• Ad
  • רנו חשפה את גרסת הטרום ייצור של מגאן אי-טק
    רנו חשפה את מגאן 'אי-טק' החשמלית בתצוגה מקדימה לקראת ייצור סדרתי בצרפת. וכעת תשאלו את עצמכם מדוע לחשוף גרסת טרום ייצור ולצבוע אותה בצביעה נועזת ומושכת עין?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רנו, לא מעט בזכות חברת 'בטר פלייס' הישראלית, הייתה אחת מיצרניות הרכב הראשונות בעולם שהאמינה והשקיעה ברכב החשמלי, אבל כמו הרבה דברים אצל הצרפתים – גם את זה היא עשתה בדרך מסובכת ופתלתלה. במבחן התוצאה, 12 שנים לאחר הצגת אב הטיפוס של רנו פלואנס ZE – היצרנית הצרפתיה נשרכת הרחק מאחורי יצרניות רכב סיניות ואחרי קבוצת פולקסווגן בתחום הרכב החשמלי.

     

    רנו חשפה את גרסת הטרום ייצור של מגאן אי-טק

     

    לרנו יש אמנם סדרת כלי רכב חשמליים שכוללת עדיין את פלואנס ZE (מיוצרת בסין, אבל כבר לא בטורקיה ובקוריאה כבעבר), את 'זואי' (סופרמיני בת 10 שנמכרת היטב באירופה ומוצעת גם בישראל), את 'טוויזי' (מיני-קוואדרוסייקל עירונית) ואת הגרסאות החשמליות של 'קנגו' המסחרית הקטנה ו'מאסטר' המסחרית הבינונית, אבל אין לה פלטפורמה חשמלית טהורה כמו פלטפורמת MEB של קבוצת פולקסווגן ואף מכונית חשמלית מודרנית.

    היום (ג'), חשפה רנו את מגאן 'אי-טק' (E-Tech) החשמלית, לטענתה בגרסת הטרום-ייצור שלה, כלומר במצב של "כמעט מוכנה לייצור" וכל אחד ואחת מאיתנו יסיק לבד מדוע צעד כזה נחוץ לה. לדברי הצרפתים, מגאן 'אי-טק' החדשה מבוססת על הגרסה החשמלית (CMF-EV) של הפלטפורמה המודולרית המודרנית שלה, שעליה מבוסס כיום הדור החדש של מכוניות רנו וניסאן, וזה אומר שמצד אחד מדובר בצעד חשוב ביחס להסבות הנוכחיות של רנו (מגאן וזואי), אבל מצד שני עדיין לא מכונית חשמלית טהורה שתוכננה מדף נייר חלק כדי להיות כזאת.

    מגאן אי-טק היא מכונית מאד נחוצה עבור רנו, שחייבת לצמצם באופן מיידי את כמות הפליטה הממוצעת של זיהום אוויר מצי רכב שהיא מוכרת באירופה כדי להימנע מקנסות כבדים, והיא תיוצר בצרפת עצמה – עניין חשוב ברמת הגאווה הלאומית.

     

    רנו חשפה את גרסת הטרום ייצור של מגאן אי-טק

     

    כפי שאפשר ללמוד משם הדגם, ומן הטענה שהיא מכוונת ל"פלח C" – מגאן אי-טק אמורה להתמודד בפלח השוק הקומפקטי, כלומר במכוניות כמו פולקסווגן I.D 3, קיה EV6, יונדאי 'איוניק 5' או פיג'ו e308 העתידית. אלא שממדי המכונית -421 סנטימטרים לאורך, 180 לרוחב ו-150 סנטימטרים לגובה – קצת יותר צנומים ביחס, למשל, ליונדאי איוניק 5 או לפולקסווגן ID.3, ואפילו לא מאד רחוקים מאלה של פיג'ו e2008 (430 לאורך, 177 לרוחב, 153 לגובה).

    רנו מגאן 'אי-טק', שמתגלגלת על גלגלים בקוטר 20 אינטש שעטויים בגומי במידות 245/40, שוקלת 1,650 קילוגרם ומונעת באמצעות מנוע חשמלי בודד שמספק 217 כוחות סוס (160 קילוואט). המנוע מוזן מסוללה עם תכולת אנרגיה של 60 קילוואט אשר מאפשרת טווח נסיעה של כ-450 קילומטרים לפי תקן WLTP.

     

    רנו חשפה את גרסת הטרום ייצור של מגאן אי-טק

     

    כמה אנחנו קרובים לייצור סדרתי של המכונית הזאת? ובכן, אנשי רנו מספרים לנו שהם מייצרים כעת סדרת טרום ייצור של 30 מכוניות שבהן ייסעו אנשי מחלקות הפיתוח של רנו במהלך הקיץ הקרוב, ושהייצור הסדרתי יבוצע במפעל 'דואי' של רנו בצפון צרפת, אבל לא מספרים מתי זה יקרה.

     

    רנו חשפה את גרסת הטרום ייצור של מגאן אי-טק

     

    אז מה היה כל כך דחוף לרנו – אחת מיצרניות הרכב הראשונות שמכרה (ועדיין מוכרת) מכוניות חשמליות להציג "גרסת טרום ייצור" של מכונית חשמלית עתידית? נראה שהתשובה טמונה בכך שהמכוניות האלה, בגרסת הטרום ייצור שלהן, נצבעו בסכמת צבעים זועקת לעין של Renault Design, אשר נועדה למשוך הרבה מאד מבטים ועניין. זה יכול לשדר לממשלת צרפת שיצרנית הבית שלה עושה שימוש נבון בכספי משלם המיסים שהופשרו בעקבות משבר קורונה, ולצרכנים האירופאים שאולי לא ימהרו לקנות יונדאי או קיה, או פולקסווגן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.