Ad

סניק עוברת לדור 4

אחרי שהתלהבנו מן העיצוב אפשר להסיר את הכובע גם בנוגע לשימושיות: רנו אמנם הפכה את סניק לסוג של קרוס-אובר אבל לא ויתרה על חמישה מושבים נפרדים
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

כשבוע לפני תערוכת ז'נבה חשפה רנו תמונות ראשונות של סניק החדשה – דור רביעי למכונית שהמציאה מחדש את קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים לפני שני עשורים בדיוק.

 

רנו סניק החדשה הוצגה בתערוכת ז'נבה

 

מן התמונות הראשונות אפשר היה להבין שגם סניק נכנעה לאופנת הקרוסאוברים, ואימצה עיצוב מוגבה – וכעת – לאחר החשיפה הרשמית ביום העיתונות הראשון של התערוכה – ברור שאכן זה היה הכיוון של מעצבי רנו.

סניק החדשה היא מכונית גדולה מקודמתה בכל הממדים: היא ארוכה ממנה ב-4 ס"מ (440 ס"מ כעת), רחבה ב-2 ס"מ (186.5 ס"מ), גבוהה בסנטימטר אחד (165 ס"מ) ואילו בסיס הגלגלים ארוך כעת ב-3 ס"מ (273.5 ס"מ).
עם זאת, נתון שמעיד יותר מכל על השינוי שעברה המכונית הוא מרווח הגחון שלה, שצמח ב-4 סנטימטרים מאד משמעותיים, ועומד כעת על 17ס"מ – נתון די שכיח בקרב הקרוסאוברים.

עדות נוספת לניצחון המראה על המהות מתקבלת כאשר מביטים בחישוקי הגלגלים הגדולים – בקוטר 20 אינטש ליתר דיוק, שהם הציוד הסטנדרטי לכל גרסאותיה שחל המכונית וגם להם יש תרומה למרווח הגחון שגדל.

חישוקי הסגסוגת העצומים עטופים בצמיגים במידה 195/55, כלומר שהתוצאה בכל מקרה היא מידת צמיגים מאד לא שכיחה, עם כמה סימני שאלה בנוגע לנוחות הנסיעה האפשרית עם חתך נמוך שכזה.
מצד שני, מי משקיע אנרגיה בנוחות נסיעה כשהוא יושב בכלי שמעוצב עם מראה של קרוסאובר?

 

רנו סניק דור רביעי תערוכת ז'נבה

 

תא הנוסעים מאופיין בסידור יותר קונבנציונלי של לוח המחוונים, אשר ממוקם במיקום הקלאסי מול הנהג ולא במרכז הדאשבורד – כפי שהיה בשני הדורות הקודמים (וכמו בסיטרואן פיקאסו).

המקום שהתפנה במרכז מאוכלס כעת על-ידי מסך מגע אנכי וגדול בגודל של 8.7 אינטש, שדרכו נשלטת מערכת המולטימדיה החדשה (עם תאימות לממשקי האפליקציות העדכניים) וגם מערכות נוספות של המכונית כמו מערכות הבטיחות והסיוע לנהג.

סניק מציעה כבר בגרסה הבסיסית ביותר שלה מערכת בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות, זיהוי הולכי רגל, מערכת לשמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה במהירויות שבין 70 ל-160 קמ"ש, וגם מערכת התרעה מפני עייפות נהג.
בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת התנגשות, זיהוי תמרורים ושינוי אקטיבי של אלומת האור הגבוה – מוצעות גם הן, חלקן בתוספת תשלום.

 

רנו סניק 2016

 

בשלב ראשון תוצע סניק עם מבחר מנועי דיזל בהספקים של 95, 110, 130 ו-160 כ"ס, ועם מנועי טורבו בנזין בהספקים של 115 ו-130 כ"ס.

כל יחידות ההנעה כוללות כסטנדרט תיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה, ונכון לעת עתה מוצעת תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול רק במנועי הדיזל עם 110 ו-160 כ"ס.

רנו מציעה גם סוג של מערכת היברידית קלה שמבוססת על מנוע הדיזל 110 כ"ס שמשולב במנוע חשמלי לתגבור התאוצה, ולמערכת זאת אין אפשרות להסיע את המכונית בכח החשמל בלבד.

סניק מוצעת בשלב זה בגרסת חמישה מקומות ישיבה בלבד – עם אותו סידור קלאסי – שימושי ונוח – שהוצע כבר בדור הראשון של המכונית לפני 20 שנים: בשורת המושבים האחורית ישנם שלושה מושבים נפרדים ומתכווננים.
בנוסף, וגם זה כרגיל – בתוך תא הנוסעים ישנו שפע של תאי אכסון שונים, רובם נסגרים, בנפח כולל של 63 ליטר, וזאת בנוסף לתא מטען בנפח של כ-500 ליטרים.

גרסת שבעה מושבים, "גראנד סניק", מוארכת – תוצג במהלך הקיץ השנה.

 

רנו סניק 2016

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות