Ad

סיטרואן בעקבות קיה: פיקאסו ב-135,000 ש"ח

האם לתג המחיר של 135,000 ש"ח ישנה משמעות מיסטית בשוק הרכב הישראלי והאם יצליח, בזכותו, סיטרואן פיקאסו בגרסת החמישה מושבים לקנות לבבות של רוכשי מכוניות משפחתיות קומפקטיות?
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

החל מאז שהופיע רנו סניק, ובמשך כמעט שני עשורים, היו מיניוואנים קומפקטיים דוגמת מאזדה 5 אחד הלהיטים של תעשיית הרכב בכלל, וגם בשוק הישראלי הייתה להם עדנה – בעיקר בקרב ציי הרכב.

 

סיטרואן פיקאסו 5 מושבים - 2016 - 002

 

אלא שמאז השקתו של ניסאן קשקאי, ולנוכח ההתעצמות האדירה של קטגוריית הקרוס-אוברים, נדחקים גם המיניוואנים הקטנים הצידה, ממש כמו מכוניות משפחתיות קטנות וגדולות, מכוניות סטיישן ועוד.

רוב המיניוואנים שזכו להצלחה בישראל הציעו עד היום 6 או 7 מושבים, למשל מאזדה 5 כאמור, קיה קארנס בתקופות שונות, ובעבר הרחוק יותר גם מיצובישי ספייס-וואגון בשלהי שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים.

על אף רמת השימושיות הגבוהה שלהם, וככל הנראה בגלל מחירים לא מפתים מספיק, נמכרו בישראל מיניוואנים קומפקטיים בעלי חמישה מקומות ישיבה רק במספרים זניחים, ולא ממש הצליחו להתחבב על הקהל המקומי.

ובכל זאת, לנוכח התרגיל המוצלח של קיה בשנה שעברה, אשר העלתה על כבישי הארץ את קיה ספורטאז' עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, תיבה אוטומטית, ותג מחיר של 135 אלף ש"ח (ששקול לזה מכונית משפחתית קומפקטית) – תוך שהיא משנה לחלוטין את התחרות בסגמנט ובסביבותיו, החליטו גם יבואני סיטרואן לעשות מעשה.

החל מן השבוע שעבר הם מציעים בישראל את סיטרואן פיקאסו בגרסת החמישה מושבים עם תג מחיר זהה.
על אף שהדגם נקרא 'C4 פיקאסו' הוא מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית המודולרית החדשה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן, שעליה בנויה גם גרסת השבעה מושבים שהושקה מעט לפניו, ולא על הפלטפורמה הוותיקה יותר (פלטפורמת ה-307) שעליה בנויה סיטרואן C4 מתוחת הפנים.

גרסת ה-7 מושבים של פיקאסו, שנקראת 'גראנד פיקאסו', היא כיום אחד הדגמים הנמכרים ביותר בקטגוריית ה-7 מושבים, במידה רבה בזכות מנוע הטורבו-דיזל שהיא מציעה.

תג המחיר של 135,000 ש"ח ("מחיר השקה") מתייחס לגרסת הבנזין, עם מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר החדש של הקבוצה, שמספפק 165 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציולנית חדשה מתוצרת אישין היפנית. נתוני הביצועים טובים מן המקובל בקטגוריית המיניוואנים: 8.4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, עם צריכת דלק תיאורטית של 17.9 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.

C4 פיקאסו מציע מידות אורך ורוחב ממוצעות לקבוצת המשפחתיות, 443 ו-183 ס"מ בהתאמה. גובה של 161 ס"מ ובסיס גלגלים מרשים של 278.5 ס"מ מאפשרים לו למקסם את מרחב הפנים, תוך הבטחה לאפשר שימוש בשלושה בוסטרים במושב האחורי וליהנות מתא מטען בנפח של 630 ליטר.

C4 פיקאסו מוצע ברמת אבזור מרשימה שכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 7 אינטש, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חיישני גשם ותאורה, בלם יד חשמלי, מפתח חכם וחישוקים קלים.
בשונה מן הגראנד פיקאסו לדגם הרגיל אין אופציה לחבילת "אקסקלוסיב" שכוללת מערכות בטיחות מתקדמות אינטגרליות מבוססות רדאר ומצלמה, אך ישנה מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad