טויוטה השיקה ביפן את C+ pod: מיקרו-מכונית חשמלית עירונית

הרכב הדו-מושבי הקטן של טויוטה מיועד בעיקר למשתמשים ארגוניים ועיריות, אבל נראה מתוק מספיק גם למשתמשים פרטיים.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אין זה סוד שטויוטה, מי שקידמה יותר מכל יצרנית רכב אחרת את הטכנולוגיה ההיברידית, הימרה בגדול על כך שהשלב הבא בתחבורה יבשתית יתבסס על הנעה מימנית, ובעשותה כך זנחה את הפיתוח של כלי רכב חשמליים. כעת, בתוך כדי מאמץ של יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם לסגור במהירות את הפער, ולפתח כלי רכב חשמליים, היא משיקה מיקרו-מכונית עירונית דו-מושבית בשם C+pod.

 

 

C+pod היא מכונית חשמלית קטנה, באורך של 249 סנטימטרים בלבד, ברוחב של 155 סנטימטרים ובגובה של 129 סנטימטרים, ואורך בסיס הגלגלים שלה הוא 178 סנטימטרים. המכונית מונעת באמצעות מנוע חשמלי קטן שמספק 9.2 קילוואט וכ-6 קג"מ של מומנט, והוא מותקן על הציר האחורי שלה ומניע את הגלגלים האחוריים. C+pod שוקלת פחות מ-700 קילוגרם, ומתחת לרצפה שלה מותקנת סוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה של 9 קילוואט שעה שמספקת טווח נסיעה מרשים, לכלי רכב כזה, של עד 150 קילומטרים. טעינה של C+pod משקע טעינה ביתי במתח של 220 וולט ובהספק של 16 אמפר אורכת חמש שעות.

 

 

אנשי טויוטה מגדירים את C+pod ככלי רכב שנועד "לשימוש יומיומי למרחקים קצרים", והיא החלה לשווק אותו למשתמשים ארגוניים שמבצעים נסיעות תכופות ללקוחות – למשל לצורך ביצוע עבודות תחזוקה או משלוחים קטנים, וכן לרשויות מוניציפליות שמפעילות כלי רכב במרחב העירוני.

עם מהירות מרבית של 60 קמ"ש מדובר בכלי רכב שלא נועד לנסוע על כבישים בינעירוניים, ומתוך התמקדות במפעילים מוסדיים ורשויות מוניציפליות, ומוכנות תמידית לרעידות אדמה ומצבי אסון – טויוטה התקינה במכונית הזאת גם שקע שאליו אפשר להתחבר לצורך אספקת אנרגיה למקומות שנותקו מאספקת חשמל סדירה. סוללה טעונה במלואה יכולה, במקרים כאלה, לספק חשמל למשך כעשר שעות.

לדברי אנשי טויוטה, צריך להתייחס אל C+pod כאל חוליה אחת בשרשרת של שירותי ניידות חשמליים שהיא מפתחת, בהם – בין השאר – שותפות עם אחת מספקיות האנרגיה היפניות לאספקת שירותי טעינה לכלי ניידות חשמליים במסגרת פרויקט שנקרא Toyota Green Charge. מיזם משותף זה יתקין תשתיות טעינה בארגונים שמפעילים כלי ניידות חשמליים.

בשונה ממאות דגמים שונים של כלי רכב חשמליים קטנים שמיוצרים בסין ובדרום מזרח אסיה בכלל, C+pod מיוצרת על-ידי טויוטה במפעל לייצור רכב ובסטנדרטים של יצרנית רכב, אם כי בשלב זה – ככל הידוע – אין כוונה לייצא אותה לאירופה ולארה"ב או לייצר אותו גם ביבשות נוספות. בשונה מכלי רכב סינים זולים, C+pod – שמיוצר אך ורק עם הגה ימני – עולה ביפן כ-16,000 דולרים. אחת המתחרות האופנתיות שלה, דרך אגב, תהיה סמארט החשמלית שתיוצר בקרוב בסין לאחר שג'ילי רכשה ממרצדס את מחצית הבעלות במותג.

 

 

המידות הזעירות של כלי הרכב החשמלי מאפשרות לו רדיוס סיבוב מינימלי של 3.9 מטרים, וזה מאפשר לו להשתחל בקלות במקומות צפופים ובסימטאות קטנות. עם זאת, לדברי טויוטה, C+pod עומד בכל דרישות הבטיחות היפניות המקובלות בקטגוריית המיקרו ("קיי קאר"), ובכלל זה הגנה בעת תאונה והפחתת פגיעה בהולכי רגל. מותקנת בו מערכת לשמירת מרחק ובלימה אוטונומית למניעת תאונה, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, וכן חיישני חניה ומערכת בלימה אוטונומית בעת נסיעה לאחור.

 

  • Ad