יצרנית הרכב הסינית BYD מכינה את עצמה ליום שבו אירופה תטיל מגבלות על יבוא רכב מסין, ומתכוונת להתחיל לייצר מכוניות בצרפת, ספרד או גרמניה. כך עולה מדיווחים שונים שפורסמו בסוף השבוע בעיתונות הסינית ובאירופה.
יצרנית הרכב הסינית מייצרת אוטובוסים בהונגריה כבר משנת 2017 ועד לשנת 2021 הפעילה גם מפעל נוסף לייצור אוטובוסים בצרפת, אלא שזה נסגר בגלל ביקוש נמוך. בסוף השבוע פרסם העיתון הצרפתי Les Echos ידיעה לפיה BYD מנהלת מגעים עם נציגי ממשלת צרפת בנוגע להקמת מפעל לייצור רכב חשמלי במדינה.
במקביל, בעיתונות הסינית פורסם דיווח לא רשמי ממקור אנונימי בתוך BYD שטוען שהחברה "בוחנת ברצינות את ההיתכנות של הקמת מפעל לייצור רכב חשמלי בצרפת, ספרד או גרמניה".
ידיעות דומות אודות כוונתה של BYD להקים מפעל אירופאי פורסמו על-ידי סוכנות הידיעות בלומברג בתחילת חודש דצמבר האחרון ולאחר מכן בתחילת חודש מרץ על-ידי הפייננשל טיימס. בריאיון בעיתון הכלכלי הבריטי אמר מנהל הפעילות של BYD באירופה, מייקל שו, שהחברה בוחנת אפשרויות של רכישת מפעלים קיימים כמו גם אפשרות להקים מפעל חדש על שטח נקי.
העיתונות הסינית מדווחת כעת שהחלטה בנושא זה צפויה עוד השנה, והמטרה היא לסיים את הקמת או את הסבת המפעל כבר במהלך השנה הבאה ולהתחיל בייצור סדרתי בשנת 2025.
דובר מטעם BYD הגיב לידיעות שפורסמו בסין ואמר שהחברה בוחנת מספר אתרים ומדינות באירופה וכבר פסלה את בריטניה לנוכח המציאות הכלכלית שם בעקבות פרישתה מן האיחוד האירופאי. הוא אישר שבחירת מיקום המפעל תבוצע עוד השנה.
BYD מרחיבה בחודשים האחרונים את רשת הייצור שלה אל מחוץ לסין, ולאחר שהשלימה את השלב הראשון בהקמת מפעל ייצור בתאילנד, שמתוכנן להתחיל לייצר מכוניות בשנה הבאה, היא הכריזה על הקמת מפעל חדש בווייטנאם ועל דיונים עם ממשלות הפיליפינים ואינדונזיה על הקמת מפעלים נוספים.
בנוסף, BYD שוקלת לרכוש מפעל של פורד בברזיל והיא כבר מייצרת אוטובוסים חשמליים במפעל שלה בקליפורניה, ארה"ב.
לקריאה נוספת:
BYD רוצה למכור 3.6 מיליון מכוניות בשנה ולהיכנס לעשיריה הראשונה של יצרניות רכב בעולם
מכוניות חשמליות סיניות הן האיום הגדול ביותר על תעשיית הרכב האירופאית