• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם מאזדה תצליח לייצר הפתעה גם בישראל לנוכח מחיר אטרקטיבי של קיה ספורטאז'?

    מאזדה החלה ביום שישי האחרון את מכירתו של המיני קרוס-אובר החדש שלה, CX-3, תחילה בשוק הביתי שלה ביפן.

    CX-3 מוצע ביפן אך ורק עם מנוע הדיזל החדש של מאזדה, בנפח 1.5 ליטר, וללא מנוע בנזין בנפח 2.0 או 1.5 ליטר.
    מנועי דיזל אמנם מבוקשים מאד בשנים האחרונות בחלק מפלחי השוק ביפן, כ-75% ממכירותיו של CX-5 שם הן עם מנוע דיזל, אבל CX-3 הוא קרוס-אובר קטן יחסית, ואפשר היה לצפות שהוא יוצע גם עם אופציה למנוע בנזין.

    לאחר תחילת המכירה של CX-3 ביפן צפויה תחילת המכירה שלו באוסטרליה עוד החודש, ההשקה הרשמית של הגרסה האירופית צפויה השבוע בתערוכת ז'נבה ותחילת המכירות שם צפויה בחודש הבא, ולאחר מכן הוא צפוי לנחות אצלנו, בישראל, ובארה"ב.

    דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, ידועה ב"שפנים" שהיא שולפת בעת השקתם של דגמים חדשים ואסטרטגיים מבחינתה: כך היה במידה מסוימת עם 3 החדשה, יותר מכך עם CX-5, ועוד קודם לכן עם כל דגם חשוב – ממאזדה 6 ואחורה עד ללאנטיס. שאלת 120 אלף השקלים היא האם גם הפעם תוכל דלק מוטורס לשלוף שפן ולהפתיע, או שהיא חושקה באופן בעייתי מידי באמצעות המהלך השיווקי האחרון של טלקאר, יבואנית קיה לישראל.

    משמעות אסטרטגית

    CX-3 הוא אחד משני דגמים חשובים מאד שמאזדה תשיק השנה בישראל, ומכיוון שמדובר בפלח השוק החם והמתפתח במהירות הגדולה ביותר בעולם כיום הרי שזהו גם דגם אסטרטגי בעל חשיבות רבה לטווח הארוך.
    בנוסף, CX-3 צפוי להימכר בעיקר ללקוחות פרטיים וממילא הוא שייך לפלח שוק שמתח הרווחים בו גדול יותר, לכל יחידה נמכרת, מפלחי שוק עממיים אחרים.

    בשונה ממאזדה 2 החדשה, שנכנסת לפלח שוק מאד מוגדר וברור ותוסיף להילחם על ציי הרכב וחברות ההשכרה, פלח השוק של קרוס אוברים קטנים נמצא במהלך התהוות, בעיקר לנוכח כניסתם השנה של דגמים חשובים כמו סוזוקי ויטארה והונדה HR-V.

    כל המתמודדים בפלח השוק הזה ספגו לאחרונה מהלומה לא פשוטה כאשר קיה החלה לשווק את גרסת ה-1.6 ליטר של ספורטאז' האוטומטי – כלי מקטגוריית הגודל של מיצובישי אאוטלנדר ומאזדה CX-5, עם תג מחיר של 135,000 ש"ח. מחיר זה מציב תקרת זכוכית מעל הקרוס-אוברים הקטנים יותר, ששאפו להימצא ברמת מחירים קרובה ל-130,000 ש"ח.

    בניגוד למתמודדים הקיימים בשוק – סוזוקי קרוסאובר, ניסאן ג'וק, שברולט טראקס ואופל מוקה, מאזדה מכניסה שחקן חדש לזירה, וכרגיל האתגר שלה הוא למצוא את רף המחיר שיותיר בידה את הרווח הרב ביותר כאשר משקללים את מספר היחידות שיימכרו כפול המחיר שלהן.
    החישוק של מאזדה על-ידי קיה עשוי להיות בעייתי במיוחד מכיוון שדלק מוטורס ודאי הודיעה זה מכבר למאזדה כמה מכוניות היא מתכוונת למכור השנה בישראל.

    CX-3 הוא גם אחד הדגמים החדשים החשובים ביותר עבור מאזדה, אשר פינתה עבורו מקום במפעל שלה בהירושימה, ומתכננת למכור כ-150,000 יחידות ממנו בשנה (מהן, לדברי החברה, כ-36,000 ביפן, שם הוא מוצע תמורת 20,000 דולר).

    לזכותו של CX-3 עומד עיצוב מרשים ויחידת הנעה עדיפה על אלה של סוזוקי וניסאן, למשל, ומאזדה תוכל גם להעשיר את רמת האבזור שלו וליצור סטנדרט חדש. אבל רף המחיר הפך לסוגיה מהותית במיוחד לקראת השקת הדגם הזה בישראל, מה שהופך את ה"ארנביה" של דלק מוטורס לאחד המקומות המסקרנים ביותר בשוק כרגע.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מכונית ההפתעות של מאזדה: CX-3 הושקה ביפן רק עם מנוע דיזל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.