• Ad
  • הטנדר החשמלי של ג'ילי בדרך לאירופה
    מלחמת המחירים בשוק הסיני מעודדת יצוא רכב לאירופה, וטנדר ה'לייף סטייל' שמחירו בסין מתחיל ב-21,000 דולר מיוצא משם מוקדם מן הצפוי. האם הוא יקדים את פורד וג'נרל מוטורס?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית ג'ילי תתחיל לייצא בקרוב לאירופה את מותג ה'לייף סטייל' החדש שלה 'רדאר' ואת הדגם היחיד שלו לפי שעה – הטנדר החשמלי RD6.

     

    הטנדר החשמלי של ג'ילי בדרך לאירופה

     

    'רדאר' הוא עוד אחד מן המותגים הסינים שהוקמו מאפס על-ידי יצרנית רכב כדי להתמקד בנישה ספציפית – במקרה הזה שוק מקומי של מתעשרים חדשים שמבקשים לעצמם מוצרים יוקרתיים ומפנקים.

    רדאר מוגדר על-ידי ג'ילי כ"מותג סגנון החיים החשמלי הטהור לפעילויות שטח הראשון בסין", וג'ילי הקצתה למיזם הזה מרכז פיתוח עצמאי ומפעל ייצור ייעודי. עם זאת, את RD6 פיתחו אנשיה במהירות תוך התבססות על פלטפורמה קיימת וחלקים שנלקחו מטנדר אחר של הקבוצה – ג'ילי האויו (Haoyue). על העיצוב שלו הופקד מעצב הרכב הבריטי הנודע פיטר הורברי שעיצב דגמים חשובים שונים של וולוו, פורד, ג'ילי ולוטוס. הורברי נפטר לפני כחודש בגיל 73.

    'רדאר', כמותג, הושק בסין בשלהי השנה שעברה והסינים – מהירים ויעילים כדרכם – פרשו עבורו במהירות רשת של 52 אולמות תצוגה ו-24 מרכזי חוויה ב-50 ערים ברחבי סין. בפברואר השנה, לאחר השקה שנערכה בעיר שנג'ן, אוכלסו אולמות התצוגה בטנדר החשמלי RD6 אשר בנוי על פלטפורמת SEA. פלטפורמה חשמלית-ייעודית זאת פותחה עבור קבוצת ג'ילי על-ידי וולוו, ועליה בנויים דגמים רבים ממותגי וולוו, פולסטאר, 'סמארט', 'זיקר' ועוד.

    מעצם העובדה שהטנדר בנוי על פלטפורמה חשמלית ייעודית, ולא על שלדת סולם קלאסית, ברור שלא מדובר ברכב עבודה קשוח אלא בכלי שמיועד לפעילויות חווייתיות ולא לעבודה קשה. עם זאת, הוא יכול לשאת 450 קילוגרם מטען ולגרור משקל של 3 טונות.

     

    הטנדר החשמלי של ג'ילי בדרך לאירופה

     

    ממדי הטנדר החשמלי הזה דומים למדי לאלה של טויוטה היילקס: אורך של 526 סנטימטרים, רוחב של 190 ס"מ, גובה של 183 ס"מ ובסיס גלגלים של 312 ס"מ. משקלו כ-1.66 טונות.

    בסין מוצע RD6 עם שתי תצורות הנעה – מנוע אחורי שמספק 272 כוחות סוס או עם צמד מנועים והנעה כפולה. המהירות המרבית מוגבלת ל-185 קמ"ש ותאוצת הגרסה הבסיסית מעמידה ל-100 קמ"ש עומדת על 7.3 שניות. הטנדר מוצע עם שלושה גדלים של מארזי סוללה, עם תכולת אנרגיה של 63 קילוואט שעה (טווח של 400 קילומטרים לפי הסטנדרט הסיני), 86 קילוואט שעה (550 קילומטרים) או 100 קילוואט שעה (632 קילומטרים) ואפשרות לטעינה מהירה בקצב של 120 קילוואט.

    RD6 הושק במקור בסין בפברואר עם תג מחיר של 25,000 דולר לגרסה הבסיסית (סוללת 63 קילוואט שעה) 27.8 אלף דולר לגרסת הביניים ו-32 אלף דולר לגרסה הבכירה, אבל מלחמת המחירים בסין אילצה את ג'ילי להשיק כבר באפריל השנה גרסה מוזלת עם תג מחיר של 21,000 דולר או 20,300 דולר בהזמנה מוקדמת.

     

    סגנון חיים ויומרות בשמים

    עיצוב סביבת הנהג ותא הנוסעים של RD6 נראים כאילו נלקחו AS IS מן הטנדר הסדרתי ג'ילי האויו (Haoyue), והתוצאה מודרנית אבל ממש לא יוקרתית. יש מסך מגע מרכזי בגודל 12.3 אינטש, מערכת הפעלה Galaxy OS מנצחת על כל מערכות הבידור ויש סט מלא של מערכות בטיחות וסיוע לנהיגה – אבל אין חוויית עיצוב או חומרים יוצאת דופן.

     

    הטנדר החשמלי של ג'ילי בדרך לאירופה

     

    המותג 'רדאר' אמור להציע בעתיד שורה ארוכה של כלי רכב לפעילויות פנאי והנאה, למשל טרקטורונים, וזה מתקשר היטב עם פעילותה של קבוצת ג'ילי בתחום האופנועים (משם היא נכנסה במקור לענף הרכב). מיותר, לכן, להזכיר שלטנדר שלה, שאמור להתמודד בעיקר מול מוצרים כמו 'ריביאן', יש אפשרות להעברת חשמל מן הסוללה שלו למכשירים חיצונים (V2L) בהספק של 6 קילוואט, ושקעי 220 וולט להפעלת מכשירי חשמל.

    מנכ"ל רדאר, לינג שיקואן, אמר עם השקת המותג שהחברה מקווה לעמוד ביעד של שלושה מיליון יחידות בשנה בשוק המקומי הסיני עד לסוף העשור, והסביר ש"יותר ויותר אנשים בוחרים כיום באורח חיים בריא עם פעילויות בשטח", ואפשר לפרש את זה בשני אופנים: או שהאיש אופטימי ברמות על, או שהוא סופר בסכום הזה גם טרקטורונים וכלי רכב אחרים שמיועדים לנהיגה בשטח, כמו רכבי SBS למיניהם.

    כך או אחרת – 'רדאר' עושה כעת את דרכו לאירופה וזה יכול להיות אחד המותגים היותר צבעוניים ומעניינים שינחתו אצלנו בקרוב. טנדרים חשמליים אחרים שצפויים להגיע במוקדם או במאוחר לאירופה כוללים בין השאר את פורד F-150 לייטנינג, האמר החשמלי, שברולט סילברדו ו-GMC סיירה החשמליים וגם 'ראם'  1500 REV. על פניו נראה שלג'ילי יש סיכוי טוב להקדים אותם ולהציב גלגלים באירופה לפניהם.

     

    הטנדר החשמלי של ג'ילי בדרך לאירופה

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.