• Ad
  • אקוספורט מחודש ואדג' חדש בראש מתקפת קרוסאוברים של פורד באירופה

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מתיחת הפנים של אחד הקרוס-אוברים הקטנים הותיקים בשטח עשויה לעשות אותו מעניין יותר גם עבור השוק שלנו. וגם: אדג' החדש מגיע לאירופה

    פורד המתינה לשקיעת האבק של יום העיתונות הראשון בתערוכת ז'נבה לפני שחשפה את מתקפת הקרוסאוברים שלה על אירופה, ואז השיקה את מתיחת הפנים של אקוספורט הקטן ואת הגרסה האירופית של אדג', אשר כבר נחשף מוקדם יותר בארה"ב.

    אקוספורט – המיני-קרוסאובר שמבוסס על פלטפורמת הפיאסטה, הוא אחד הקרוס-אוברים הקטנים הותיקים ביותר בעולם כיום, כלי שיוצר במקור עבור דרום אמריקה אבל הדור הקודם שלו נמכר גם באירופה במידה מסוימת של הצלחה.

    יחסית לקרוס-אוברים הקטנים האופנתיים כעת – ניסאן ג'וק בראשם אבל גם אופל מוקה ואחרים – אקוספורט לא היה חביב התקשורת או הקהל, גם בגלל העיצוב שלו וגם בגלל ההתנהלות הדינמית.
    כעת, עם מתיחת פנים יחסית משמעותית, פורד מקווה להפוך את הקערה על פיה ולמצב את הקרוסאובר הקטן שלה קרוב יותר ללבבותיהם של לקוחות ועיתונאים כאחד.

    האקט הבולט ביותר, תרתי משמע, שבוצע במהלך מתיחת הפנים הוא הסרת הגלגל הרזרבי החיצוני, אם כי אופציה לתצורת תליה כזו של הגלגל עדיין קיימת. בנוסף בוצעו שינויים קוסמטיים בחזית ובאחוריים שנועדו להדגיש מראה אגרסיבי ונחוש יותר, רמת האבזור שופרה במידה משמעותית, וגם מערך המתלים עבר טיפול – כך לפחות מבטיחים אנשי פורד.

    971935_FordGeneva2015_EcoSport_02
    הסרת הגלגל החלופי מאחור מאפשרת פתיחה חלקית של החלון האחורי

    להסרת הגלגל האחורי יש משמעות שימושית חשובה, היות שעבור רוב הלקוחות מדובר בתחליף למכונית עירונית קטנה: בכלים ללא גלגל רזרבי מתאפשרת פתיחה חלקית קלה יותר של דלת אחורית – עניין חשוב במיוחד כאשר חונים במקום עם מרחב מוגבל.

    971937_FordGeneva2015_EcoSport_03
    פורד אקוספורט: שדרוג האבזור והוספת חומרי בידוד רעשים

    מתיחת הפנים טיפלה גם בתא הנוסעים וסביבת הנהג, עם מה שמוגדר על-ידי פורד כשיפורים "עדינים ומסוגננים": העיצוב עדכני יותר, רמת האבזור שודרגה, נוספו חומרי דיפון בדלתות, ליד הדוושות וסביב לוח המכשירים כדי להפחית רעשים, ונוסף מסך מגע, קטן אמנם (בגודל 4 אינטש).

    נסיעה טובה

    בפורד מבטיחים שדרוג של היכולות הדינמיות, ראשית לכל בזכות שיפור מערכת המתלים (חיזוק קורת המתח האחורית וכיול מחדש של הקפיצים) ושל בולמי הזעזועים, ובזכות הנמכת הכלי ב-1 ס"מ, וגם באמצעות שינוי יחס ההעברה והרגישות של ההיגוי ושיפור פעולת מערכת בקרת היציבות.
    רמות אבזור גבוהות יוצעו עם דיפוני עור על המושבים ובמקומות שונים נוספים, חימום למושבים (כולל שיפור החימום למושב האחורי), וגם לשמשה הקדמית ולמראות הצד, הוספת מערכת ניווט (באירופה) ומצלמה אחוריות
    המנועים עודכנו כדי לעמוד בתקני אירו 6.1, ומנוע הטורבו-דיזל מספק כעת 5 כ"ס נוספים. פורד לא מפרטת אם הושגו הישגים נוספים עם המנועים הללו, לכן אפשר להניח שהם נותרו כבעבר.
    לא שזה משנה עבורנו אבל אקוספורט המתוח יוצע למכירה באירופה החל מיוני הקרוב, והמחירים שם לא ישתנו יחסית לדגם היוצא.

    לדלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, היו בעבר תוכניות שלא יצאו לפועל לייבא את אקוספורט לישראל, וגם כעת הכוונה קיימת אבל מוגבלת על-ידי נכונות היצרן לשתף איתם פעולה.
    אין ספק שלמרות ההצלחה המוגבלת מאד של 'קוגה' בפלח השוק של קרוס-אוברים קומפקטיים (קטגוריית קשקאי) בישראל, דלק מוטורס מעוניינת להוסיף שחקן נוסף לקטגוריה הבוערת של קרוס-אוברים קטנים (ג'וק). אבל היא לא תוכל לעשות את זה לבד, ללא רצון של היצרן לשתף איתה פעולה.

    על הקצה

    כלי שאיתו זכתה פורד להצלחה מאד משמעותית בישראל בשנים האחרונות הוא אדג' – למעשה הגרסה המאד מסוגננת של אקספלורר, וכעת רבים הסיכויים שלפורד יהיו כלים עוד יותר טובים להצליח איתו.
    פורד מנצלת את הבמה בז'נבה כדי להשיק את הדור החדש של אדג', אשר הושק כבר בארה"ב לפני מספר חודשים.

    2015 Ford Edge
    פורד אדג' דור שני

     

    הדור השני של אדג' הוא כלי חדש לגמרי, שמבוסס על פלטפורמה חדשה שמשמשת בין השאר את מונדיאו, אקספלורר, ו-S-MAX החדשים, אבל החידוש החשוב יותר עבור השוק הישראלי הוא דווקא שיווקי.
    בפורד החליטו לייצא את אדג' החדש לאירופה, כלומר לייצר אותו מראש בהתאם לתקינה אירופית, וזה יחסוך להם, וליבואנית שלהם, הרבה כסף על ההתאמה של כל כלי מתקינה אמריקנית לישראלית.

    הכלי החדש אמנם כבר נראה מוכר עבור מי שעקב אחרי השקתו מעבר לאוקיאנוס, אבל הוא טוב מקודמו בכל תחום, נראה מודרני ומעט אגרסיבי יותר, ובזכות הפלטפורמה החדשה גם מציע יותר מרחב פנימי ליושביו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.