• Ad
  • פולקסווגן רוכשת נתח ראשון מיצרנית הרכב החשמלי הסינית אסקפנג
    קבוצת פולקסווגן תפתח שני דגמים חשמליים עם אקספנג ובלי קשר תשתף פעולה גם עם יצרנית הרכב הסינית סאיק, ותפתח איתה פלטפורמה לרכב חשמלי יוקרתי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת הרכב הגרמנית פולקסווגן רוכשת נתח בעלות ראשון ביצרנית הרכב החשמלי הסינית אקספנג. כך הודיעו אמש שתי החברות בהצהרה משותפת. קבוצת פולקסווגן תשקיע באקספנג 700 מיליון דולר, בין השאר במטרה לפתח יחד פלטפורמות וטכנולוגיה לרכב חשמלי שמיועדות בעיקר, אבל לא רק, עבור השוק הסיני.

     

    פולקסווגן רוכשת נתח ראשון מיצרנית הרכב החשמלי הסינית אסקפנג

     

    במקביל, ובלי קשר לעסקת אקספנג, קבוצת פולקסווגן הכריזה אמש באופן רשמי על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הסינית הממשלתית הגדולה ביותר, 'סאיק' (SAIC) לפיתוח משותף של פלטפורמה חשמלית לכלי רכב יוקרתיים, ככל הנראה עבור אאודי.

    תמורת 700 מיליון הדולר שפולקסווגן משקיעה באקספנג היא תקבל בשלב הראשון מניות בשיעור של כ-5% מן הבעלות באקספנג, כמו גם מושב בדירקטוריון של יצרנית הרכב הסינית, אבל גם אקספנג יוצאת נשכרת: היצרנית הסינית תקבל גישה למערך הרכש המפותח של פולקסווגן ותוכל להוזיל באופן ניכר את העלויות שלה.

    בהצהרה המשותפת של שתי החברות נכתב שהן "נכנסו לשותפות אסטרטגית ארוכת טווח… בנוסף, הצדדים יבחנו שיתופי פעולה אסטרטגיים פוטנציאליים נוספים במספר תחומים, כולל שיתוף פעולה בפלטפורמות עתידיות של כלי רכב חשמליים, טכנולוגיות תוכנה ושרשרת אספקה".

     

    פולקסווגן רוכשת נתח ראשון מיצרנית הרכב החשמלי הסינית אסקפנג

     

    הפרויקט המעשי הראשון של שתי החברות הוא פיתוח שני דגמים חשמליים חדשים בגודל בינוני אשר ככל הנראה יתבססו על פלטפורמת MEB של פולקסווגן ועל טכנולוגיות שאקספנג פיתחה בתחומי ההנעה, מערכות ההפעלה והקישוריות עבור דגם G9 שלה. שני הדגמים, ככל הנראה קרוסאוברים, יפותחו במרכז המחקר והפיתוח החדש של פולקסווגן בסין וייוצרו במפעלים של פולקסווגן, והם צפויים להגיע לאולמות התצוגה בשנת 2026 ולהימכר תחת המותג פולקסווגן.

    אקספנג היא יצרנית סינית קטנה וצעירה, ולאחרונה החלה את דרכה באירופה, רגע לפני תחילת שיווק מכוניות בישראל. בטווח המיידי לא צפוי שההסכם עם פולקסווגן ישנה משהו בתוכניות אלה של אקספנג, אבל ככל שיתחזק קשר בין שתי החברות ייתכן שפולקסווגן תיקח על עצמה גם לקדם את השיווק שלה באירופה. אקספנג פיתחה עד עתה את רוב הטכנולוגיה שלה "בתוך הבית" ובכלל זה טכנולוגיית סיוע לנהיגה, מערכת הפעלה לממשקי משתמש וגם מערכות ליבה כמו מערכת ההינע וארכיטקטורת חשמל במתח של 800 וולט. מטה החברה נמצא בגואנגג'ואו, סין ויש לה משרדים ומרכזי פיתוח בבייג'ינג, שנחאי, עמק הסיליקון בקליפורניה ובאמסטרדם.

     

    פולקסווגן רוכשת נתח ראשון מיצרנית הרכב החשמלי הסינית אסקפנג

     

    פולקסווגן, שנוכחת בסין כבר משנת 1978 היא אחת מיצרניות הרכב הזרות הראשונות שהחלו לייצר רכב בסין, וזה היה בשנת 1984 עם 'סאיק'. בשנת 1991 הרחיבה פולקסווגן את פעילותה אל מיזם משותף נוסף, עם יצרנית הרכב הראשונה של סין – FAW, ומאז ועד לא מכבר היא הובילה את המכירות בשוק הסיני. במהלך השנה שעברה עקפה אותה יצרנית הרכב הסינית BYD, כלומר שיש לפולקסווגן לא מעט עבודה לעשות כדי לשמר את מעמדה בסין. לצורך זה החליטו הגרמנים להשקיע 1.1 מיליארד דולר בקומפלקס תעשייתי חדש לייצור רכב חשמלי בסין.

     

    לקריאה נוספת:

    אקספנג בדרך לישראל: כל מה שצריך לדעת על השיבוט המוזל של טסלה

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.