וולוו מעכבת בכ-6 חודשים את ההשקה של ספינת הדגל החדשה שלה, EX90, הקרוסאובר החשמלי שהוא הדגם החדש החשוב ביותר של יצרנית הרכב השבדית-סינית מאז השקת XC40 בשנת 2017. הסיבה: לא הצליחו להשלים ולבדוק את קוד ההפעלה למערכות הסיוע לנהיגה.
נכון לעכשיו, אם לא יהיו עיכובים נוספים, תחילת הייצור של הדגם שהוצג לראשונה בשנת 2022 (על בסיס דגם קונספט שהוצג באמצע שנת 2021), ואמור להחליף את XC90 – מתוכננת לאמצע שנת 2024. הייצור יבוצע במקביל בסין ובארה"ב. EX90 אמור להיות הרכב החשוב אך גם הנמכר ביותר של וולוו בשוק כלי הרכב החשמליים טהורים.
ג'ים רואן, מנכ"ל חטיבת וולוו בקבוצת ג'ילי הודיע על העיכוב בעת פרסום הדוחות הכספיים של החברה בסוף השבוע האחרון, ותלה את האשם ב"מורכבות קוד התוכנה של מערכת הלידאר של EX90". "אנחנו כותבים הרבה תוכנה בעצמנו", הוא אמר, "וחשוב לנו לוודא שבפעם הראשונה שאנחנו מכניסים לידאר לרשימת ציוד הבטיחות שלנו… המערכת תפעל כמו שצריך… העיכוב מאפשר למהנדסים שלנו קצת יותר זמן לעשות את זה… התרומה של לידאר לבטיחות יכולה להיות מדהימה. מחקרים מצביעים על כך שהוספת לידאר יכולה להפחית עד 20% במספר התאונות הקשות ולצמצם את כלל סוגי התאונות בעד 9%".
טכנולוגיית לידאר – למעשה שימוש בפיענוח החזרי לייזר – משולבת לתוך כלל המידע שנקלט במחשב הסיוע לנהיגה יחד עם מידע ממערכת רדאר ומערך המצלמות, וזאת כדי לפצות על נקודות התורפה של המערכות האחרות. ב-EX90 יהיו 16 חיישני אולטרא-סאונד, שמונה מצלמות וחמישה מכ"מים, וההיתוך של המידע מהם ופיענוח מדויק של כל סוגי המידע שמתקבלים אמור לאפשר לכלי הרכב לקבל תמונה מדויקת של הסביבה כדי לצמצם את המעורבות של כלי רכב בתאונות, וכן לאפשר רמות גבוהות יותר של אוטונומיה.
שימוש סדרתי במערכת לידאר אמור היה להיות אחת מפריצות הדרך, והערך הטכנולוגי-חדשני החשוב ביותר של EX90 – קרוסאובר בגודל בינוני-גדול עם שלוש שורות מושבים שמונע באמצעות שני מנועים חשמליים שמניעים את כל הגלגלים.
ל-EX90 יהיו שתי גרסאות עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 107 קילוואט שעה (אותה סוללה שמשמשת גם את פולסטאר 3), ואפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 250 קילוואט. הגרסה הסטנדרטית עמורה להציע 408 כוחות סוס והגרסה הספורטיבית תספק 517 כוחות סוס.
לקריאה נוספת:
קבלו את EX90 – הקרוסאובר החשמלי הטהור הראשון של וולוו