• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אופל חשפה היום תמונות רשמיות ראשונות של הדור החמישי של קורסה, והפעם סוף סוף ללא הסוואה. אצלנו בארץ ברבעון הראשון של השנה הבאה

    אחרי כמה וכמה משחקים מוקדמים, אשר כללו תמונות מוסוות כאלה ואחרות, חשפה היום (ד) אופל באופן רשמי את קורסה החדשה שלה, אשר תוצג לראשונה בפני קהל בתערוכת פריז הקרובה, באוקטובר.

    כפי שכבר כתבנו כאן מספר פעמים בעבר, קורסה החדשה מבוססת על הפלטפורמה של הדגם היוצא, לכן המידות הכלליות שלה, ובעיקר מרווח הסרנים, לא שונו משמעותית.

    זאת כנראה גם הסיבה שאנשי אופל מתאמצים כל כך להדגיש את ההבדלים בין הקורסה הנוכחית (D) לבין המכונית החדשה (דור חמישי או 'קורסה E').
    לטענתם "אף חלק בשלדה של המכונית החדשה לא זהה לזו של המכונית היוצאת", והם גם טוענים לשינויים כבירים במערכת המתלים ובכיול השיכוך ומערכת המתלים בכלל. אנשי אופל גם טוענים שכל "הארכיטקטורה של מערכת החשמל" הוחלפה למערכת חדשה לחלוטין.

    למעט תמונות סופיות ורשמיות של הדגם החדש אופל עדיין לא מגלה את כל הפרטים, ולכן גם לא מחדשת המון יחסית למה שכבר פורסם עד עתה. עם זאת, ממה שכן פורסם היום אפשר לזהות עיצוב חיצוני דומה לזה של המכונית היוצאת אבל הרבה יותר רענן ממנו, ועיצוב פנים מודרני ונאה מאד.

    כפי שכבר כתבנו בעבר, החידוש המשמעותי ביותר הם מנועי 1.0 ליטר תלת צילינדרי מוגדש טורבו, ומנוע 1.4 ליטר בעל ארבעה צילינדרים, גם הוא מוגדש טורבו, שניהם חדשים לגמרי ושניהם יוצעו עם תיבות הילוכים ידניות חדשות.

    מנועי ה-1.2 וה-1.4 ליטר האטמוספריים עודכנו כדי לעמוד בתקני זיהום האוויר אירו 6, ובנוסף לתיבה הידנית תציע אופל שתי תיבות הילוכים חדשות – אחת אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה, ואחת רובוטית בעלת מצמד בודד.

    אנשי אופל לא מגלים עדיין אלו מנועים יזווגו עם אלו תיבות, אבל הם כן מגלים שהמכונית תיוצר במקביל בספרד ובגרמניה החל מסוף שנה זו, מה שאומר שאפשר לצפות לקורסה החדשה אצלנו בתחילת השנה הבאה (אם היבואן יגיע לסיכום חיובי עם היצרן לגבי המחירים).

    אפשר לשער שהמנועים האטמוספריים יהיו פחות יקרים, ואם אחד מהם או שניהם יוצעו עם תיבות אוטומטיות סביר שהוא יהיה המנוע העיקרי בישראל.

    עם זאת, במידה שתיבה אוטומטית קונבנציונלית תוצע רק במנועי ה-1.0 ליטר (שיוצע בגרסאות בעלות 90 ו-115 כ"ס ו-17.3 קג"מ) וה-1.4 ליטר (100 כ"ס, 21.5 קג"מ) החדשים, לא מן הנמנע שאחד מאלה יהיה הדגם היותר אטרקטיבי בישראל.

    כך או אחרת, קורסה החדשה תוכל להתחרות ברצינות על השוק הישראלי רק אם תציע הצעה אטרקטיבית מזו שמציעות כרגע יונדאי i20, טויוטה יאריס, סיאט איביזה, פורד פיאסטה ורנו קליאו, ולצורך זה יצטרכו היצרן והיבואן להתיישר על מחיר אטרקטיבי מזה של מריבה החדשה.

    בנוסף לגרסת החמש דלתות, שתהיה המעניינת יותר בישראל, תוצע קורסה גם בגרסת 3 דלתות ועם מנוע דיזל – שלא כל כך חשובים לשוק הישראלי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נחשפה לגמרי: אופל קורסה חדשה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.