• Ad
  • יבואנית אופל מודיעה רשמית על תחילת שיווקה של קורסה החדשה. הדור החדש יוצע בישראל עם מנוע אחד (1.4 ליטר) ועם אופציית בחירה בין שלוש תיבת הילוכים, אבל בכירי אופל מעריכים ש-95% מהמכירות יהיו מהגרסה האוטומטית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    זמן קצר לאחר שפרסמנו על התחלת שיווקה של אופל קורסה החדשה, הודיעה היבואנית באופן רשמי על השקת הדגם החדש. אין שינוי במחיר הדגם אבל יש גרסאות נוספות ובהן אוטומטית רובוטית, ידנית וגרסת שלוש דלתות.

    הדור החדש והחמישי במספר של אופל קורסה הוצג בתערוכת פריז האחרונה (ספטמבר 2014), מבוסס על פלטפורמת קודמו ועל כן לא מציג שינוי במידות. ס"מ לפה וס"מ לשם – לא יותר מזה.

    בפריז הוצג הדגם גם עם מנועי טורבו-בנזין חדשים בנפח 1.0 ו-1.4 ליטר, אבל לעת עתה מנועים אלה אינם מוצעים בשילוב עם תיבה אוטומטית. המנוע היחד שמוצע בשילוב עם תיבה אוטומטית הוא מנוע ה-1.4 ליטר אטמוספרי שהיה בדור היוצא. מנוע זה עודכן כדי לעמוד בתקני אירו 6 המחמירים יותר וכתוצאה מכך הספקו ירד מ-100 ל-90 כ"ס. כדי לפצות על אובדן הכוח המנוע משולב כעת לתיבה אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים לעומת ארבעה בעבר ובמקביל גם בשילוב לתיבה אוטומטית רובוטית בעלת מצמד בודד (אותה תיבת חמישה הילוכים שנמצא באופל אדם שהושקה לפני חודש) וגם בשילוב לתיבה ידנית (גם עם חמישה הילוכים).

    אבל להערכת בכירי אופל 95% מהמכירות יהיו מהדגם עם תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה ולא עם זו הרובוטית או הידנית. כפי שכבר אמר לנו בעבר אילן טל, מנכ"ל אופל: "שוק התיבה הידנית בישראל נגמר ב-65,000 שקלים." הסיבה שהם בכל זאת מביאים את הדגם עם תיבה ידנית וגם עם אוטומטית רובוטית, הוא הרצון לענות על הדרישה מאותם מעטים שרוצים את הדגם החסכוני ביותר. סה"כ מערכים באופל שימכרו כ-1,500 מדגמי קורסה בשנה מלאה – זהו קצב מכירות דומה לזה שאפיין את הדגם היוצא.

    אופל קורסה החדשה כבדה יותר מקודמתה (1,199 לעומת 1,120 ק"ג), כך שיחד עם מנוע מעט חלש מבעבר אבל עם תיבה אוטומטית מודרנית בהרבה, מציגה המכונית ביצועים דומים לדגם המוחלף: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-13.9 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש (נתון האצה זהה ו-172 קמ"ש).

    עם התיבה האוטומטית רובוטית בעלת מצמד בודד הביצועים דומים (תאוצה ב-13.9 שניות ומהירות מרבית של 175 ק"מ) וכך גם עם התיבה הידנית (13.2 שניות ו-175 קמ"ש). ההבדל כאמור הוא בתצרוכת הדלק. עם התיבה האוטומטית החדשה תצרוכת הדלק המשולבת בתנאי מעבדה עומדת על 16.7 ק"מ לליטר לעומת 15.9 ק"מ לליטר בדגם המוחלף. עם התיבה האוטומטית רובוטית (שבין היתר נעזרת גם במערכת עצור/התנע) תצרוכת הדלק בתנאי מעבדה עומדת על 20.8 ק"מ לליטר ועם התיבה הידנית על 19.2 ק"מ לליטר.

    קורסה תוצע בישראל רק ברמת גימור אחת, 'אינג'וי' שכוללת זוג חלונות חשמל, מערכת שמע מקורית עם בלוטות', כניסות USB ו-AUX, בקרת שיוט ומגביל מהירות, תאורת יום, חיישני לחץ אוויר, חישוקי פלדה בקוטר 15 אינץ' ועוד.

    מחירה של המכונית החדשה עומד על 90,000 שקלים עבור הגרסה עם תיבת ההילוכים הידנית ו-95,000 שקלים עבור הגרסה עם התיבה האוטומטית רובוטית בעלת המצמד הבודד.

    מחירה של הגרסה האוטומטית, וזו שלהערכת בכירי אופל תהיה הנמכרת ביותר, עומד על 104,000 שקלים – זהה למחיר הדגם הקודם ברמת אבזור זו שלקראת סוף חיו נמכר עם ארבעה חלונות חשמל וחישוקים קלים. תוספת עבור חישוקים קלים עומדת על 2,000 שקלים ותוספת עבור חלון גג פנורמי עומדת על 5,500 שקלים.

    תצורת השלוש דלתות תשווק רק בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית ומחירה יעמוד על 95,000 שקלים.

    לעת עתה אופל אינה מתכננת להציע את התיבה האוטומטית עם גרסאות מנוע אחרות והיבואנית אינה מתכננת לייבא רמות גימור נוספות. יחד עם זאת בהמשך השנה תיכנס לייצור הגרסה הספורטיבית של הקורסה, גרסת OPC, וזו תגיע גם אלינו לקראת סוף שנה זו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אופל קורסה החדשה: "95% מהמכירות יהיו מהגרסה האוטומטית"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.