Ad

צעד נוסף לקראת פאסאט החדשה

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פולקסוואגן פאסאט חדשה תושק רשמית בתערוכת פריז הקרובה, באוקטובר, עם שלל טכנולוגיות חדשות שרובן נועדו להקל על חייו של הנהג. גרסה היברידית-נטענת עשויה להיות מעניינת מאד אם וכאשר תיובא לישראל

כשבועיים לאחר שפרסמה פרטים טכניים ראשונים אודות פאסאט החדשה, שצפויה להיחשף רשמית בחודש הבא, פרסמה אתמול פולקסוואגן תמונת טיזר נוספת לאחת המכוניות החשובות ביותר שלה.

בשונה מן הסקיצות הקודמות, שפורסמו לפני כשבועיים, הפעם מופיעה המכונית עצמה כשהיא מכוסה בבד, אבל דרכו אפשר כבר לראות מעט מקווי המתאר שלה, ואת פנסי ה-LED שבהם יצוידו הגרסאות המאובזרות (גרסת הבסיס תקבל פנסי הלוגן רגילים בשילוב תאורת LED קבועה).

פאסאט החדשה תוצג לראשונה בפני קהל בתערוכת פריז הקרובה, באוקטובר, אבל תיחשף רשמית כבר במהלך החודש הבא.

המכונית, דור שמיני לפאסאט, בנויה על פלטפורמת MQB החדשה, שעל גרסה קצרה יותר שלה בנויות כיום משפחות הגולף, A3, ליאון ואוקטביה. נוסף להיותה פחות יקרה ויעילה יותר לייצור הפלטפורמה הזו גם חוסכת בממוצע 85 ק"ג ממשקל המכונית.

בשני הדורות הקודמים שלה הייתה פאסאט חוד החנית של המותג פולקסוואגן בהצגת טכנולוגיות חדשות ובביצוע קפיצות מדרגה ברמת האיכות. שני הדורות הקודמים הובילו לא רק את שאר המוצרים של פולקסוואגן אלא גם את המתחרים שלה להציג גרסאות משודרגות. גם הפעם מבטיחים אנשי וולפסבורג בשורה של ממש, והם ממקדים את ההבטחה הזאת בעיקר בתחומי הבטיחות, הקישוריות, מערכות הסיוע לנהג והאיכות.

כך, למשל, כל מערכת התצוגה לנהג אמורה להיות חדשה וחדשנית, ולהתבסס על מסך ברזולוציה גבוהה בגודל 12.5 אינטש (שקול לגודל אלכסון של 312 מ"מ), שעליו מוקרנים "ציורים" של לוחות השעונים, ורק נורות שקשורות לבטיחות ממוקמות לצדיו באופן פיזי.

התצוגות על המסך יכולות להיות מוקרנות בתצוגה דו ממדית או תלת ממדית, והן אינטראקטיביות במובן זה שהנהג יכול לבחור את נושא התצוגה, ומיקום שאר השעונים והנתונים החיוניים מוסט בהתאם לכך. התצוגה החדשה מאפשרת, למשל, להציג מפת ניווט גדולה, או את רשימת אנשי הקשר מספר הטלפונים במכשיר הנייד, או את עטיפת "אלבום המוסיקה" של הקטע שמתנגן במערכת הקול.

על השמשה הקדמית תוצג תצוגה עילית צבעונית, מפורטת, בהירה, וחסינה מפני קרינת שמש, שכוללת לא רק את נתוני המהירות ומגבלת המהירות אלא גם את הנחיות הניווט, ומה שחשוב יותר – תקרין באופן ברור ואפקטיבי התראות בטיחות חשובות באופן שיפחית משמעותית את זמן התגובה של הנהג.

קטנה יותר, מרווחת יותר

בניגוד לכל הדורות הקודמים של פאסאט, שהלכו וטפחו עם השנים, הדור השמיני תהיה מכונית קטנה יותר במימדיה החיצוניים, אולם – כך מבטיחים בפולקסוואגן – מרווחת יותר בפנים ועם תא מטען גדול יותר. היא תוצע בגרסאות סדאן וסטיישן כבר עם תחילת השיווק שלה.

נוסף למנועי הבנזין והדיזל תציע פאסאט החדשה גרסת פלאג-אין היברידית שעשויה לזכות להטבת מס משמעותית (מס קניה בשיעור 30%) אם וכאשר תנחת אצלנו בשנה הבאה. גרסה זו, שמצטרפת לגרסת הפלאג-אין של גולף, תוכל להשיג טווח נסיעה של 50 ק"מ בכח החשמל לבדו, מה שאומר שגם לקבוצת פולקסוואגן כדאי להצטרף למאמציה של קבוצת כלמוביל ולהסיר את המגבלה הישראלית מפני טעינת מכוניות מרשת החשמל הביתית.

טווח הנסיעה המשולב של ההיברידית הנטענת, כך מבטיחים בפולקסוואגן, יהיה כ-1000 ק"מ, הספק מנוע הטורבו-בנזין (1.4 ליטר) הוא 156 כ"ס, הספק המנוע החשמלי הוא 109 כ"ס, וההספק המשולב של שני המנועים מגיע ל-211 כ"ס. המכונית תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות ותגיע למהירות מרבית של 210 קמ"ש.

הסוללה של המערכת ההיברידית היא מסוג ליתיום-איון, ולטובת הארכת משך החיים והגברת היעילות שלה היא מקוררת באמצעות נוזל קירור.

מנועים נקיים, סיוע לנהג

עם הפאסאט תציג פולקסוואגן מנוע טורבו-דיזל חדש, בנפח 2 ליטר עם מגדש טורבו כפול, והספק של 240 כ"ס, וזהו מנוע הדיזל החזק ביותר של המותג, עם מומנט פנטסטי של כ-52 קג"מ. סביר מאד שמנוע זה לא יהיה כל כך מעניין בישראל בגלל נוסחת המיסוי הירוק שלנו, אבל מבחינת פולקסוואגן, שמספקת מכוניות לקהל אירופי חובב דיזל, זהו הישג טכנולוגי חשוב.

בין השאר מתארים אנשי החברה מערכת הזרקת דיזל חדישה (עם מזרקי דיזל שעובדים בלחץ של 2,500 באר), מגדש טורבו כפול שמגיע ללחץ גדישה של 3.8 באר, וחיזוקים למנוע שמאפשרים לו לפעול בלחץ מרבי (עצום) של 200 באר.

גם שאר המנועים של פאסאט עברו שדרוגים שבזכותם מבטיחים אנשי פולקסוואגן שצריכת הדלק של המכונית תהיה נמוכה בעד כדי 20% יחסית למכונית היוצאת.
סביבת הנהג של המכונית מותאמת טוב יותר, כאמור, להרגלי המולטימדיה החדשים, ומציעה גם תצוגה עילית, מצלמה היקפית שמציגה לנהג את כל מה שמתרחש סביב המכונית, סייען חניה אוטומטית, ואפילו סייען לנהיגת נגרר.

מערכות הסיוע הבטיחותיות לנהג יכללו כסטנדרט בלימה אוטומטית במהירויות עירוניות, זיהוי הולכי רגל, סייען פקקי תנועה (בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצור וסע) התראת נתיב חסום, התראת התנגשות והתראת סטייה מנתיב הנסיעה.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad