• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    The new ŠKODA Fabia 005סקודה פאביה החדשה, דור שלישי למכונית הסופר-מיני של המותג הצ'כי, מבוססת אמנם על פלטפורמה משופרת של הדגם היוצא אבל עברה מהפך גדול מאד.
    היא נראית טוב יותר (הרבה יותר טוב) מקודמתה, מצוידת בהרבה יותר אבזור כולל איבזור בטיחותי מתקדם שהניב לה ציון מעולה בסדרת מבחני הריסוק האחרונה של EuroNCAP, היא מציעה תא מטען גדול יותר, ועל אף השיפור בביצועי המנועים שלה היא הרבה יותר חסכונית בתצרוכת הדלק (עד 17% ) לעומת הדור הקודם.
    את ההשקה הבינלאומית לעיתונות הרכב ערכה סקודה בליסבון, פורטוגל, ואנחנו הוזמנו לשם כאורחי סקודה.

    מעצבי סקודה הבינו סוף סוף שהגיע המועד לרענן את המראה המרובע של המכונית שנולדה במקור בשנת 2001. בעיניי, על אף המראה הריבועי היא הזכירה במראה שלה את מיני מיינור של שנות ה-60, אבל גם מתיחת פנים שאותה עברה בשנת 2011 לא הספיקה כדי לשפר את העיצוב הכבד והמתיישן שלה.

    גישת מעצבי סקודה, בבואם לתכנן את הדור השלישי, הייתה להוסיף לייצר מכונית סופר מיני שימושית ומרווחת אשר "פונה אל השכל הישר" ונאמנה לסיסמא של סקודה (" SIMPLY CLEVER"), אך בה בעת להצעיר אותה כדי לקלוע גם לטעמם של לקוחות צעירים.

    The new ŠKODA Fabia 006

    מהנדסי סקודה, וקבוצת פולקסוואגן, בחרו אמנם להתבסס על הפלטפורמה הקיימת של הפולו (כמו שעשו עם פולו עצמה), ובכל זאת – לטענתם – שילבו בה אלמנטים מן הפלטפורמה המודולרית החדשה של הקבוצה, שנקראת MQB. אחת התוצאות היא שהמכונית החדשה קלה מהדגם היוצא בכ-50 ק"ג, וזאת למרות תוספת האבזור.

    כאמור, השינוי הניכר ביותר לעין הוא המהפך העיצובי. פאביה זכתה לקו מותניים חד (מתחת לחלונות) ולכן נראית דינמית וספורטיבית מבעבר. בחלקן התחתון של הדלתות נוסף קימור חד, וגם הדלת האחורית מפוסלת באופן שיוצר משחקי אור וצל שמעניקים אשליה של גוונים שונים של צבע.
    לטובת הפרסונליזציה ישנה אפשרות לבחור גג בצבע לבן או שחור, חישוקי גלגלים בשלושה צבעים שונים, וצביעת הפלסטיקה בתא הנוסעים בהתאם לצבע החיצוני.

    The new ŠKODA Fabia 008

    פאביה החדשה קצרה במעט (8 מ"מ) מקודמתה, נגיעה מתחת לקו ה-4 מטרים, והיא נמוכה יותר ב-3.1 ס"מ משמעותיים יותר. לעומת זאת, תוספת חשובה ביותר של 9 ס"מ לרוחב משפרים מאד את המרחב הפנימי – למרות שבסיס הגלגלים נותר כמעט זהה (תוספת של 5 מ"מ ל-2.47 מטר שלא מציגים שיא בקטגוריה הזו).
    נפח תא המטען, נתון מאד חשוב עבור משפחות צעירות, גדל ב-15 ליטר ועומד כעת על 330 ליטר. לדברי אנשי סקודה זהו תא המטען הגדול ביותר בקטגוריה הזו, נכון להיום.

    The new ŠKODA Fabia 010

    גם העיצוב הפנימי שודרג, ועל אף שלוח השעונים לא יזכה לקריאות התפעלות – בסך הכל הוא קריא ונראה טוב. על גלגל ההגה, בגרסאות האבזור הנדיבות שעליהן נהגנו, מותקנים מתגי תפעול למערכת השמע ולמחשב הדרך. בדגמים המאובזרים אפשר לבחור בשילוב של שני צבעים, למשל פלסטיק דמוי כרום משולב בשחור, וניתן גם להתאים את צבע ריפוד המושבים לפי הטעם.

