• Ad
  • טיול לסופ"ש: מסלול מים ברמת השופט בשיא הקיץ
    יום אחד אולי ישחררו את מי המעיינות לטבע ונחלי הארץ ישובו לזרום כמקדמת דנא. עד אז אפשר ליהנות, גם בשיא הקיץ, מן הזרימה הצוננת של נחל שלף ברמת מנשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מה אנחנו רוצים ביום קיץ חם? צל, משב רוח שמניס את החום, וזרימת מים שתצנן את כפות רגלינו ואולי גם תאפשר שכשוך וטבילה. במציאות הישראלית רוב המעיינות שכחו מה זה להרוות נחלים, מפני שרוב שפיעתם נתפסת אל מערכת המים. משום כך אנחנו מעריכים ומוקירים כל מקום – נידח ככל שיהיה – שבו אפשר לממש פנטזיה רטובה.

     

    טיול לסופ"ש: מסלול מים ברמת השופט בשיא הקיץ

     

    אם וכאשר מגיעים אל פינת חמד נדירה כזאת אפשר לבלות יום שלם לצד זרזיף המים, ובמיוחד כאשר נביעה או זרימה מוצלות בצל עצים גבוהים ורוח קרירה מנשבת ממעל.

    מספר מעיינות נובעים לאורך כל ימות השנה על רמת מנשה, והם מפכים בלחש קסום מן האדמה ומפרנסים פלגים קטנים של מים מתוקים וצלולים, ואנחנו מוצאים את עצמנו צועדים לכיוון שמורת הטבע שעוטפת את יובלי נחל דליה. צמחיה ירוקה, עצים גבוהי צמרת, פינות מוצלות לישיבה ואי אילו אפשרויות שכשוך במים צוננים.

    נחל שלף זורם, ככל שאפשר לכנות את זה "זרימה", גם בשיא הקיץ, ולאורכו אפשר לפסוע בשני מסלולים שאורכם המרבי כחמישה קילומטרים. הנחל נובע ברמת השופט שעל רמת מנשה וזורם בתוך עמק רחב וירוק. לאורך כשלושה קילומטרים של טבע ירוק נמצאים פלגי מים חיים שאליהם נוספים מי מעיין 'עין מחוללים'.

     

    טיול לסופ"ש: מסלול מים ברמת השופט בשיא הקיץ

     

    עצי אקליפטוס וצפצפה ותיקים מגוננים ומצלים חלקים נרחבים מן המסלול, וההולכים יכולים לשכשך רגליים במים הזורמים ובמספק מקומות אפילו לרבוץ בתוך המים.

    העונג הרטוב מקושט בצמחייה נחלים עשירה בצל עצי אולמוס שעיר נדירים שמשגשגים רק באזור זה, עצי ערבה בוכיה ומספר מיני עצי צפצפה שמנשאים לגובה מרשים מאד.

    ערוץ נחל שלף מחבר ונבלע לתוך האפיק הזורם של נחל דליה, ואפשר לבחור בין שני מסלולי הליכה: ארבעה קילומטרים בהליכה רגלית, או מסלול נסיעת שטח שמתאים לכלי רכב מוגבהים.

     

    טיול לסופ"ש: מסלול מים ברמת השופט בשיא הקיץ

     

    אל מסלול ההליכה, לאורך סימון שבילים כחול, מגיעים בנסיעה של כקילומטר דרומה ממעגל התנועה (כיכר) שליד קיבוץ רמת השופט, על כביש 672. מצד ימין מבחינים בסימון הכחול לא הרחק מן הכניסה לשביל, וחלקו הראשון לא מוצל לכן חייבים להגיע חבושים בכובעים ומוגנים מן השמש.

    החלק המהנה מתחיל כאשר מגיעים למעיין 'עין שלף', ואת המעיין הבא – 'עין דמומית', צריך למצוא כשהוא חבוי בין צמחי פטל דוקרניים. מכאן ממשיך מסלול הליכה מוצל, חלקו בתוך המים וחלקו על שביל שממשיך לאורך הנחל. לצד המסלול נפגוש בשיחי צבר, שרידי טחנות קמח עתיקות ושפע שיחי פטל מאובקים וקוצניים. המסלול מסתיים ב'עין מחוללים'.

     

    טיול לסופ"ש: מסלול מים ברמת השופט בשיא הקיץ

     

    אם ממש חם, או שמוותרים על הליכה, אפשר להגיע עם כלי רכב מתאימים ובנהיגה רגועה דרך כביש 6954 (כביש הגישה לקיבוץ רמות מנשה) שאליו נכנסים ממעגל התנועה של צומת רמת שופט. כ-500 מטרים לפני שער הכניסה הצהוב של הקיבוץ מאתרים מצד שמאל של הכביש שביל הליכה עם סימון שביל שחור. שביל זה מוליך ישירות לסוף המסלול, אל 'עין מחוללים', ושם אפשר ליהנות מצל העצים הענקיים, לשכשך במים, לטייל בסביבה הקרובה או להמשיך את המסלול שתיארנו קודם – לכיוון ההפוך ובחזרה.

     

    טיול לסופ"ש: מסלול מים ברמת השופט בשיא הקיץ

     

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: מסלול מים ברמת השופט בשיא הקיץ

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.