• Ad
  • זינוק במכירות מכוניות חשמליות בעולם
    טסלה מכרה בשלושת החודשים הראשונים של 2021 רבע מכל המכוניות החשמליות החדשות בעולם. השוק הסיני לקח מחדש את ההובלה. 4.1% מכל המכוניות החדשות בעולם הן חשמליות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת ג'ייטו דיינמיקס, אשר אוספת ומנתחת נתונים אודות רוב שווקי הרכב בעולם, פרסמה נתונים מעניינים אודות המכירות העולמיות של רכב חשמלי, והנתון הראשון שמושך את העין הוא שברבעון הראשון של 2021 נמכרו ברחבי העולם יותר מכוניות חשמליות מאשר בכל שנת 2017.

     

    זינוק במכירות מכוניות חשמליות בעולם

     

    אנשי ג'ייטו סיכמו את המכירות ב-45 השווקים המרכזיים ומצאו שברבעון הראשון נמכרו בהם 727,000 מכוניות חשמליות, והם מניחים שאם נוסיף לסכום הזה את כל השווקים האחרים, הקטנים יותר, נחצה את רף ה-750,000. לדבריהם, בכל שנת 2017 נמכרו בעולם פחות מכוניות, ואפילו ביחס לרבעון הראשון של 2020 – שבו פרצה קורונה לחיים שלנו, ברבעון הראשון של 2021 נרשם זינוק של 142%.

    נתון מרתק בפני עצמו שמובא לנו על-ידי אנשי ג'ייטו הוא הגידול הדרמטי בשיעור כלי הרכב החשמליים מתוך כלל מכירות הרכב בעולם: במהלך 2019 כולה היוו המכירות האלה רק 2.0% מכלל המכירות בעולם, בסיכום 2020 הן היוו כבר 3.1%, וברבעון הראשון של 2021 הן מהוות 4.1% מכלל המכירות בעולם. באירופה מהוות מכוניות חשמליות מעט יותר מ-6% מן המכירות של רכב חדש.

    במהלך 2020 עקפה אירופה את סין במכירת רכב חשמלי מכיוון שהסינים קיצצו את הסובסידיות לרכב חשמלי במקביל לכך שהאירופאים הציגו חבילת סובסידיות חדשה. אלא שמציאות זאת התהפכה ברבעון הראשון לנוכח חבילת הטבות חדשה שניתנת בסין, במקביל להשקת דור חדש של מוצרים שם, בין השאר מתוצרתן של יצרניות רכב חדשות כמו ניו (NIO), בייטון (Byton), וויאה (Voyah) ושיפנג (Xpeng). גם טסלה – למרות העימותים שלה עם הממשל הסיני – הביאה את המפעל שלה לתפוקה מלאה והתוצאה היא שבסין נמכרו כמעט 400,000 מכוניות חשמליות שמהוות כ-53% מכלל המכוניות החשמליות החדשות שעלו על כבישי העולם ברבעון הראשון של 2021.

    על כבישי אירופה עלו ברבעון הראשון כ-212,000 מכוניות חשמליות שמהוות כ-28% מכלל המכוניות החשמליות שנמכרו בעולם, ואילו ארה"ב, למרות טסלה ובגלל הנשיא הקודם – דונלד טראמפ – מפגרת בתחום הרכב החשמלי. על אף שמדובר בשוק הרכב השני בגודלו בעולם, בארה"ב נמכרו רק 115,000 מכוניות חשמליות, כלומר כ-15% בלבד מכלל המכוניות החשמליות בעולם.

     

    זינוק במכירות מכוניות חשמליות בעולם

     

    בארה"ב הוצגו לאחרונה הקרוסאובר פורד מוסטאנג Mach-E והטנדר החשמלי הגדול F-150 Lightning, אבל סך המכירות של אלה עדיין שולי. לעומת זאת, טסלה שולטת במכירות – גם בארה"ב וגם בשאר העולם – עם 1 מכל 4 מכוניות חשמליות חדשות שנמכרו ברבעון הראשון. יחד עם זאת, התחרות הגוברת בעולם ככל שמוצגים דגמים חדשים, והעובדה שהדגמים של טסלה מתיישנים במהירות, גורמת לכך שחלקה היחסי של טסלה בשוק העולמי נמצא בנסיגה קבועה בהשוואה לתקופות קודמות.

    יצרנית הרכב הסינית וולינג (Wuling) מדורגת כיום במקום השני במכירות העולמיות של כלי רכב חשמליים עם 15.8%, ואחריה פולקסווגן עם 8%. במיקומים 4-8, עם נתחי שוק של בין 4.2% ל-4.8%, מדורגות קבוצת סטלנטיס, BYD, רנו-ניסאן, יונדאי-קיה ו'גרייטוול'.

    זאת רק ההתחלה

    אנשי ג'ייטו קובעים שגרף המכירות של כלי רכב חשמליים בעולם צפוי להישאר במגמת זינוק גם בחודשים ובשנים הקרובות ככל שיותר יצרניות יציגו דגמים חדשים ומתקדמים. קבוצת פולקסווגן, למשל, מציעה כבר כרגע 11 דגמים חשמליים שונים וממשיכה להשיק דגמים חדשים בקצב מהיר. הקרוסאובר של המותג פולקסווגן – ID.4 – ניצב כעת ראשון בטבלת המכירות של רכב חשמלי באירופה.

    באותה נשימה מזהירים אנשי ג'ייטו את כל מי שמבקש לקדם את הרכב החשמלי בעולם מפני כניסה לשאננות. לדבריהם, עדיין קיימים חסמים שמונעים מצרכנים לעבור לרכב חשמלי, והמשמעותי מכולם הוא מחיר רכישה גבוה מידי. "אם הענף לא יפעל במהירות", הם אומרים, "קיים סיכון שבסיס הלקוחות לא יגדל, וזה עלול לסכן את תוכניות הפיתוח של המפעלים לייצור רכב חשמלי". לדבריהם, "התפקוד של ממשלות משחק תפקיד מפתח בתחום זה, והן יכולות לפעול באמצעות הגדלת תמריצים או הפחתת מיסים על כלי רכב חשמליים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.