    The new ŠKODA Fabia 012

    הבד היחיד שתפגשו בפאביה החדשה הוא בריפוד המושבים. כל היתר – כולל דיפוני הדלתות, עשוי פלסטיק, ולמרות זאת לא מתקבל מראה זול. במדינה חמה ומאובקת כמו ישראל יש בכך יתרון, שכן קל יותר לנקות משטחים כאלה והם לא נשחקים או מתלכלכים מן הבמבות והביסלי של הילדים…
    במרכז הקונסולה ממוקמת (לפחות בדגמי ההשקה המאובזרים) מערכת מולטימדיה שכוללת את שיטת ה"מירור-לינק" אשר משקפת את הטלפון הסלולרי במסך המגע של המכונית.
    מערכות הבטיחות כוללות שש כריות אויר בטיחותיות, מערכת בקרת יציבות משוכללת, וכן בקרת לחץ אויר בצמיגים ואופציה למערכת בלימה אוטומטית אשר משווקת באירופה כסטנדרט. בנוסף מוצעות גם מערכת התראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית שמתאימה את מהירות השיוט לקצב התנועה שמלפנים.

    The new ŠKODA Fabia 001

    מערכת אחרת עוקבת אחר התנהגות הנהג, החל מ–15 דקות לאחר תחילת נסיעה במהירות שעולה על 65 ק"מ. כשהמערכת מזהה את מה שמוגדר לה כ"חוסר שליטה של הנהג" היא מתחילה לשגר התראות בארבע דרגות עוצמה, ואם הנהג לא מתאפס על עצמו היא יכולה לבלום את המכונית לגמרי.

    פאביה החדשה מוצעת בגולה עם מגוון של ארבעה מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל (אחד מהם יוצע רק החל בשנה הבאה). טרם נקבע סופית אילו מנועים יוצעו בישראל, אבל ההיצע כולל את מנוע ה-1.0 ליטר התלת צילינדרי שמוכר לנו ממכונית המיני – סיטיגו, עם 60 כ"ס ו-9.7 קג"מ של מומנט.
    מנוע זה מוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית בת חמישה יחסי העברה והוא מאיץ את פאביה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 15.7 שניות אל מהירות מרבית של 160 קמ"ש. נכון לעכשיו נראה שסיכויי מנוע זה לעלות ארצה אינם גדולים.

    The new ŠKODA Fabia 009

    אותו מנוע, בהספק של 75 כ"ס, מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 14.7 שניות וגם הוא מוצע רק עם תיבה ידנית – כאן הסיכויים לגיור טובים יותר, אך ההחלטה הסופית תלויה במחיר. מנוע שלבטח יופיע אצלנו הוא המנוע הנפוץ ביותר בדגמי סקודה בישראל ובכלל בדגמי קבוצת פולקסוואגן: 1.2 ליטר מוגדש טורבו שמוצע בפאביה עם שתי גרסאות הספק ומומנט.

    הגרסה הבסיסית מציעה 90 כ"ס ו- 16.3 קג"מ ומחוברת לתיבה ידנית בעלת 5 יחסי העברה, והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.9 שניות ואל מהירות מרבית של 182 קמ"ש. הגרסה החזקה מספקת 110 כ"ס ו-17.8 קג"מ של מומנט ומאיצה ל-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות, ואל מהירות מרבית של 196 קמ"ש, והיא מוצעת עם תיבה ידנית או עם תיבת מצמד כפול בעלת 7 יחסי העברה.

    פאביה מוצעת גם עם שלושה מנועי דיזל, כאמור, כולם בנפח 1.4 ליטר, ואם אחד מהם יגיע ארצה למרות מסננת המס של המיסוי הירוק, שפועלת כנגד דיזלים, סביר שהוא יתאים בעיקר, או רק, לשוק המוניות ולשוק המוסדי.

    The new ŠKODA Fabia 007

    ההשקה הבינלאומית לעיתונות נערכה סביב העיר ליסבון שבפורטוגל, ונסיעת המבחן (הקצרה יחסית) כללה בעיקר כבישים בינעירוניים, חלקם כבישים כפריים.
    את רוב הקילומטראז' ביצענו בדגם שסביר יותר שיהיה המרכזי בישראל – עם מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר עם תיבה ידנית, ועם תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול.

