• Ad
  • כמעט חמש שנים לאחר שרפורמת מבחני הנהיגה יצאה לדרך הצליחו אנשי משרד התחבורה למחשב את "הטופס הירוק"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד התחבורה הודיע היום (א') על התקדמות לעידן האינטרנטי גם בכל הקשור לבירוקרטיה של לימוד נהיגה, או לכל הפחות לחלק ממנה. "הטופס הירוק" המיתולוגי, אותו גיליון נייר בלוי שליווה את תלמיד הנהיגה החל מתחילת תהליך הלימוד ועד סופו – יהיה סוף סוף ממוחשב.

     

     

    במשך עשרות שנים, וגם אל תוך העידן האינטרנטי ועולמות האפליקציות, נאלצו מיליוני תלמידי נהיגה שהיו לנהגים להחתים טופס נייר ("רש"ל 18") במספר רב של תחנות בדרך אל רישיון הנהיגה המיוחל שלהם. גם מי שכבר החזיק ברישיון נהיגה וביקש לשדרג אותו או להוסיף דרגת רישיון חדשה, נאלץ להוציא בכל פעם מחדש "טופס ירוק" באחת מתחנות הצילום שנמצאות בחנויות אופטיקה ברחבי הארץ.

    לא עוד. היום הודיע  משרד התחבורה שאת בקשת הרישיון הראשונית אפשר סוף סוף למלא באתר האינטרנט של משרד התחבורה ובאותה הזדמנות למלא גם הצהרת בריאות רפואית. אנשי המשרד אומרים ש"אם הצהרת הבריאות תקינה" (לא ברור לפי אילו קריטריונים), "התלמיד יצטלם באחת מתחנות הצילום ויבצע בדיקת ראייה, אשר תעודכן "און-ליין" בטופס המקוון". במילים אחרות – ההליך החדש לא מבטל את בדיקת הראיה ואת הצילום – וזה הגיוני – אלא מעביר את התהליך כולו לדיגיטל במקום שיבוצע על גבי נייר. ההליך החדש חוסך את הצורך המיותר להגיע לסניף של אגף הרישוי כדי להגיש שם את הטופס. מאידך, כל תהליך הבדיקה הרפואית על-ידי רופא משפחה בוטל, וכעת סומכים על ההצהרה של מבקש הרישיון לגבי מצבו הבריאותי.

     

     

    לאחר סיום השלב הזה יקבל התלמיד הודעת טקסט למכשיר הטלפון הנייד שלו ויוכל לגשת ולבצע את המבחן התיאורטי (למעט מי שכבר מחזיק ברישיון נהיגה). בבואו לאתר המבחן (לאחר ששילם אגרה באינטרנט כבעבר) יהיו פרטיו האישיים  מעודכנים במערכת והוא יוכל להיבחן. לתלמיד יהיה "אזור אישי" עם שם משתמש וסיסמא, והוא יקבל עדכונים בנוגע לתוצאות של כל שלב באמצעות מסרונים לטלפון הנייד.

    כעת, כבעבר, כולל הטופס הדיגיטלי את תמונת התלמיד ואת פרטיו האישיים ואישורי כשירות רפואית, כמו גם את תוצאות המבחנים העיוניים והמעשיים שביצע. הבדיקות הרפואיות והצלחה במבחן העיוני תקפים למשך שלוש שנים. קטינים בני פחות מ-16 צריכים להגיע אל תחנת הצילום יחד עם אחד ההורים, ועם תעודת הזהות של ההורה כולל הספח שלה. ממשרד התחבורה לא נמסר האם תלמיד נהיגה באופנוע, אשר זקוק לאישור של אחד ההורים, יוכל להעביר אותו באותו תהליך או שעדיין יידרש להגיע – כנהוג כעת – לאגף הרישוי.

    לא מיותר להזכיר שכבר לפני כחמש שנים החלו אנשי משרד התחבורה לפרמט רפורמה בלימוד הנהיגה במטרה לפטר את בוחני הנהיגה שהועסקו על-ידי המשרד, ולהפריט את השירות לטובת זכיינים פרטיים. המהלך כלל איפיון של מערכת חדשה ("ברוש") לניהול המבחנים, אלא שמי שאיפיין אותה לא כלל בה, מסיבות ששמורות איתו, את תהליך "הטופס הירוק".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף סוף: "הטופס הירוק" של לימודי הנהיגה עבר לאינטרנט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.