• Ad
  • פולקסווגן תפתח מכונית חשמלית קטנה וזולה בלי רנו
    בפולקסווגן רצו לבסס מכונית חשמלית על רנו טווינגו כדי לחסוך כסף עד שהם הבינו שזה לא יעבוד להם. את מכונית ה-80,000 שקל הם יפתחו לבד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה בסוף השבוע מפי שלושה מקורות שלה בפולקסווגן על הפסקת המגעים בין יצרנית הרכב הגדולה ביותר באירופה לבין רנו בקשר לפיתוח משותף של מכונית חשמלית קטנה.

     

    המכונית החשמלית האירופאית הזולה בדרך אלינו. תגידו תודה לסין

     

    אחד המקורות מסר ל'רויטרס' ששתי החברות כבר היו קרובות מאוד לסיכום אבל אנשי פולקסווגן בחרו לסמוך רק על עצמם ולפתח מכונית כזאת לבד.

    בתעשיית הרכב נפוצים מאוד שיתופי פעולה בין יצרניות רכב מתחרות וכמעט תמיד זה נועד לחסוך בעלויות הפיתוח, הרכש או הייצור. ככל שמתח הרווחים בפלח שוק מסוים מצומצם יותר – כמו במקרה של מכוניות קטנות וזולות – כך גדלה המוטיבציה לשתף פעולה.

    אלא שעל-פי אחד המקורות של 'רויטרס' – הנושאים והנותנים מטעם חטיבת הרכב החשמלי החדשה של רנו, חברת 'אמפר', דרשו שהמכונית המשותפת תיוצר באחד המפעלים של רנו, וזאת בשעה שגם לפולקסווגן יש לא מעט מפעלים אירופאים שעובדים בתפוקה נמוכה.

    הפסקת המשא ומתן תאלץ כעת את שתי היצרניות לחזור אל שולחנות השרטוט ולפתח – כל אחת בעצמה – מכונית קטנה שתעמוד במחיר היעד המוצהר – פחות מ-20,000 אירו או כ-80,000 שקלים. כל יצרניות הרכב באירופה זקוקים נואשות למכוניות כאלה כדי להתמודד מול מבול הדגמים ששולחות יצרניות הרכב הסיניות ששוטפות כעת את אירופה. ברנו מאמינים שגרסה חשמלית של 'טווינגו' הקטנה תגיע לאולמות התצוגה בשנת 2026, אבל לנוכח נטישתה של פולקסווגן לא ברור אם היא תוכל לעמוד בלוח הזמנים, ובעיקר במגבלות התקציב.

     

    פולקסווגן תפתח מכונית חשמלית קטנה וזולה בלי רנו

    אנשי פולקסווגן הודיעו לא מכבר שהם צפויים לפרסם בתוך שבועות ספורים את התוכניות שלהם למכונית חשמלית קטנה שתוצע באירופה "במחיר נמוך" עוד לפני שנת 2027. אנשי רנו, מאידך, עשויים למלא את החלל שנוצר אצלם על-ידי הכנסת שותפות אחרות, כאשר האפשרויות המתבקשות ביותר הן בעלות בריתן הקרובות ניסאן ומיצובישי.

     

    בחזרה לעתיד?

    לא צריך להיות אסטרטג גדול גדי להבין שהקידום או העיכוב בחדירת רכב חשמלי בשווקים השונים תלוי במדיניות ממשלתית תומכת או מעכבת, ואין צורך להבין בפוליטיקה כדי לדעת שמדיניות ממשלתית היא התוצאה של סך הלחצים של קבוצות אינטרסים שונות.

    במהלך 2023 ניכרה באירופה הצלחת הלחץ של תעשיית הרכב האירופאית שדחתה וצמצמה את החמרת תקנות זיהום האוויר, ומבחינת כדאיות כלכלית זה מאפשר לתעשיית הרכב להאריך את אורך חיי מנועי הבעירה הפנימית.

