויות. ראשית – לאף בעל רכב לא משתלם יותר לבצע ביטוח גרירה וחילוץ, שהרי הוא יכול לקבל את השירות הזה בחינם, על חשבון משרד התחבורה.

    שנית, מה התקציב שהוקצה לטובת הפרויקט הזה, ולכמה חילוצים הוא יספיק?

    פרט בעייתי נוסף שנכתב בהודעת המשרד הוא שחברת נתיבי ישראל פרסמה מכרז לשירותי הדרך האלה, ושכרגע מתמודדות עליו "למעלה מ-20 חברות". "החברה הזוכה", כך נכתב, "תידרש להפעיל את השירות החדש באמצע שנת 2016", כלומר בתוך כארבעה חודשים מהיום.

    ניסיון העבר עם הודעות דובר משרד התחבורה מלמד אותנו שהבטחות לחוד ומועדי ביצוע לחוד, לכן אין מה לעצור את הנשימה. עדיף לגלות קודם לכן שהפרויקט באמת יוצא לדרך, ובאיזו שנה זה קרה.

    נשמח להוסיף כאן את תגובת דובר משרד התחבורה אם הוא יבחר לשלוח לנו כזאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יוזמה חיובית של משרד התחבורה: ניידות חילוץ בדרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.