• Ad
  • פולקסווגן חשפה אב-טיפוס פועל של עמדת טעינה ניידת שתפעל בחניונים סגורים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אך לפני כמה חודשים זה נשמע כמו רעיון חמוד אבל טיפ-טיפה הזוי, והנה זה קורם עור וחוטי חשמל: חטיבת הרכיבים של קבוצת פולקסווגן חשפה אמש אב-טיפוס פועל של רובוט טעינה נייד שנועד לסייע להתגבר על אחד החסמים בשרך אל הרכב החשמלי: תשתיות טעינה.

     

     

    הרעיון הפשוט, והחכם יש לומר, הוא בעצם רובוט לניוד "סוללה על גלגלים" אשר אוספת את האנרגיה שלה בנקודת טעינה מרכזית של חניון סגור. הרובוט מסיע את הסוללות אל מכונית חשמלית או היברידית-נטענת ומחבר אותן כדי לטעון אותה. כך נפתרות שתי בעיות משמעותיות: הצורך לבנות עמדות טעינה מרובות בכל חניון, והצורך להקצות מקומות חניה ייעודיים לכלי רכב שזקוקים לטעינת חשמל.

    הרובוטים הטוענים של פולקסווגן מתיימרים לספק טעינה אוטונומית לחלוטין במקומות מאובטחים וסגורים כמו חניונים תת קרקעיים שבהם מצטמצם החשש לפגיעה בעוברים ושבים, והם מופעלים באמצעות אפליקציה ייעודית "ללא מגע יד אדם". המכונית מתגלגלת לתוך החניון ו"מספרת" למערכת ההפעלה המרכזית שהיא "מבקשת" טעינה, והמערכת שולחת אליה רובוט עם אחת מתוך קבוצת סוללות ניידות שהיא מנהלת אל מקום החניה שבו חנתה המכונית הנטענת.

    בשלב הבא מתקשר רובוט הטעינה עם הרכב עצמו, פותח את דלתית שקע הטעינה שלה, מחבר את כבל הטעינה של הסוללה הניידת אל השקע, ומבצע את כל תהליך הטעינה, כולל ניתוק הכבל, סגירת הדלתית והחזרת הסוללה למקום ללא כל מעורבות אנושית כלשהי.
    רובוט אחד, או קבוצת רובוטים, יכולים לנייד מספר לא מוגבל של סוללות ניידות אל מספר לא מוגבל של כלי רכב בו זמנית, ולאחר תום הטעינה להחזיר אותן אל תחנות העגינה שלהן.

    טעינת הרכב, אגב, מבוצעת בזרם ישר (DC) מסוללה אחת לאחרת, ולכן היא מהירה יותר מאשר באמצעות עמדת טעינה איטית סטנדרטית בזרם חילופין (AC).

     

     

    אנשי פולקסווגן מבטיחים לסיים את פיתוח החומרה והתוכנה – בעיקר אפליקציית V2X – כבר בחודש-חודשיים הבאים ולהכין מערכות ראשונות כאלה לשיווק מסחרי.

    לקריאה נוספת: מלאכי טעינה: הרובוט החמוד של פולקסווגן יטען את הרכב החשמלי שלך

    לקבוצת פולקסווגן – יצרנית הרכב הגדולה בעולם, יש גם את התוכניות השאפתניות ביותר כרגע מבין כל יצרניות הרכב הגדולות בתחום הרכב החשמלי, ובעולם שבו תשתיות טעינה עדיין לא מספיק מפותחות היא גם זו שתסבול מכך יותר מכל יצרנית אחרת. זו הסיבה שאנשיה נדרשים לפתח סט שלם של פתרונות לבעיית "הביצה והתרנגולת" שאופיינית להחדרת טכנולוגיית הנעה חדשה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.