    במקביל, גם בסין – שהיא מעצמת הרכב החשמלי המובילה בעולם – הממשלה מקדמת פתרונות היברידים-נטענים אם כי המוטיבציה שם נובעת מן הרצון לפרוש את "חישמול" הרכב אל מחוץ לאזורים המאוכלסים.

    בשני המקרים מתקבלת תוצאה גרועה: תעשיית הרכב העולמית "נתקעת" על פתרון ביניים של מכוניות היברידיות עם סוללות כבדות ויקרות שזוכות לסובסידיות שהן לא ראויות להן מפני שהן לא באמת מצמצמות את פליטת המזהמים.

    המשמעות מבחינת פולקסווגן – יצרנית הרכב שמובילה את מהפכת הרכב החשמלי באירופה – היא התארגנות מחדש באזור הנוחות: פחות לחץ על מכוניות חשמליות ויותר דגש על הנעה היברידית.

     

    פולקסווגן תפתח מכונית חשמלית קטנה וזולה בלי רנו

    כרגיל, מי שמוביל שינויים טכנולוגיים בקבוצת פולקסווגן הוא מותג הליבה שנושא את שם הקבוצה, ובתכל'ס זה אומר הורדת קצב בהשקת דגמי ID חשמליים טהורים ומאידך – השקת גרסאות היברידיות לדגמי הבעירה הפנימית.

    אגב, מה שמניע את פולקסווגן לכיוון הנעה היברידית-נטענת זה לא רק ההתפתחויות באירופה אלא בעיקר השוק הסיני שהיה אחד ממקורות ההכנסה החשובים ביותר של הקונצרן הזה במשך יותר מעשור. פולקסווגן הובילה את טבלת המכירות בסין אבל איבדה את ההובלה מאחר שלא הייתה מספיק זריזה לפתח מוצרים מתאימים.

    פולקסווגן הציעה עד כה באירופה רק "מערכת היברידית קלה" שהיא לא באמת היברידית, וכעת אין לה ברירה אלא לרוץ לפתח ולהשיק מערכת היברידית מלאה ונטענת.

    תוכנית הרכב החשמלי הטהור של פולקסווגן יצאה לדרך כבר בשנת 2019, כאשר המנכ"ל דאז – הרברט דיאס הכריז על פיתוח של 75 דגמים חשמליים מלאים במסגרת הקבוצה, ועד כה פותחו ושודרגו לצורך זה שלוש פלטפורמות חשמליות שונות. בנוסף, כדי לקצץ עלויות רכשה פולקסווגן נתח קטן מיצרנית הרכב הסינית 'אקספנג', והיא מפתחת איתה פלטפורמה משותפת לרכב חשמלי לא יקר שיוצע בשוק הסיני. מבחינה מעשית זה אומר שרוב תוכניות הפיתוח של פולקסווגן לדגמים חדשים הושלמו זה מכבר, וההחלטה על היקפי הייצור שלהם תלויה בעיקר בנתונים ובתחושות שיגיעו ממחלקות השיווק והמכירות.

    בשורה התחתונה, שחשובה לנו, אנחנו צפויים לראות תפנית בהתנהלות של פולקסווגן. זאת לא תהיה פניית פרסה – הקבוצה תוסיף לפתח ולהשיק כלי רכב חשמליים ומפעלים לייצור סוללות, אבל במקביל היא תציג גם שורת דגמים עם הנעה היברידית-נטענת. היות שהנעה היברידית-נטענת כבר לא זוכה בישראל להטבת מס אין סיבה שגרסאות כאלה יהיו יותר מעניינות אצלנו מאשר גרסאות הבנזין והדיזל הרגילות.

     

     

    לקריאה נוספת:

    יונדאי תהיה היצרנית הראשונה שתשיק באירופה מכונית חשמלית שתעלה 80 אלף שקלים

    דאציה חתכה את מחיר הדאסטר החדש אבל יותר מ-500 ישראלים קנו ביוקר את דאסטר הישן

    המכונית החשמלית האירופאית הזולה בדרך אלינו. תגידו תודה לסין

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.