• Ad
  • ניסאן סנטרה 2015
    משפחתית נוספת של ניסאן בדרך לישראל. שמה סנטרה והיא תגיע כנראה עם מנוע גדול מהמקובל בנפח 1.8 ליטר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נראה שיבואנית ניסאן סימנה כמטרה את שוק המשפחתיות. אחרי שבקיץ האחרון החלה בשיווק המשפחתית הגדולות, אלטימה ומקסימה, ואחרי שהחלה ביבוא אלמרה, משפחתית קטנה בקטגוריית יונדאי i25, על הפרק דגם רביעי, ניסאן 'סנטרה' (Sentra). עימה תנסה היבואנית להיכנס לתחום המשפחתית – הקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל והחשובה גם בגזרת הליסינג וציי רכב.

    ניסאן החלה להשתמש בשם סנטרה ב-1982 בארה"ב במקום שם הדגם סאני (שם מוכר יותר לישראלים, הגרסה היפנית / אירופאית של סאני נמכרה בארץ בשנות ה-90 של המאה הקודמת). סאני, בישראל, הוחלפה בשנת 1995 על-ידי אלמרה, אשר הוחלפה בעצמה על-ידי קשקאי כאשר ניסאן נטשה את הקטגוריה המשפחתית לטובת עולם הקרוס-אוברים הרווחי יותר.

    ניסאן הפסיקה להשתמש בשם סאני ברוב מדינות העולם למעט סין, שם, עד היום, זהו שמה של אלמרה (כיום משפחתית קטנה יותר). בארה"ב, כמו גם במדינות נוספות, היא עושה שימוש בשם סנטרה.

    https://www.youtube.com/watch?v=N00gFe0W9nA

    סנטרה הקודמת הוצגה בשנת 2006 והייתה המכונית הראשונה של ניסאן על בסיס פלטפורמת C המשותפת לה ולרנו. על בסיס אותה פלטפורמה נבנתה רנו מגאן בדורה השני (יוצרה בין השנים 2002-2008) וכן דגמים אחרים של ניסאן, בהם גם קשקאי הקודם.

    ב-2012 הוצגה סנטרה חדשה, דור שביעי למכונית, והיא מבוססת על פלטפורמה קטנה יותר. בעוד סנטרה הקודמת כמו גם חלק מקודמותיה, התבססו על פלטפורמה של מכונית משפחתית, סנטרה החדשה והנוכחית מבוססת על פלטפורמת V הקטנה יותר – פלטפורמה שמשמשת את הדורות הנוכחיים של רנו קליאו, ניסאן מיקרה, נוט, אלמרה ואחרות, כמו גם את ניסאן פולסאר – משפחתית קומפקטית מעט גדולה יותר שתגיע אלינו השנה. במילים אחרות, סנטרה ופולסאר, שיוצעו כאן במקביל, הן למעשה אחיות לפלטפורמה אבל עוצבו עבור שווקים שונים.

    בעוד שפלטפורמת הסנטרה היא של משפחתית קטנה הממדים שלה, והמנועים, גדולים יותר כך שהיא הופכת לחלק מקטגוריית המשפחתיות. המידות החיצוניות דומות למידותיה של טויוטה קורולה: אורך של 462.5 ס”מ, רוחב של 176 ס”מ, גובה של 150 ס”מ ובסיס גלגלים של 270 ס”מ, בדומה גם לזה של יונדאי i35 וקיה פורטה.

    ביחס לאלמרה החדשה (שבנויה כאמור על אותה פלטפורמה) סנטרה ארוכה ב-20 ס"מ משמעותיים לאורך, 7 ס"מ (עוד יותר חשובים) לרוחב ו-10 ס"מ לבסיס הגלגלים.

    בניגוד לסטנדרט המקובל אצלנו בקטגוריית המשפחתיות – של מנועי 1.6 ליטר או מנועים מוגדשי טורבו בנפח של 1.0-1.4 ליטר, לסנטרה יש מנוע אטמוספירי בנפח 1.8 ליטר שמספק 130 כ"ס ומחובר לתיבה אוטומטית רציפה (CVT), אבל יש לה גם מנוע 1.6 (110 כ"ס).

    ברוסיה נמכרת המכונית תחת השם 'סילפי' (Sylphy) עם מנוע 1.6 ליטר (117 כ"ס), אולם הוא משודך לתיבה ידנית בלבד, ובברזיל מוצע מנוע בנפח 2.0 ליטר.

    ניסאן סנטרה תמונת צד

    קרסו, יבואנית ניסאן, בוחנת את יבוא המכונית עם מנוע 1.8 ו-1.6 ליטר ולמצבה מעל אלמרה החדשה. עם שתי המכוניות החדשות האלה תנסה היבואנית לחזור למגרש הליסינג וציי הרכב – תחום חשוב שעדיין מהווה את עיקר המכירות בקטגוריה, ותחום שממנו היא נאלצה לסגת עם הפסקת השיווק של טידה.

    מחירה של סנטרה טרם נקבע, אבל מן הסתם יהיה גבוה יותר ממחירה של אלמרה החדשה שעומד על 115,000 שקלים. לא נופתע לגלות אם מחירה של סנטרה יהיה בגזרת ה-130,000 שקלים ובדומה למרבית המשפחתית הנמכרות כיום בסגמנט.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בקרוב בישראל: ניסאן סנטרה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.