• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מועסקים 55 עובדים, ותקציב המינהלת השנתי הוא 22 מיליון שקלים. ומה עושים עשרות העובדים? יו"ר הרשות מודה שהוא אינו יודע "מה תפוקתם של כל 55 העובדים". למעשה, יו"ר הרשות סבור שסגירת הרשות תפסיק את בזבוז הכספים ולא תפגע כלל בבטיחות

    לאן הולך הכסף שלכם? למימון משכורות של עשרות עובדי ממשלה שתפוקתם לא ברורה. במכתב שפורסם היום (ב') בבוקר, אומר יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ד"ר יעקב שיינין, כי ממשלת ישראל מעבירה מדי שנה כ-22 מיליון שקלים למימון פעילות מינהלת הרשות, שבה מועסקים 55 עובדים. אלא שלדבריו, כלל לא ברור כיצד תורמים כל אותם עובדים לשיפור הבטיחות בדרכים.

    "קשה להשלים עם חוסר מעש ואבטלה", תוקף שיינין. "נציגי הציבור במועצה (מועצת הרשות, ש.ה) לא הצליחו להבין מה תפוקתם של כל 55 העובדים ברשות". שיינין קורא כעת לממשלה לסגור את הרשות לבטיחות, תוך שהוא מבהיר שלמהלך שכזה לא תהיה השפעה על הבטיחות. "אין אני רואה כל פגיעה בבטיחות בדרכים אם תיפסק תופעה זו של בזבוז כספי ציבור לריק, במסווה של בטיחות בדרכים", מסביר יו"ר הרשות.

    ומתברר שלמרות התקציב הנדיב, הרמה המקצועית של עובדי הרשות אינה גבוהה מספיק, ובארגון רווחת התנהלות ארגונית בעייתית. "גם היום, כמו לפני הרה-ארגון (ברשות), אין אנשי מקצוע בתחום הבטיחות בדרכים", אומר שיינין. "חלק מהעובדים הגיעו ממשרד התחבורה, חלקם החלו (את ה)עבודה כמזכירים או מזכירות ברשות, והתקדמו לאחר שזכו במכרזים שפורסמו בדרך כלל באתר הרשות".

    שיינין גם מציין שפעילות הרשות בשנים האחרונות מסתכמת בהעברת מיליוני שקלים ממשרד האוצר למשרדי ממשלה אחרים – ובעיקר למשרד התחבורה, המשרד לביטחון פנים ומשרד החינוך – מבלי שתהיה לכך תרומה לבטיחות. לדבריו, "זהו מצב אבסורדי לחלוטין אשר בו משמשת הרשות… צינור להעברת כספים לגופים שלישיים ללא כל ידע על תרומתם, אם בכלל, לבטיחות בדרכים".

    מיליוני שקלים, ללא תמורה
    שיינין מציין כמה דוגמאות לחוסר היעילות של הרשות לבטיחות, שמתבטא בבזבוז כספי ציבור. "התברר לי שהיו ברשות שלושה סניפים ברחבי הארץ, שהוחזקו בעלויות של מיליוני שקלים", מספר יו"ר הרשות, "מבלי שאיש ברשות יוכל לתת הסבר הגיוני על תרומת (הסניפים)… הסניפים עצמם לא רק שלא תרמו לרשות, אלא מנעו העברת מידע והרשות התנהלה כאילו יש ארבע רשויות נפרדות ובלתי קשורות".

    ויש דוגמאות נוספות. כך למשל, שיינין מספר כי לפני כבר לפני שנתיים, בתחילת 2013, פנה לאנשי המקצוע ברשות ודרש מהם לבצע בדיקה מקיפה של מצב הבטיחות בכל מוסדות החינוך בישראל. אלא שאת תוצאות הבדיקה קיבל שיינין רק לפני כארבעה חודשים. "קיבלתי גיליונות אלקטרוניים גולמיים, ללא כל מסקנות", הוא אומר.

    לחוסר היעילות הזה, כך ממשיך שיינין, עלולה להיות השפעה חמורה על הבטיחות. "מעל 70% מכלל מוסדות החינוך בישראל אינם עומדים בקריטריונים בטיחותיים", מבהיר יו"ר הרשות. "זהו מצב בלתי נסבל, שאנו מאפשרים את קיומו כל כך הרבה שנים. יש הכרח לבצע את כל עבודות התחזוקה, כך שבספטמבר 2015 הרשות תוכל להכריז על כל סביבת מוסדות החינוך כבטוחים".

    למרות דבריו הנוקבים, שיינין מקווה כעת כי הממשלה שתוקם לאחר הבחירות תפעל במהירות לתיקון המצב ותקים רשות חדשה ועצמאית. "אני מקווה שלא תהיה ברירה לכל ממשלה שתקום, אלא להקים מחדש רשות לאומית", מסכם שיינין, "עם תקציב ראוי, עצמאית, מקצועית ועם מועצה שהרוב המכריע בה הם נציגי ציבור".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    22 מיליון שקלים ל-55 עובדי ממשלה חסרי מעש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.