• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נהגים שיורשעו בנהיגה בניגוד לחוק בחוף-ים צפויים להחמרה בענישה: בנוסף לקנס ופסילת רישיון, הצעת חוק חדשה קובעת שבית משפט יוכל להחרים את כלי הרכב של אותם נהגים לתקופה של עד 120 יום. ועדת השרים לענייני חקיקה תחליט ביום ראשון אם לאשר את הצעת החוק

    ביום ראשון הקרוב (13.7) תדון ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת חוק שהגישה קבוצת חברי כנסת, לפיה בית משפט יוכל להחרים את כלי הרכב של נהג שהורשע בנהיגה בניגוד לחוק בחוף-ים. תקופת ההחרמה המרבית תהיה 120 יום, והיא מתווספת לעונשים הקבועים כיום בגין נהיגה בניגוד לחוק בחוף-ים: קנס כספי ופסילת רישיון נהיגה לתקופה של עד 120 יום.

    "תיקון זה נדרש לאור נתונים של משטרת התנועה והרשות הלאומית למניעת תאונות דרכים, מהם עולה כי במקרים רבים, למרות פסילת רישיון הנהיגה, ממשיכים נהגים שרישיונם נפסל לנהוג, תוך זלזול בוטה בחוק ובחיי אדם", כך מבהירים חברי הכנסת בדברי ההסבר של הצעת החוק. "תיקון זה מבטא את ההכרה בחומרתה ובהשלכותיה המזיקות של עבירת הנהיגה בחוף הים".

    על-פי משרד הפנים, אכיפת החוק בעניין נהיגה בחופי ים מבוצעת בהיקף נרחב יחסית. בדיון שערכה בנושא ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת לפני כשנה, הבהיר בכיר במשרד כי "רוב האכיפה (אנחנו) עושים באמצעות רשות הטבע והגנים. אנחנו מכשירים אותם וגם את הרשויות המקומיות. למעשה איסור נהיגה נאכף ברובו בכל מדינת ישראל בצורה מאוד מסיבית וטובה".

    עם זאת, נתוני האכיפה מעידים כי היקף האכיפה מרשים פחות מזה שמציג משרד הפנים. למשל, בשנת 2012, במבצע אכיפה שנערך במשך 13 סופי שבוע בקיץ, נרשמו דו"חות לכ-60 נהגים בלבד. יש לזכור כי למדינת ישראל יש רצועת חוף באורך של 306 ק"מ, מהם 19 ק"מ של חופים מוכרזים, כ-161 ק"מ של חופים אסורים לרחצה (למשל, נמלים ובסיסי צה"ל), ועוד כ-125 ק"מ של חופים "ללא סטטוס". בסך הכל, על-פי נתוני משרד הפנים, יש בישראל כ-140 חופים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נהגתם בחוף הים? הרכב יוחרם ל-4 חודשים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.