    הרושם הראשוני הוא שמי שמבקש לרכוש פאביה צריך להתעלם מן הדגם הנוכחי ולהמתין בסבלנות למכונית החדשה, שתנחת בארץ ברבעון הראשון של השנה הבאה.

    ביצועי המנוע החדש מרשימים, בעיקר בזכות גמישותו, והדבר בולט במיוחד בדגם הידני (שהרבה יותר מהנה עבור מי שאוהב לנהוג). תגובת המנוע טובה גם כאשר נוהגים בהילוך חמישי ובסל"ד נמוך. לחיצה על דוושת התאוצה מזניקה את המכונית קדימה ללא היסוסים וטענות, וכך, במידה רבה, גם בגרסה האוטומטית.
    לטענת מחשב הדרך עמדה תצרוכת הדלק בנהיגה בדגם הידני, במהירות של 140 קמ"ש, על 14.7 ק"מ לליטר, ובנהיגה מתונה שופרה עד ל- 17.2 ק"מ לליטר. בדגם האוטומטי נעה תצרוכת הדלק בין 13.3 ק"מ לליטר ל-12.5 קמ"ל.

     

    הדרכים בהן נהגנו לא היו מאתגרות במיוחד והרושם הוא שההיגוי מדויק למדי ללא נטייה למרכוז. אחיזת הכביש עושה רושם טוב, אולם יש לסייג את האבחנה בכך שלא הזדמן לנו לאתגר את המכונית יתר על המידה.

    לא אהבתי את נוקשות-היתר של המתלים (הזהים לאלה של הדגם היוצא) אשר הופכת את הנסיעה בכבישים משובשים ללא נעימה, ובמיוחד עבור יושבי המושב האחורי. תחלואי הכביש מגיעים לאחוריים ולגב בשידור ישיר מדי…

    אין צורך להתלהב מן ההבטחה שפאביה החדשה, והרחבה יותר, מתאימה לחמישה נוסעים: המושב האחורי מתוכנן לשני נוסעים מבוגרים, ואם איתרע מזלו של מישהו לאייש את המושב המרכזי הוא לא יזכה למרווח נוח, והיושבים לצידו גם הם לא ייהנו ממרחב כתפיים נדיב מדי. היציאה מהמושב האחורי, במיוחד כאשר מלפנים יושבים ארוכי רגליים, לא נוחה בגלל סף גבוה של רצפת המכונית.

    רמת שיכוך רעשי הצמיגים על כבישים משובשים זקוקה לשיפור, אבל בסיכום הכללי מכפרים ביצועיה של פאביה החדשה על מגרעותיה, ובסך הכל מתקבלת מכונית שיש לה לא מעט להציע לצרכן הישראלי.

    פאביה החדשה נכנסת אל פלח שוק תחרותי שבו מככבות מכוניות מוצלחות מאד כמו רנו קליאו, פורד פיאסטה, אופל קורסה (החדשה שצפויה בקרוב), מאזדה 2 ויונדאי i20 חדשות לגמרי, קיה ריו, ואולי גם ג'אז החדשה של הונדה. למחיר שלה, לכן, יהיה משקל משמעותי לסיכויי ההצלחה שלה.

    The new ŠKODA Fabia 004

    תעודת זהות

    סקודה פאביה החדשה

    נפח מנוע: 1,197 סמ"ק
    הספק: 110 כ"ס ב-4,600 – 5,600 סל"ד
    מומנט: 17.8 קג"מ ב-1,400 – 4,000 סל"ד
    תיבת הילוכים: רובוטית מצמד כפול 7 הילוכים
    תאוצה – 0-100 קמ"ש: 9.4 שניות
    מהירות מרבית: 196 קמ"ש
    אורך: 399.2 ס"מ
    רוחב: 173.2 ס"מ
    גובה: 146.7 ס"מ
    בסיס גלגלים: 247 ס"מ
    נפח תא מטען: 330 ליטר
    משקל: 1,154 ק"ג
    תחילת שיווק בישראל: סוף רבעון ראשון 2015
    מחיר: טרם נקבע

    * הכותב היה אורח חברת סקודה בהשקה הבינלאומית לעיתונות

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סקודה פאביה החדשה במבחן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.